Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
VY_32_INOVACE_
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Elektromotor a jeho využití
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Pohyb těles-fyzika hrou
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Barva světla, šíření světla a stín
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzikální síly.
Matematicko-fyzikální projekt Vektory
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tření-souhrnná cvičení
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání sil, rovnováha sil
Skládání rovnoběžných sil
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Těžiště a stabilita těles
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Fyzika 7.ročník ZŠ S í l a, Skládání sil, Těžiště. Creation IP&RK.
Skládání sil.
Hustota-výpočet objemu
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vzájemné silové působení těles
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí znalosti o vlastnostech síly. Žák pochopí, že účinek síly závisí nejen na její velikosti, ale i na směru síly a na jejím působišti. Žák se naučí sílu graficky znázornit. Síla - skládání sil stejného a opačného směru Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 03/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.18_sila_- _skladani_sil_stejneho_a_opacneho_smeru Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

 slon lehce vyvracející stromy a lámající chobotem velké větve-je SILNÝ,  člověk zvedající těžké břemeno-je SILNÝ,  člověk, který roztlačí auto, odstraní překážku-je SILNÝ,  lidé, když v minulosti potřebovali větší sílu, užívali tažných zvířat…

 odvozená fyzikální veličina,  sílu můžeme měřit,  značka síly – F

 jednotka síly N [newton ]  jeden newton je přibližně síla, kterou vynaložíme, abychom zvedli stogramové závaží  většími jednotkami jsou: kilonewton 1kN=1 000 N meganewton 1 MN= N  menší používanou jednotkou je: milinewton 1mN= 0,001 N

 charakterizuje vzájemné působení těles,  síla může těleso deformovat, uvést z klidu do pohybu, zastavit ho, zrychlit, zpomalit, nebo změnit směr pohybu.  všechny tyto účinky síly dělíme do dvou skupin: DEFORMACE, ZMĚNA POHYBU.

Zapamatujte si: Skládat síly znamená najít jedinou sílu (výslednici), která má stejné účinky.

 Působí-li více sil ve stejném směru, má výslednice týž směr jako působící síly.  Velikost výslednice je rovna SOUČTU velikostí jednotlivých sil. F = F 1 +F 2

Zapamatujte si:  Působí-li dvě síly v opačném směru, má výslednice týž směr jako větší síla.  Velikost výslednice je rovna rozdílu velikostí působících sil. F =F 1 –F 2

F=F 1 -F 2

Skládáme-li síly působící ve STEJNÉM směru, výslednice je jejich…………. SOUČTEM.

Skládáme-li síly působící v opačném směru, výslednice je jejich………. ROZDÍLEM.

A) Výslednice má směr jako VĚTŠÍ SÍLA. B) Výslednice má směr jako MENŠÍ SÍLA.

Řepu vytáhli silou 1322 N.

Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN galerie office [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ]

1. Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. 2. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. 3. Žák si připomene a prohloubí znalosti o vlastnostech síly. 4. Žák pochopí, že účinek síly závisí nejen na její velikosti, ale i na směru síly a na jejím působišti. 5. Žák se naučí sílu graficky znázornit.