PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Advertisements

Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Proměna škol v Centra celoživotního učení KRAJSKÁ KONFERENCE UNIV 2 KRAJE – LIBERECKÝ KRAJ 11. listopadu 2011.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Organizační struktura
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Krajské akční plány Základní východiska
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Krajský akční plán vzdělávání v Plzeňském kraji Pracovní skupina vzdělávání Analýza – shrnutí problémů k řešení Plzeň
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Analýza potřeb v území.
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM

POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Ztráta postavení Plzeňského kraje z hlediska vzdělanosti  Malý zájem o (poly)technické vzdělávání  Výraznější pokles zájmu o (poly)technické vzdělávání u dívek  Menší podíl VOŠ na terciárním vzdělávání  Nepříznivá věková struktura pedagogů v Plzeňském kraji

ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ  Malý zájem o odborné (a technické) vzdělávání  Propad počtu žáků u středního odborného vzdělání s výučním listem o 32 %  Pokles počtu mladých v hlavní třídě Řemeslníci, kvalifikovaní výrobci, opraváři  Minimální výběr oborů atraktivních pro dívky u středního odborného vzdělání  Menší uplatnění absolventů s nižším středním odborným vzděláním

PODPORA PODNIKAVOSTI  Chybějící metodické materiály k podpoře podnikavosti  Malý zájem škol o fiktivní a studentské firmy

KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ, ROZVOJ ŠKOL JAKO CENTER CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH  Růst podílu obyvatel bez SŠ  Zastavení růstu nastupujících do 1. ročníků SŠ v roce 2015  Předčasné ukončení studia na SŠ  Nedostatečná prostupnost oborů na SŠ  Výrazný úbytek absolventů SŠ  Malý zájem o technické vzdělávání

SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ (INKLUZE)  Dopady nové legislativy na ZŠ i SŠ  Přechod žáků ze ZŠ na SŠ  Nedostatečná data o žácích se SVP z větší části SŠ  Předčasné ukončení studia na SŠ

NEPOVINNÁ TÉMATA (cizí jazyky, ICT apod.)  Klesající podíl žáků studujících NJ  Nedostatečné využití ICT ve výuce  Malá podpora čtenářské a matematické gramotnosti