Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0807 Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 8) Dělení podle funkce, námětu a žánru Název sady: Výtvarná příprava.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Filozofie osvícenství ve Francii
SLOH – popis statický líčení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Judaismus – Židé v Evropě II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Finanční gramotnost Základní pojmy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nový dokument v Adobe Photoshop
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Inf Rastová a vektorová grafika
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: dějepis Ověření ve výuce Třída:Datum: DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ondřej Pilař. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

TÉMA: České malířství na přelomu 19. a 20. století PŘEDMĚT: dějepis, společenskovědní seminář KLÍČOVÁ SLOVA: impresionismus secese secese expresionismus expresionismus kubismus kubismus JMÉNO AUTORA: Mgr. Ondřej Pilař

Metodický pokyn: Materiál je určen pro výklad o nejvýraznějších osobnostech českého malířství na přelomu 19. a 20. století na vyšším stupni gymnázia. Materiál je určen pro výklad o nejvýraznějších osobnostech českého malířství na přelomu 19. a 20. století na vyšším stupni gymnázia.

Základní tendence českého malířství na přelomu století pokles vlivu Akademie mezi nastupující malířskou generací; pokles vlivu Akademie mezi nastupující malířskou generací; inspirace francouzským malířstvím konce 19. století inspirace francouzským malířstvím konce 19. století (časté pobyty ve Francii, zejména v Paříži); menší role impresionismu v českém prostředí; menší role impresionismu v českém prostředí; naopak velký rozvoj secesního a expresionistického malířství. naopak velký rozvoj secesního a expresionistického malířství.

Umělecká skupina Osma nejvýraznější výtvarná skupina na přelomu století; nejvýraznější výtvarná skupina na přelomu století; vznik – 1907 – nespokojení studenti a absolventi Akademie; vznik – 1907 – nespokojení studenti a absolventi Akademie; velký vliv – expresionismus E. Muncha (po jeho pražské výstavě); velký vliv – expresionismus E. Muncha (po jeho pražské výstavě); Filla, Kubišta, Beneš, Kubín … Filla, Kubišta, Beneš, Kubín …

Antonín Slavíček PRÁCE S OBRÁZKEM Na základě obrazové ukázky se pokus zařadit umělce k malířskému směru. Na základě obrazové ukázky se pokus zařadit umělce k malířskému směru. Obr. 2

Antonín Slavíček blízko k impresionismu; blízko k impresionismu; oblíbeným žánrem krajinomalba; oblíbeným žánrem krajinomalba; nejčastějšími tématy příroda Českomoravské vysočiny a Praha. nejčastějšími tématy příroda Českomoravské vysočiny a Praha. Obr. 2

Antonín Slavíček obraz Chrám sv. Víta obraz Chrám sv. Víta PRÁCE S OBRÁZKEM PRÁCE S OBRÁZKEM Připomeň si znaky impresionismu a dokumentuj je na obrazové ukázce. Připomeň si znaky impresionismu a dokumentuj je na obrazové ukázce. Jaký cyklus obrazů francouzského impresionisty Moneta ti připomene Slavíčkův obraz? Jaký cyklus obrazů francouzského impresionisty Moneta ti připomene Slavíčkův obraz? (Pomoz si internetem). Obr. 1

Jan Preisler malíř blízký symbolismu a poté i secesi; malíř blízký symbolismu a poté i secesi; témata lásky, mládí, ale i vztahu člověka a přírody; témata lásky, mládí, ale i vztahu člověka a přírody; prolínání snů a reality; prolínání snů a reality; obraz Milenci. obraz Milenci. Obr. 6

Jan Preisler PRÁCE S OBRÁZKEM PRÁCE S OBRÁZKEM Popiš scénu na obrázku a pokus se vymyslet název pro obraz. Popiš scénu na obrázku a pokus se vymyslet název pro obraz. Obr. 5

Jan Preisler obraz Svádění (Pokušení) obraz Svádění (Pokušení) Obr. 5

Jakub Schikaneder malíř pražských zákoutí, temných uliček, nočních výjevů; malíř pražských zákoutí, temných uliček, nočních výjevů; obraz Staropražská zákoutí; obraz Staropražská zákoutí; PRÁCE S OBRÁZKEM PRÁCE S OBRÁZKEM Jaké nálady či pocity vyvolávají tyto obrazy autora? Jaké nálady či pocity vyvolávají tyto obrazy autora? Obr. 7

Jakub Schikaneder ● obraz Vražda v domě ● obraz Vražda v domě PRÁCE S OBRÁZKEM – Pokus se na základě obrazu vytvořit minipříběh. PRÁCE S OBRÁZKEM – Pokus se na základě obrazu vytvořit minipříběh. Obr. 8

Alfons Mucha nejznámější představitel české secese; nejznámější představitel české secese; inspirativní pobyt v Paříži; inspirativní pobyt v Paříži; autor kreseb a plakátů (zejména pro slavnou herečku Sarah Bernhardt); autor kreseb a plakátů (zejména pro slavnou herečku Sarah Bernhardt); návrhy uměleckořemeslných dekorativních předmětů návrhy uměleckořemeslných dekorativních předmětů (šperky, nádobí, nábytek…). Obr. 3

Alfons Mucha v další fázi tvorby téma slovanské historie a kulturní tradice; v další fázi tvorby téma slovanské historie a kulturní tradice; dlouholetá práce na cyklu Slovanská epopej; dlouholetá práce na cyklu Slovanská epopej; obraz Český král Přemysl Otakar II. obraz Český král Přemysl Otakar II. Obr. 4

Bohumil Kubišta malíř, ale i výtvarný teoretik; malíř, ale i výtvarný teoretik; člen skupiny Osma; člen skupiny Osma; zpočátku příklon k expresionismu (vliv E. Muncha); zpočátku příklon k expresionismu (vliv E. Muncha); viz obraz Kuřák. viz obraz Kuřák. Obr. 9

Bohumil Kubišta PRÁCE S OBRÁZKEM PRÁCE S OBRÁZKEM K jakému uměleckému stylu z počátku 20. století přiřadíš obrazovou ukázku? K jakému uměleckému stylu z počátku 20. století přiřadíš obrazovou ukázku? Obr. 10

Bohumil Kubišta vrcholné období tvorby – KUBISMUS; vrcholné období tvorby – KUBISMUS; obraz Polibek smrti; obraz Polibek smrti; PRÁCE S OBRÁZKEM PRÁCE S OBRÁZKEM S pomocí obrázku charakterizuj kubistické malířství, jeho výrazný znak. S pomocí obrázku charakterizuj kubistické malířství, jeho výrazný znak. Obr. 10

František Kupka malíř světového věhlasu; malíř světového věhlasu; představitel abstraktní malby; představitel abstraktní malby; vývoj od realismu rané tvorby přes fauvismus až ke geometrické abstrakci v průběhu první poloviny 20. století; vývoj od realismu rané tvorby přes fauvismus až ke geometrické abstrakci v průběhu první poloviny 20. století; zjednodušení tvarů, čisté základní barvy. zjednodušení tvarů, čisté základní barvy. Obr. 11

ZDROJE: ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 2. rozšířené vyd. Praha: Idea servis, ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 2. rozšířené vyd. Praha: Idea servis, ISBN Obr. 1: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 1: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 2: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 2: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 3: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 3: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 4: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 4: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 5: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 5: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 6: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 6: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 7: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 7: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:

Obr. 8: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 9: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 10: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 11: [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: