VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Advertisements

Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_28_Hutnictví a strojírenství ČR_Sluková Téma: Hutnictví a strojírenství ČR.
ELEKTRÁRNY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_Vac_III_02 Povrch ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
VY_32_INOVACE_Vac_III_03 Vodstvo ČR 1 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Název Světový ekologický problém: oceán
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_12 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výroba elektrické energie
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
ELEKTRÁRNY.
Energetický průmysl ČR
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Přírodní zdroje na Zemi
Vzdělávací materiál: Plzeňský kraj Operační systém:
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ČESKO-SUROVINOVÉ ZDROJE
VY_32_INOVACE_Vac_II_11 Východní Afrika
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Z - 8. ročník
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
zpracovaný v rámci projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
ORGANOGENNÍ USAZENINY
Plzeňsko a Chodsko VY_12_INOVACE_Rů_II_14
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Jarmila Vaculíková

Průmysl těžební a energetický Těžební průmysl se zabývá těžbou užitkových nerostů a hornin. - mnohá ložiska již byla vyčerpána a bylo narušeno životní prostředí; těžba některých surovin se omezuje - význam má těžba uranu (70% v rámci EU) - v současné době patříme mezi deset největších producentů kaolínu, hnědého uhlí a živcových surovin

Paliva Černé uhlí - OKR – přestalo se těžit v r kladensko-rakovnický,plzeňský,trutnovský,rosicko-oslavanský revír – omezení těžby Hnědé uhlí- Podkrušnohoří Lignit- JV Morava Rašelina – Třeboňská pánev, Šumava Ropa – JV Morava Zemní plyn - Ostravsko

Rudy slavná historie těžby rud patří minulosti, uvažuje se o obnově zlata uran – Rožínka (Českomoravská vrch.)Rožínka mapamapa těžby

Nerudné suroviny vápenec- Český a Moravský kras, Hranice (Morava) kámen – Středočeská pahorkatina, Českomoravská vrchovina, Jeseníky kaolin- Sokolovská pánev, v okolí Karlových Varů, Plzeňsko, u Znojma štěrky a písky cihlářské hlíny sklářské písky

Energetický průmysl výroba tepelné a elektrické energie Tepelné elektrárny Hydroelektrárny Jaderné elektrárny- Dukovany, Temelín Alternativní zdroje el. energie největší význam a perspektivu mají solární (sluneční) a větrné elektrárny. ÚKOL: 1. Vypiš 5 tepelných elektráren 2. Vypiš 5 hydroelektráren (urči řeku)

Mapa elektráren tepelné elektrárny jaderné elektrárny vodní elektrárny

Zdroje 1) CHALUPA, Petr; HORNÍK, Stanislav; DEMEK, Jaromír. Zeměpis 9 pro základní školy : Česká republika. Praha : SPN a. s., s. školní atlas České republiky. Praha : Kartografie Praha a. s., s. 2) školní atlas České republiky. Praha : Kartografie Praha a. s., s. ________________________________________________________________________________________ Datum vytvoření: Ročník:osmý Předmět: zeměpis Anotace:prezentace přibližuje žákům informace o těžbě nerostných surovin a výrobě elektrické energie.