PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM
POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE Ztráta postavení Plzeňského kraje z hlediska vzdělanosti Malý zájem o (poly)technické vzdělávání Výraznější pokles zájmu o (poly)technické vzdělávání u dívek Menší podíl VOŠ na terciárním vzdělávání Nepříznivá věková struktura pedagogů v Plzeňském kraji
ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ Malý zájem o odborné (a technické) vzdělávání Propad počtu žáků u středního odborného vzdělání s výučním listem o 32 % Pokles počtu mladých v hlavní třídě Řemeslníci, kvalifikovaní výrobci, opraváři Minimální výběr oborů atraktivních pro dívky u středního odborného vzdělání Menší uplatnění absolventů s nižším středním odborným vzděláním
PODPORA PODNIKAVOSTI Chybějící metodické materiály k podpoře podnikavosti Malý zájem škol o fiktivní a studentské firmy
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ, ROZVOJ ŠKOL JAKO CENTER CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Růst podílu obyvatel bez SŠ Zastavení růstu nastupujících do 1. ročníků SŠ v roce 2015 Předčasné ukončení studia na SŠ Nedostatečná prostupnost oborů na SŠ Výrazný úbytek absolventů SŠ Malý zájem o technické vzdělávání
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ (INKLUZE) Dopady nové legislativy na ZŠ i SŠ Přechod žáků ze ZŠ na SŠ Nedostatečná data o žácích se SVP z větší části SŠ Předčasné ukončení studia na SŠ
NEPOVINNÁ TÉMATA (cizí jazyky, ICT apod.) Klesající podíl žáků studujících NJ Nedostatečné využití ICT ve výuce Malá podpora čtenářské a matematické gramotnosti