CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Zákaznicky orientovaná ová komunikace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
 Co je cílem projevu – co je třeba vysvětlit, vždycky vysvětleme.  Ke komu budeme mluvit:  Sledujme reakci posluchačů  Jeví-li známky nepozornosti,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obchodní a platební procesy
Efektivní učení.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL Psané útvary.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
Struktura obchodního dopisu
Struktura obchodního dopisu
Struktura obchodního dopisu
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Obchodní a platební procesy
Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK256.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská.
Obchodní písemnosti Obchodní písemnosti Ing. Ludmila FRIDRICHOVÁ, Ph.D. Materiály vznikly za podpory grantu FRVŠ 3102/2006.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
Typy dopisů korespondence
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Mgr. Kateřina Pelikánová
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_OBK_104
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Obchodní dopisy.
Psaní právních dokumentů
Absolventi na trhu práce
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_02_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_ADP52 Název školy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_10.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání PředmětČeský jazyk a literatura.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl - psané útvary Název sady:Funkční styly pro 2. ročník,
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Zájmena Bc. K. Matějková.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
DOPIS Mgr. Michal Oblouk.
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Části obchodního dopisu, osnova
Zásady při psaní obchodních dopisů
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY

ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ

ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS PO SOBĚ VŽDYCKY PŘEČTEME – OPRAVÍME O Vážení obchodní přátelé, Byli bysme rádi, kdyby jste nám dodaly zboží včas, abysme mohli prodávat, co lidi chtěj. OPRAVTE!!!!!

ZÁSADY NA ÚVOD O NA DOPIS ODPOVÍDÁME VŽDY, I KDYŽ JE ODPOVĚĎ ZÁPORNÁ O TO NEPLATÍ U ROZMNOŽENÝCH DOPISŮ

ZÁSADY NA ÚVOD O ODPOVÍDÁME IHNED, NEJPOZDĚJI DO 7 DNŮ O U REKAMACE DO 30 DNŮ

SLOH OBCHODNÍHO DOPISU  PŘIMĚŘENÝ  USÁTLENÉ FRÁZE - Těšíme se na Vaši nabídku.  PŘÍZPŮSOBENÍ SITUACI

SLOH OBCHODNÍHO DOPISU  STYLIZACE = umění vybírat vhodná slova a kombinovat je tak, aby výstižně vyjadřovala naše myšlenky.

JAK DOBŘE NAPSAT OBCHODNÍ DOPIS?  PRAVDIVĚ – ztráta důvěryhodnosti  LOGICKY SPRÁVNĚ USPOŘÁDÁME MYŠLENKY  PŘEHLEDNĚ – odstavce – poslední vše shrnuje  SROZUMITELNĚ – jasný po prvním přečtení  STRUČNĚ - podstatné informace  VĚCNĚ – objektivní vyjádření

JAK DOBŘE NAPSAT OBCHODNÍ DOPIS? PSYCHOLOGICKÉ PŮSOBENÍ DOPISU  Na začátku něco příjemného pro adresáta  Dopis napsaný zdvořile – prosím, děkuji  Přátelský přístup  Dobrá vůle

POSTUP PŘI STYLIZACI 1. SHROMÁŽDÍME MATERIÁLY, PODKLADY 2. PROSTUDUJEME MATERIÁLY – soustředěné čtení, podtrháme nejdůležitější myšlenky 3. PROMYSLÍME OBSAH DOPISU – komu a co chceme sdělit, čeho chceme dosáhnout, vhodné argumenty 4. MYŠLENKY LOGICKY SEŘADÍME

RADY  V DOPISE PÍŠEME JEN O JEDNÉ ZÁLEŽITOSTI  KRATŠÍ SOUVĚTÍ, SROZUMITELNÁ  PÍŠEME V 1. OSOBĚ ČÍSLA MNOŽNÉHO  VOLÍME SLOVA JEDNOZNAČNÉHO VÝZNAMU  CIZÍ SLOVA, KDYŽ ZNÁME JEJICH VÝZNAM

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY O POZOR NA  podmiňovací způsob tam, kde se musíme vyjádřit určitě, přesně – mohli byste  hromadění podstatných jmen v 2. pádě – např. nutnost pozdějšího určení platnosti závaznosti užití nového nařízení  opakování slov se stejným slovním základem – zasílat zásilku