Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Advertisements

politické formy států a příklady
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_1D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
JAPONSKO Země vycházejícího slunce. ÚKOLY 1.Jaká reforma významně změnila život na ruském venkově ? 2.O usilovala radikální organizace Narodnaja volja.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis,8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní vztahy Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:srpen.
Japonsko ZEMĚ VYCHÁZEJÍCÍHO SLUNCE.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_10_MEZINARODNI_VZTAHY.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Karin Šubrtová.
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vynálezy a vynálezci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vývoj v jednotlivých zemích
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kolonialismus.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století Autor Mgr. Klára Jarošová Tematický okruh 19.století Ročník kvarta/ třetí ročník Datum tvorby AnotacePrezentace slouží jako doprovod k výkladu tématu, popř. opakování na interaktivní tabuli Metodický pokynPrezentace je určena k doplnění výkladu popř. opakování na interaktivní tabuli. Řešení úkolů je součástí prezentace. Doporučené paralelní využití atlasu světových dějin. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

JAPONSKO V 19.STOLETÍ

JAPONSKÉ TERMÍNY přiřaďte následující termíny k definicím MIKÁDO ŠÓGUN SAMURAJ Vojenská šlechta Japonský císař Nejdůležitější státní úředník, příslušník vysoké vojenské šlechty MIKÁDO ŠÓGUN SAMURAJ

Japonsko se otevírá po staletí bylo Japonsko pro ostatní svět uzavřenou neznámou zemí myšlenkové proudy (např. původně indický nábožensko-filozofický systém (doplňte název) ) a kulturní vlivy přijímá pouze z dvou nejbližších zemí Kterých? císař, zvaný (doplňte) se neobjevoval na veřejnosti a zcela podléhal vojenské šlechtě nejvyšší moc je od 17.století v rukou šóguna buddhismus Čína Korea mikádo

V r – 3 válečné lodě USA admirála Perryho směřují k Japonsku s cílem navázat obchodní styky a otevřít Američanům japonské přístavy →1854 – japonsko-americká smlouva → Japonsko se otvírá nejen USA, ale i dalším zemím - Rusko, Británie, Francie - Zřizování obchodních konzulátů a pronajímání území

NOVÉ JAPONSKO 1858 – 1868 občanská válka způsobená vpádem Američanů a Evropanů → pád moci nejvyšších úředníků (doplň) →vysvobození císaře ze zajetí →zavádění evropské kultury a zvyklostí = westernizace - hygiena (zubní kartáčky, léky), gregoriánský kalendář, poštovní služby, metrický systém, odívání šógunů

Od r období Meidži – období reforem zrušena vojenská šlechta, třída samurajů →Evropany cvičená armáda rozvoj hornictví a průmyslu → od 90.let soběstačnost ve výrobě železa a oceli vznik bank r.1872 – první železnice – Tokio-Jokohama r.1889 – Japonsko konstituční monarchií

Kapitalistické podnikání do Japonska nepřineslo jen pozitiva. Uveď příklady negativních dopadů kapitalismu. Např.  Odbytová krize  Nezaměstnanost  Stávky  Hromadné vystěhovalectví

Opakování Ze kterých dvou zemí přijímalo Japonsko dlouhá staletí kulturní vlivy? Jak nazýváme období reforem v Japonsku 19.st.? Jakým pojmem se označuje příliv nových západních vlivů? Jaká forma státního zřízení byla nakonec v Japonsku 19.st. zavedena? Čína a Korea Meidži westernizace konstituční monarchie

Zdroje: HLAVAČKA, Milan. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2001, 175 s. ISBN KLIMEŠ, Lumír. Slovník cizích slov. 5. vyd. Praha: SPN, 1994, 855 s. ISBN