HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6014 NázevFormy mezd Téma hodinyMzdy PředmětZáklady finanční gramotnosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_17_1_7 Ing. Jan Voříšek  Jaký je systematický název těchto alkanů?  Postupujte podle 4 základních pravidel, uvedených v předchozí látce.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 18 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: listopad 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Téma 3: Dovolená a překážky v práci, srážky ze mzdy.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název projektu: Moderní škola
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Odměňování zaměstnanců
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA. ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA MZDA JE ODMĚNOU ZA VYKONANOU PRÁCI JE SMLUVNÍ MUSÍ RESPEKTOVAT ZÁKONÍK PRÁCE A ZÁKON O MINIMÁLNÍ MZDĚ, MZDOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Transkript prezentace:

HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace

Náhrada mzdy Zaměstnanec má v některých případech nárok na mzdu i za neodpracovaný čas, tzv. NÁHRADU MZDY. Náhrada mzdy se odvozuje od průměrné mzdy zaměstnance za předchozí kalendářní čtvrtletí. VY_32_INOVACE_15_1_5

Kdy přísluší náhrada mzdy? Přísluší: ◦ za dobu, ve kterém ZC nepracoval proto, že svátek připadl na jeho obvyklý pracovní den ◦ za dobu čerpání dovolené VY_32_INOVACE_15_1_5

Příklad – náhrada mzdy svátek Určete hrubou mzdu zaměstnance, víte – li: ZC pracuje 8 hod. denně, jeho hodinová mzda je 85 Kč, v měsíci odpracoval 19 dnů, 3 dny nepracoval z důvodu svátku, v předchozím kalendářním čtvrtletí odpracoval 65 dnů a jeho hrubá mzda v jednotlivých měsících byla Kč, Kč a Kč. Hrubá mzda za odpracované dny = 19 dnů x 8 hod. x 85 Kč / hod. Hrubá mzda za odpracované dny = Kč Průměrná mzda = úhrn mezd / počet odpracovaných dnů Průměrná mzda = ( ) / 65 Průměrná mzda = 700 Kč / den Náhrada mzdy = průměrná mzda x počet dnů svátku Náhrada mzdy = 700 x 3 = Kč Hrubá mzda v měsíci = HM za odpracované dny + náhrada mzdy za svátek Hrubá mzda v měsíci = = Kč VY_32_INOVACE_15_1_5

Příklad – náhrada mzdy dovolená Určete hrubou mzdu zaměstnance, víte – li: ZC pracuje 8 hod. denně, jeho hodinová mzda je 90 Kč, v měsíci odpracoval 19 dnů, 2 dny nepracoval z důvodu dovolené, v předchozím kalendářním čtvrtletí odpracoval 65 dnů a jeho hrubá mzda v předchozím kalendářním čtvrtletí byla Kč. Hrubá mzda za odpracované dny = 19 dnů x 8 hod. x 90 Kč / hod. Hrubá mzda za odpracované dny = Kč Průměrná mzda = úhrn mezd / počet odpracovaných dnů Průměrná mzda = / 65 Průměrná mzda = 730 Kč / den Náhrada mzdy = průměrná mzda x počet dnů dovolené Náhrada mzdy = 730 x 2 = Kč Hrubá mzda v měsíci = HM za odpracované dny + náhrada mzdy za dovolenou Hrubá mzda v měsíci = = Kč VY_32_INOVACE_15_1_5

Úkol Stanovte výši náhrady mzdy zaměstnance za 2 dny dovolené, který v minulém kalendářním čtvrtletí odpracoval 65 dnů a jeho hrubá mzda byla Kč. VY_32_INOVACE_15_1_5

Řešení Průměrná mzda = Kč / 65 dnů Průměrná mzda = 532 Kč Náhrada mzdy = 532 Kč x 2 dny Náhrada mzdy = Kč VY_32_INOVACE_15_1_5

Metodika Téma sady: Pracovní právo Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce Tematický okruh: Odměňování zaměstnanců Anotace: prezentace s řešeným příkladem a zadáním úkolu, materiál objasňuje základní postup výpočtu hrubé mzdy včetně náhrad mzdy Použité zdroje: Zákoník práce Autor: Ing. Jana Rauscherová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_1_5 Hrubá mzda včetně náhrad Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák vysvětlí, kdy má zaměstnanec nárok na náhradu mzdy, vypočítá její výši, vypočítá výši hrubé mzdy včetně náhrad Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: hrubá mzda, průměrná mzda, náhrada mzdy za svátek, náhrada mzdy za dovolenou Druh učebního materiálu: prezentace s řešeným příkladem a zadáním úkolu Cílová skupina: žák Stupeň a druh vzdělávání: odborné vzdělávání Typická věková skupina: 17 – 19 let VY_32_INOVACE_15_1_5

Metodika Pokyny pro práci s materiálem: Prezentace je využitelná k výkladu daného tématu. Objasňované téma je vysvětleno na konkrétních příkladech. Na zadaném úkolu je možné procvičit získanou dovednost. Prezentace obsahuje správné řešení pro kontrolu výpočtu. VY_32_INOVACE_15_1_5