Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Advertisements

JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Opylení a oplození u rostlin
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
zpracovaný v rámci projektu
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
LIST.
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Prírodoveda R a s t l i n y Vypracovala: Mgr. Silvia Klčová.
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY _52_INOVACE_24_Jaro – rostliny na jaře
Transkript prezentace:

Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

ČÁSTI TĚLA ROSTLIN

Podzemní část rostliny. Význam kořenu 1.Upevňuje rostlinu v půdě 2.Přijímá z půdy vodu a živiny

DRUHY KOŘENŮ

Nadzemní část rostliny. Vyrůstají z něj listy a květy. Podle stavby stonku rozdělujeme kvetoucí rostliny na: 1.Byliny – mají dužnatý stonek 2.Dřeviny – mají dřevnatý stonek Význam stonku: 1.Vede vodu s rozpuštěnými živinami do listů, květů a plodů 2.Nese listy a květy.

KŮRA LÝKO DŘEVODŘEŇ

DUŽINA POKOŽKA

Nadzemní část rostliny která vyrůstá ze stonku, obsahuje zeleň listovou. Význam listu: 1.V listech probíhá fotosyntéza – vznikají látky, které rostlina potřebuje k životu a kyslík Dělení listů podle tvaru: 1.Jednoduchý list 2.Složený list

ŘAPÍK ČEPEL ŽILKY ČÁSTI TĚLA LISTU

Nadzemní část rostliny, která vyrůstá ze stonku. Květy mají pestrou barvu a voní. Kvetou většinou na jaře a v létě. Význam květu: 1.Květy slouží k rozmnožování Dělení květů : 1.Jednoduchý květ 2.Květenství

ČÁSTI KVĚTU

K rozmnožování rostlin dochází opylením květu – přenesením pylu z tyčinky na pestík. Po opylení se z květu vyvine plod. K přenosu pylu dochází: 1.Hmyzem – včela, čmelák, motýl, moucha 2.Větrem

OPYLENÍ KVĚTU

Z opyleného květu se vyvine plod. Plody mohou mít jedno semeno (třešeň) nebo více semen (jablko). Ze semene vyroste nová rostlina. Význam plodu: 1.Chrání semena do doby jejich uzrání 2.Potrava pro člověka Dělení plodů: 1.Dužnaté – obsahují dužinu 2.Suché – neobsahují dužinu

BOBULE MALVICE PECKOVICE

PUKAVÉ NEPUKAVÉ POLTIVÉ

ČÁSTI TĚLA ROSTLIN

1.KOŘEN Podzemní část rostliny. Přijímá vodu a minerály. Slouží jako zásobárna živin, které přivádí do rostliny. Upevňuje rostlinu v půdě. Někdy slouží i k rozmnožování (dělení trsů). Typy kořenů  Svazčitý (obilí)  Hlavní s postranními kořínky (mrkev)  Rozvětvený (strom)

2. STONEK Nadzemní část rostliny. Nese listy, květy a plody. Přivádí živiny z kořenů do ostatních částí. Typy stonků  Dřevnatý (dřeviny)  Dužnatý (byliny) Dřeviny Keře – stonek se rozvětvuje hned u země Stromy – stonek se rozvětvuje z kmene nad zemí Byliny Stvol – stonek bez listů Lodyha – stonek s listy Stéblo – většinou dutý s kolénky

3. LIST U bylin vyrůstají ze stonku. U dřevin vyrůstají z větví. Zachycuje světlo potřebné pro výživu rostliny. Barvivo, které způsobuje barvu listů = zeleň listová. Listy jehličnatých stromů = jehlice. Části listu  Řapík  Čepel  Žilky Typy listů  Jednoduché  Složené

4. KVĚT Slouží k rozmnožování rostlin. Mají různou barvu, tvar i vůni. Produkují nektar. Části květu  Kalich  Korunní lístek  Tyčinka ( samčí část květu)  Pestík (samičí část květu) Typy květu  Jednotlivý květ  Květenství

5.PLOD Vyvine se z opyleného květu. Obsahuje semeno. Jsou roznášeny větrem, vodou, živočichy. Typy plodů  Dužnaté  Suché

POJMENUJ ČÁSTI TĚLA ROSTLINY

2 1 3 POJMENUJ ČÁSTI LISTU

POJMENUJ ČÁSTI KVĚTU

KONEC

Obrazový materiál byl citován z těchto zdrojů Prvouka 3-učebnice pro 3.ročník základní školy Mgr. Lenka Andrýsková, Mgr. Zita Janáčková Nakladatelství Nová škola, 2013 ISBN