Čeština Co je dnes? Dnes je …. Kolikátého je dnes? Dnes je …... Dům u kamenného zvonu na Staroměstském náměstí. House at the stone bell předtím………………..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kde to jsem? Where am I?. Už jsem v tomhle obchodě někdy byl? Have I been in this store before?
Advertisements

Píseň “Mám príma den” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 3.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Semantic Translation Polysemy, meaning change and multiple interpretations. Final Presentation.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Co? What?Co? Who?Kdo? Where?Kde? How much?Kolik? When?Kdy? How?Jak? Otázky.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Všude kam se podívám vidím ryby. Everywhere I look, I see fish.
TO CO SLÍBÍŠ, NEPOMÍJÍŠ Promise maker, promise keeper CO ZAČNEŠ TÉŽ DOKONČÍŠ You finish what you begin VŠE NÁM DÁVÁŠ, I KDYŽ JDEM POUŠTÍ Our provision,
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Když jsem byl malý, říkali mi naši, choď na Lukášku a jez chytrou kaši, můžeš tak po celý den bavit se jen. Koukat na tabuli, sedět na židli, o přestávce.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tázací zájmena (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Revision test Relative clauses.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.
Čeština Co je dnes? Dnes je … Kolikátého je dnes? …… Rudolf II (druhý) Habsburk, miloval umění a alchymii.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Čeština Dnes je úterý. Tuesday. Kde jsou kočky? cats Kočky jsou …. vlevo vpravo nahoře dole.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Co je dnes? Kolikátého je dnes?
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
What do you have to think about when planning something?
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština Je dnes středa?  Bruncvik.
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
LONDON´S BURNING - práce s textem
Transkript prezentace:

Čeština Co je dnes? Dnes je …. Kolikátého je dnes? Dnes je …... Dům u kamenného zvonu na Staroměstském náměstí. House at the stone bell předtím……………….. a potom before ……………………….. After Který dům je starší? Which house ….. Older?

Cardinal and ordinal numerals jeden, jedna, jedno dva, dvě první třetí osmý čtvrtý pátý sedmý devátý šestý desátý druhý Observe that the date is expressed with a different ending: osmého října.

Jazykolam Petr Fletr pletl svetr. was knitting sweater Pletl Petr Fletr svetr? Svetr pletl Petr Fletr.

Muži a ženy lékař (MUDr) novinář 1.sportovkyně 2.ministryně 3.učitelka 4.přítelkyně 5.žena 6.teta (aunt) 7.sestřenice (female cousin) 8.

Seznamte nás s příbuznými. Aquaint us with relatives Znáte (pl) mého tatínka? Ne, neznám ho. To je můj tatínek. Znáte (pl) mou maminku? Ne, neznám ji. To je moje maminka. Hezký! Hezká! Jak se jmenuje? Co dělá? Kde bydlí?

Znám…. Znám … –t–tvůj bratr –t–tvého bratra –t–tvou bratra Znám.. –t–tvoje sestra –t–tvou sestru –t–tvého sestru Znám (infinitive znát) takes the direct object Bratr goes to bratra Sestra goes to sestru Note: bratr is masc. animate. Observe mého, tvého (just like adjective) and mou, tvou

Znát to know (a specific person or thing) zná paní učitelku známe paní učitelku znají paní učitelku znám paní učitelku znáš paní učitelku znáte paní učitelku Rodiče (tatínek a maminka) Igore, ty … My s kamarádem Já Zdeňku a Hanko, vy … Maminka Who are my s kamarádem? Já/my plus kamarád!

Čí je to? - review Čí je to cukr? (sugar) –J–Je můj! –J–Je moje! Čí je to mléko? (milk) –J–Je můj! –J–Je moje! Čí je to zmrzlina? (ice cream) –J–Je můj! –J–Je moje! Můj vs. moje Masc. vs. non-masc. Gender of Cukr Mléko Zmrzlina So when you want to say. I want it (sugar, milk, ice cream), you need to say essentially I want him, it(neut) and her

Kdo chce pivo? Já …. chci! Kdo chce cukr? Já ho chci! Já ji chci! Kdo chce mléko? Já ho chci! Já ji chci! Kdo chce zmrzlina? Já ho chci! Já ji chci! Observe 3 rd sg. pronoun “it” forms depend on the grammatical gender of the noun. Grammatical gender can be irrelevant to natural gender (female, male) You already know the acc of vy and ty. Where di you see them? Prosím tě, prosím vás!

Ten pes …. má dobrý charakter. má špatný charakter. je agresivní a nebezpečný. Adjektivum: Co znamená tento nápis? this notice

Adjektivum: Ten pes má dobrý charakter. Jaký je ten pes? Je asi… sympatický pes velký pes hodný pes obrovský pes zlý pes

Adjektivum: Zajímavý nebo nudný? Pozor na maskulinum, femininum a neutrum! srovnávací literatura experimentální lingvistika umělecké sklářství teoretická fyzika organická chemie divadelní umění vizuální umění jazzová hudba

Antonyma (mentální kapacita, charakter) chtrý sympatický, hodný, ohleduplný zajímavý krásný, pěkný, nádherný zlý, egoistický, sobecký nudný hloupý ošklivý, škaredý

Dialog prep Kam jdou děti? Děti jdou… –d–do parku –d–do hospody –d–do restaurace –d–do školy –d–do krysárny

Kam chceš jít o víkendu? go Diskutujte. A: Prosím tě, kam chceš jít o víkendu? B: Třeba do hospody? perhaps/e.g. A: No… Já nesmím pít alkohol. Nechceš jít … Do restaurace Do hospody Do galerie Do knihovny Do divadla Do baru Do planetária Do muzea What`s the nom. Sg. Forms of these nouns? restaurace hospoda galerie knihovna divadlo bar planetárium (neuter) muzeum

Dialog prep Neil Parker může být špion. can be Bydlí všude. Everywhere Kde teď bydlí Neil? lives Neil teď bydlí… v Praze. v Moskvě. v Londýně. v Berlině Notice kde vs. kam and v Praze vs. do školy

Bydlet to reside bydlíš bydlí bydlíme bydlí, bydlejí bydlím bydlíte Katko, ty ……. v Berlíně? Pane profesore, kde ……? Pan Beneš tady ….. My se spolubydlícím ….. v Praze 10. Naši prarodiče (děda a babička) ……. mimo Prahu. outside Já ……… na koleji. (dorm)

Duration of time Neil Parker říká: Mluvím česky špatně. Učím se jen dvanáct měsíců (months). Učím se jen ……. Paní Holubová říká: Pane Adámku, čekáte dlouho? Pan Adámek říká: Ne, jenom pět minut. Čekám jenom …. Češtinu máme od 10 do 11. Máme ji … Jsem tady nová učitelka. Učím jen sedm dní. (days) Jsem tu jen …… chvíli hodinu týden rok Observe: Do we need a preposition, the equivalent of the English “for” in Czech? What form are they? You should recognize them!

Dialog Paní vrátná: Mladý pane! Kam jdete? Já vás neznám. Jak se jmenujete? Karel: Dobrý den, paní vrátná. Mrs. Concierge Jmenuju se Karel Novotný. Já tady bydlím. V: Promiňte, pane Novotný. Já vás ještě neznám. not yet Jsem tu jenom týden, víte? Počkejte, máte tady dopis. Wait

Slovní zásoba Kam jdete? Jdu domů. Jdu do hospody. Já vás neznám. Jak se jmenujete? Já tady bydlím. Já vás ještě neznám. Jsem tu jenom týden, víte? Počkejte dopis, balík Jdete – what type of verb? Official encounter with the accusative of vy = vás. Jak se řekne česky I don`t know you (tykání)? Počkejte – this is for vykání (pl and sg). You know Promiňte (vykání) and promiň (tykání) What would be the tykání form for “wait!”