Armáda starověkého Egypta Vypracoval: Roman Chvátal 6.A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Starověká Čína.
Egyptské pyramidy.
Dějiny autor. Marek Stádník Základní škola náměstí bratří Jandusů Třída 6.A. Hlavní menu Hlavní menu.
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
STAROVĚKÝ EGYPT.
Příjmení a jméno: Stříbná Magda, Mgr.
TERAKOTOVÁ ARMÁDA Jedná se o monumentální hrobku prvního velkého čínského císaře označovaného Čhin Ši Huang („První císař dynastie Čchin“, př.
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Rytíři Dějepis - 7. ročník Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Egypt.
Egypt – historický vývoj
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_07.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Říše středu Kultura starověké Číny
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kočovní Maďaři a vznik uherského státu
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Sakkára Autor: Titul. Jméno Příjmení Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Číslo: VY_32_INOVACE_26_19 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Terakotová.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
DÁVNÉ ŽENY V EGYPTĚ nejen obyčejné ale také slavné, posvátné, panující
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Doba bronzová (2500 – 750 př.n.l) Vypracovala: Katka Bobčíková.
STAROVĚK.
Ovládnutí Itálie Římem
Egypt Střední a Nová říše.
Starověká Mezopotámie
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Věda a léčení starověkého Egypta. Jakub Hrdlička 6.A © Daniel Schránil 6.A ©
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
Téma: ŘECKO 8, HELÉNOSTICKÉ STÁTY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: říše Seleukovců, ptolemaiovský Egypt a antigonovská Makedonie Škola: ZŠ Náklo.
MINISTERSTVO OBRANY ČESKÉ REPUBLIKY NOVÉ HODNOSTI A HODNOSTNÍ SBORY AČR N MO – P Ing. Michael HRBATA NGŠ AČR armádní generál Vlastimil PICEK V Praze 19.
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Starověké Římské vojenství Každá část římského vojska prošla mnoha reformami. Nejsilnější a nejlepší část římské armády byla pěchota. Hlavní formací římské.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
Stará, Střední a Nová říše
Asyrská říše Aleš Mučka.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Faraóni ve válce Aleš Mučka.
Za vlády přemyslovských králů 1
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Marie Terezie a Josef II.
NÁZEV: Jan Lucemburský
Katyňský masakr jedna z nejhrůznějších masových vražd, které kdy byly spáchány na válečných zajatcích.
1.5 Poměr.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Blízký východ ve starověku 2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Etruskové a římští králové
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Asyřané Eliška Juhaňáková
Hospodářství v římské říši v 1.st.n.l.
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Asýrie a její obyvatelstvo
Transkript prezentace:

Armáda starověkého Egypta Vypracoval: Roman Chvátal 6.A

- Egypťané byli spíš rolníci než válečníci. - Egyptská armáda se postupně stala zcela profesionální. -Budoucí důstojníci egyptské armády se rekrutovali z nižší a střední vrchnosti, pěšáci pak pocházeli z nejchudších tříd. -Vojáci byli odměňováni v naturáliích - odměnou vojákům byla půda a pouze členové královské gardy pobírali "příplatek" ve formě masa a obilí. - Povolání egyptského vojáka se často dědilo z otce na syna. - S nástupem 18. dynastie se do egyptské armády začali dostávat také cizinci, protože se Egypťané od tohoto povolání stále více odvraceli.

Egyptská armáda za Ramessovců Za vlády Ramessovců se egyptská armáda skládala z pěchoty a vozby.

Zbraně -V období Nové říše převzali egyptští vojáci řadu novinek z jejich výzbroje i výstroje -Ze zbraní se jednalo například o trojúhelníkový luk, zahnutý meč. -Postupně se zlepšovali také jejich bronzové zbraně díky lepšímu poměru cínu a mědi.

Literatura biw=1680&bih=925&q=arm%C3%A1da+starov%C4%9Bk%C3%A9ho+e gypta&oq=Arm%C3%A1da+starov%C4%9Bk%C3%A9ho+e&gs_l=img.3.0.0i j ac.1.32.im g PEItqgBPeIQ#hl=cs&q=starov%C4%9Bk%C3%A9ho+egypta +zbran%C4%9B&tbm=isch&imgdii=__ starovekem-egypte.php starovekem-egypte.php

Zápis Byli spíš rolníci než válečníci, aby uchránili svou sklizeň. Za zbraně používali: trojúhelníkový luk, zahnutý meč. Vojáci byli odměňováni v naturáliích.