Světová náboženství. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

[Obr. 13, 14] Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Křesťanství Nejrozšířenější náboženství – 2 miliardy věřících
V současném světě – 2 názory na svět
• Náboženství, náboženské složení
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
Hlavní světová náboženství a církve
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
STAROVĚKÁ INDIE.
Křesťanství.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ Mgr. Michal Oblouk.
Světová náboženství.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
Vznik a vývoj náboženských představ
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Občanská výchova 7. ročník
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.6
Arabská říše Islám.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Religionistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
RISK Náboženství.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Vypracoval: Jakub Moravec
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Náboženství autor VM:Ondřej Vojáček.
Světová náboženství JUDAISMUS.
Víra a náboženství Výchova k občanství – 6. ročník
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Náboženství - islám Název školy
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
Opakování - náboženství
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování náboženství – opakovací kvíz Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-18 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_V_LIDSKEM_SPOLECENSTVI_11.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
VY_32_INOVACE_8_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_2_NÁBOŽENSTVÍ A JINÉ SEKTY Dětský domov, Základní škola a Střední škola, Duchcov, příspěvková organizace Registrační.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Judaismus (židovství)
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Náboženství a fanatismus
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Digitální učební materiál
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Buhismus David Lučný :D (budha).
Téma (název prezentace)
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Světová náboženství

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Výchova k občanství ROČNÍK: VII. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_4Ov_Světová náboženství AUTOR: Mgr. Michaela Janošťáková DATUM TVORBY: březen 2013 OVĚŘENÍ: ANOTACE: Slouží k prezentaci základních pojmů svět. náboženství, případně k opakování látky

Rozložení ve světě obr. 1

Judaismus  vznik 2. tisíciletí př.n.l.  víra v Boha – Jahve (halelu-jah = chvalte Boha)  Tóra – 1. část hebrejské bible – od stvoření světa po smrt Mojžíše (Starý zákon)  Talmud – texty o židovské etice, zákonech; příběhy, legendy  Desatero přikázání

Symboly Menorah – sedmiramenný svícen Davidova hvězda

Synagoga MéxicoKijev

Křesťanství  vznik v 1. století našeho letopočtu  navazuje na judaismus  víra v Boha  Ježíš Kristus – Spasitel, Boží syn, jehož příchod hlásá Starý zákon Bible  Bible – Nový zákon – život Ježíše  hlavní směry – katolictví, pravoslaví, protestantství

Symboly

Chrám, kostel

Islám  založen v 7. století n.l. prorokem Muhammadem  víra v Boha – Alláha  muslim – vyznavač islámu; ten, kdo se podřizuje Bohu  Korán – základní text  Pět pilířů islámu – pět povinností, které musí muslimové dodržovat modlitba 5xdenně dobročinnost, placení daní víra v Boha – Alláha a jeho proroka půst během měsíce ramadánu pouť do Mekky – rodiště proroka Muhammada

Symboly Alláh

Mešita minaret – štíhlá věž, jejíž ochoz slouží ke svolávání k modlitbě muezziny mešita může mít 1 až 10 minaretů budova, kde se uctívá Alláh odděleni muži a ženy vstup bez obuvi

Buddhismus  Vznik v 5. století př.n.l.  ateistické náboženství – nevyznává boha/y  úsilí o vysvobození duše z věčného koloběhu znovuzrození – reinkarnace, tedy úsilí o nirvánu  buddha – ten, kdo dosáhl osvobození od jedů mysli – nevědomosti, hněvu, chtivosti  meditace – slouží k odstranění špatných myšlenek pomocí soustředění se  jóga – jeden ze způsobů meditace  láma – duchovní učitel

Symboly Gautama Buddha – zakladatel Kolo dharmy – Buddhova učení

Stavby Čína Pagoda

Hinduismus  vyvinul se okolo 1. pol. 1. tisíciletí ze staršího náboženství  způsob bytí, pojetí zákonů přírody, uspořádání společnosti  polyteismus – 3 hlavní bohové: Brahma – stvořitel vesmíru Višnu – udržovatel vesmíru Šiva – ničitel vesmíru  Védy – texty starověké Indie  reinkarnace – znovuzrozování  Mókša – vysvobození z koloběhu zrození  kasty – společenské vrstvy

Symboly Brahma Óm – posvátná slabika Šiva

Opakování 1.V kterých částech světa dominuje? a)Křesťanství b)Islám c)Hinduismus a buddhismus 2.Co mají společného východní náboženství? Co je naopak odlišuje? 3.Co spojuje křesťanství a judaismus? 4.Které náboženství je nejstarší? 5.Ke kterým náboženstvím se vztahují následující obrázky?

Citace a zdroje  Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Michaela Janošťáková.  Obr. 1 THEGREENEDITOR. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  ZSCOUT370. cs.wikipedie.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  ARIELY. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  AQUINTERO82. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  KHOPTIAR IL. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  YOAV DOTHAN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  SARUM BLUE. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  VELOPILGER. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  STEVE COLLIS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  LUKAS SOVA. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  STEVE EVANS. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Citace a zdroje  AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  EVRIK. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  USER:MGHOTBI 85. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  ZAC ALLAN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  CODOBAI. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  USER:KARLHEINRICH. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NAT KRAUSE. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  JASON ZOU. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  VASSIL. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  WITCH OF THE WEST. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: