Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T Ostatní elektrické soustavy T Ostatní elektrické soustavy Obor:Autoelektrikář Ročník:2. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Autoalarmy Reagují na: dveřní snímače, spínač kapoty, kufru, na pokles napětí (pozor na odpojení akumulátoru), otřesy vozidla, ultrazvukové snímače hlídají vnitřní prostor a reagují na pohyb (u některých typů je možné je vypnout). U originálních autoalarmů je speciální klíček pro vypnutí samostatné sirény.
Autoalarmy Neoriginální autoalarmy bývají ještě doplněny o imobilizační okruhy (blokování, např. startování, zapalování, palivové čerpadlo) – jedná se o relé, které je po aktivaci autoalarmu rozepnuto. Nejnovější systémy jsou lokalizovány pomocí signálu GPS, takže vozidlo je možné dohledat pomocí tohoto signálu (nevýhodou je ztráta signálu při vjetí, např. do podzemních garáží nebo použití rušičky) a současně je výhodou možnost vedení elektronické knihy jízd.
Schéma zapojení autoalarmu
Nastavení autoalarmu
Imobilizér U neoriginálních imoblizérů se jedná o přerušení elektrického obvodu pomocí kontaktů relé. Originální imobilizér pracuje na principu transpon- déru (mikroprocesoru) umístěného v klíčku, který je napájen z indukční cívky umístěné na spínací skříňce (kroužek kolem spínací skříňky) a vyšle kód do řídicí jednotky imobilizéru. Ta pro zpětnou kontrolu vyšle ještě plovoucí kód, který se porovná a v případě, že kódy souhlasí, vyšle pevný kód do řídicí jednotky motoru pro spuštění.
Střední průmyslová škola Uherský Brod,