ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSVOBOZENÉ DIVADLO.
Advertisements

Meziválečné české divadlo
VY_32_INOVACE_ČJ _ Osvobozené divadlo Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Jan Werich Jiří Voskovec
Identifikátor materiálu: EU –
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Jiří Voskovec.
Jiří Voskovec, jan werich
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
Osvobozené divadlo I Mgr. Lucie Rusová
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Autorská pohádka výklad pojmu.
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Jiří Voskovec Jméno: Jiří Wachsmann * 19.červa 1905 na Sázavě † 1.července 1981 v USA Byl český herec, spisovatel, dramatik a textař Účinkoval v osvobozeném.
Osvobozené divadlo.
Osvobozené divadlo Semafor & Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
*6. února 1905 Praha †31.října 1980 Praha český filmový a divadelní herec, dra- matik, filmový scenárista, spisovatel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Nezapomenutelná dvojrole ve filmu Císařův pekař - Pekařův císař. JAN WERICH.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.8 Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/07 Název materiálu: Osvobozené divadlo Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Použité zdroje Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text se zabývá meziválečným obdobím v české literatuře,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR
& Osvobozené divadlo Semafor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Jan Werich Monika Kupková.
VY_32_INOVACE_25_HG PŘEDMĚT: JAZYK ČESKÝ ROČNÍK: IX. TÉMA: BIBLE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Spisovatelé a ilustrátoři
projekt v rámci vzdělávacího programu
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
TÉMA: PROJEKT DIVADLO - MOLIÉRE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
TÉMA: VLADISLAV VANČURA AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
TÉMA: LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU LUDVÍK VACULÍK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
VY_32_INOVACE_62_Osvobozené divadlo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: JAZYK ČESKÝ ROČNÍK: IX. TÉMA: PROJEKT DIVADLO – JIŘÍ VOSKOVEC + JAN WERICH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_52_HG

 PREZENTACE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU - PROJEKT DIVADLO – JIŘÍ VOSKOVEC + JAN WERICH  V RÁMCI PREZENTACE MAJÍ ŽÁCI MOŽNOST 1. SEZNÁMIT SE S VŮDČÍMI OSOBNOSTMI OSVOBOZENÉHO DIVADLA 2. POSLECHNOUT SI UKÁZKY Z DIVADELNÍCH PŘEDSTAVENÍ A PÍSŇOVÉ TEXTY  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku. Nejvíce žáky zaujmou ukázky vložené formou hypertextových odkazů, proto je doporučuji využít v co největší míře. V prvních snímcích jsou vloženy odkazy, které obsahují nejen záznam písně, ale také soubory doprovodných fotografií /nahrazují jejich nedostatek v prezentaci/. V rámci prezentace se žáci seznámí s novým typem divadla, s různými formami intelektuálního humoru a literárními pojmy, které s touto tematikou souvisí.  PREZENTACE VYTVOŘENA JAKO DOPLNĚK K UČIVU 9. ROČNÍKU - PROJEKT DIVADLO – JIŘÍ VOSKOVEC + JAN WERICH  V RÁMCI PREZENTACE MAJÍ ŽÁCI MOŽNOST 1. SEZNÁMIT SE S VŮDČÍMI OSOBNOSTMI OSVOBOZENÉHO DIVADLA 2. POSLECHNOUT SI UKÁZKY Z DIVADELNÍCH PŘEDSTAVENÍ A PÍSŇOVÉ TEXTY  DO PREZENTACE JSOU VLOŽENY HYPERTEXTOVÉ ODKAZY Pilotáž: Prezentace pilotována ve třídách 9. ročníku. Nejvíce žáky zaujmou ukázky vložené formou hypertextových odkazů, proto je doporučuji využít v co největší míře. V prvních snímcích jsou vloženy odkazy, které obsahují nejen záznam písně, ale také soubory doprovodných fotografií /nahrazují jejich nedostatek v prezentaci/. V rámci prezentace se žáci seznámí s novým typem divadla, s různými formami intelektuálního humoru a literárními pojmy, které s touto tematikou souvisí.

 REVUE  VEST POCKET REVUE  FORBÍNA  OSVOBOZENÉ DIVADLO  IRONIE  PARODIE  INTELEKTUÁLNÍ HUMOR  IMPROVIZACE  REVUE  VEST POCKET REVUE  FORBÍNA  OSVOBOZENÉ DIVADLO  IRONIE  PARODIE  INTELEKTUÁLNÍ HUMOR  IMPROVIZACE

UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w

 divadelní scéna v Praze  založená v roce 1925 amatérskými divadelníky  scéna uměleckého sdružení Devětsil  K vůdčím osobnostem patřili J. Frejka, E. F. Burian E. F. Burian  klavírista a skladatel Jaroslav Ježek (autor řady populárních písní, např. Ezop a brabenec, Klobouk v křoví, Tmavomodrý svět, Život je jen náhoda…) např. Ezop a brabenec, Klobouk v křoví, Tmavomodrý svět, Život je jen náhoda…)  divadelní scéna v Praze  založená v roce 1925 amatérskými divadelníky  scéna uměleckého sdružení Devětsil  K vůdčím osobnostem patřili J. Frejka, E. F. Burian E. F. Burian  klavírista a skladatel Jaroslav Ježek (autor řady populárních písní, např. Ezop a brabenec, Klobouk v křoví, Tmavomodrý svět, Život je jen náhoda…) např. Ezop a brabenec, Klobouk v křoví, Tmavomodrý svět, Život je jen náhoda…) VYHLEDEJTE A PODTRHNĚTE SI ÚDAJE VE SVÉM VÝPISKU

UKÁZKAUKÁZKA Bugatti step orchest + fotografie UKÁZKAUKÁZKA Bugatti step orchest + fotografie  další vývoj Osvobozeného divadla byl pak zcela spojen s jejich autorskou a hereckou tvorbou  V roce 1927 do Osvobozeného divadla vstoupili Jiří Voskovec a Jan Werich se svou inscenací Vest pocket revue  Pod tlakem politických událostí byla na podzim roku 1938 další činnost Osvobozeného divadla znemožněna  další vývoj Osvobozeného divadla byl pak zcela spojen s jejich autorskou a hereckou tvorbou  V roce 1927 do Osvobozeného divadla vstoupili Jiří Voskovec a Jan Werich se svou inscenací Vest pocket revue  Pod tlakem politických událostí byla na podzim roku 1938 další činnost Osvobozeného divadla znemožněna

UKÁZKAUKÁZKA Tři strážníci – Voskovec, Werich, Ježek UKÁZKAUKÁZKA Tři strážníci – Voskovec, Werich, Ježek

Znaky divadelních her: ironie a parodie ironie a parodie intelektuální humor, ale publiku srozumitelný intelektuální humor, ale publiku srozumitelný hra se slovy hra se slovy práce s intonací práce s intonací prolínání češtiny s cizími jazyky prolínání češtiny s cizími jazyky Znaky divadelních her: ironie a parodie ironie a parodie intelektuální humor, ale publiku srozumitelný intelektuální humor, ale publiku srozumitelný hra se slovy hra se slovy práce s intonací práce s intonací prolínání češtiny s cizími jazyky prolínání češtiny s cizími jazyky Forbíny slangové označení místa před oponou slangové označení místa před oponou jednalo se o improvizované dialogy mezi jednotlivými dějstvími, v nichž v bezprostředním kontaktu s publikem klauni komentovali aktuální dobové události politické a kulturní jednalo se o improvizované dialogy mezi jednotlivými dějstvími, v nichž v bezprostředním kontaktu s publikem klauni komentovali aktuální dobové události politické a kulturníForbíny slangové označení místa před oponou slangové označení místa před oponou jednalo se o improvizované dialogy mezi jednotlivými dějstvími, v nichž v bezprostředním kontaktu s publikem klauni komentovali aktuální dobové události politické a kulturní jednalo se o improvizované dialogy mezi jednotlivými dějstvími, v nichž v bezprostředním kontaktu s publikem klauni komentovali aktuální dobové události politické a kulturní POKUSTE SE VYSVĚTLIT PODTRŽENÉ TERMÍNY

UKÁZKAUKÁZKA VEST POCKET REVUE + KOMENTÁŘ UKÁZKAUKÁZKA VEST POCKET REVUE + KOMENTÁŘ Začalo to absurdní scénkou o prodeji hrobky a skončilo více než dvěma sty padesáti reprízami. Řeč je o Vest Pocket Revue Voskovce a Wericha.

Vest Pocket Revue Vest Pocket Revue Sever proti Jihu Sever proti Jihu Golem Golem Osel a stín Osel a stín Kat a blázen Kat a blázen Balada z hadrů Balada z hadrů Nebe na zemi Nebe na zemi Těžká Barbora Těžká Barbora

UKÁZKAUKÁZKA – Obr a Goliáš + záznam hlasu Jana Wericha UKÁZKAUKÁZKA – Obr a Goliáš + záznam hlasu Jana Wericha

UKÁZKAUKÁZKA píseň Ezop a brabenec Videoklip z filmu a divadelního představení UKÁZKAUKÁZKA píseň Ezop a brabenec Videoklip z filmu a divadelního představení UKÁZKAUKÁZKA film Pudr a benzín – záznam filmu UKÁZKAUKÁZKA film Pudr a benzín – záznam filmu Osel a stín  Tato hra se odehrává ve starověkých Athénách a komicky znázorňuje život tamějších obyvatel  Hlavním motivem je spor Nejezchleba (nájemce) a Skočdopolise (vlastníka) o to, komu patří stín z osla – zda tomu, jehož je osel majetkem či tomu, kdo si ho pronajal  Hlavním motivem je spor Nejezchleba (nájemce) a Skočdopolise (vlastníka) o to, komu patří stín z osla – zda tomu, jehož je osel majetkem či tomu, kdo si ho pronajal.

V + W natočili i několik úspěšných filmů nejzdařilejší  Hej rup  Svět patří nám - protifašistický film V + W natočili i několik úspěšných filmů nejzdařilejší  Hej rup  Svět patří nám - protifašistický film

 REVUE  VEST POCKET REVUE  FORBÍNA  OSVOBOZENÉ DIVADLO  IRONIE  PARODIE  INTELEKTUÁLNÍ HUMOR  IMPROVIZACE  REVUE  VEST POCKET REVUE  FORBÍNA  OSVOBOZENÉ DIVADLO  IRONIE  PARODIE  INTELEKTUÁLNÍ HUMOR  IMPROVIZACE

 Autor neznámý. [online] , 15:04. [cit ] Soubor:Voskovec a Werich.jpg. Dostupné z WWW:.  Autor neznámý. [online] , 21:14. [cit ] Soubor:Trio Fratellini 1932.jpg. Dostupné z WWW:.  Autor neznámý. [online]. 116:58, 13 December [cit ] File:Jan Werich.jpg. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a fotografie – kliparty office- FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ  Autor neznámý. [online] , 15:04. [cit ] Soubor:Voskovec a Werich.jpg. Dostupné z WWW:.  Autor neznámý. [online] , 21:14. [cit ] Soubor:Trio Fratellini 1932.jpg. Dostupné z WWW:.  Autor neznámý. [online]. 116:58, 13 December [cit ] File:Jan Werich.jpg. Dostupné z WWW:.  Ostatní obrázky a fotografie – kliparty office- FOTOGRAFIE JSOU VKLÁDÁNY OPAKOVANĚ