Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha sektorových rad v systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Kariérové poradenství
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Systém kurikulárních dokumentů
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Novely právních norem a jiné … PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL
Vlastní hodnocení školy
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků ZŠ
Legislativa.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Bc. Lektorství cizích jazyků
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Individuální vzdělávací plán
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2014.
Školní stravování Mgr. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje tel.:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
1. Systém vzdělávání v České republice
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení Harrachov
Ústav pro informace ve vzdělávání bude sloučen s Českou školní inspekcí Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje, 21. říjen.
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základní vzdělávání a další …
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Bc. Magdalena Zábranská
Liberecký inspektorát ČŠI
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Hejnice 20. – 21. září 2018.
Rozpis rozpočtu a normativy
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta

Metodická pomoc školám 1. Všeobecná doporučení 2. Školní vzdělávací program 3. Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 4. Školní řád 5. Organizační řád 6. Závěr

1. Všeobecná doporučení (1) 1.1 Úprava písemností zpracovaných textovými editory ČSN číselné údaje, peněžní částky, časové údaje, kalendářní data, značky, závorky, konce řádků, tituly, procenta, paragrafy, telefonní čísla. 1.2 Pravidla českého pravopisu – psaní velkých písmen, interpunkce, mezery, shoda podnětu s přísudkem. 1.3 Citace právních norem: zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen školský zákon),

1. Všeobecná doporučení (2) vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzděláváním v konzervatoři, ve znění pozdějších předpisů (dále jen vyhláška o středním vzdělávání), vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů (dále jen vyhláška o základním vzdělávání). 1.4 Uvádění zkratek. 1.5 Odkazy na neplatné právní normy – zrušené zákony, nařízení vlády, vyhlášky.

1. Všeobecná doporučení (3) 1.6 Záměny pojmů: třída x ročník, studenti x žáci, profesoři x učitelé, rada školy x školská rada.

2. Školní vzdělávací program (dále ŠVP) 2.1 U nižšího stupně víceletého gymnázia zveřejněný dokument není v souladu s úpravami Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání platnými od Opatření Č.j.: MSMT-2647/ ze dne : Standardy pro základní vzdělávání, Rámcový učební plán, Zásady pro zpracování, vyhodnocování a úpravy ŠVP, Struktura ŠVP, Očekávané výstupy v oborech: Cizí jazyk, Další cizí jazyk, Matematika, Výchova k občanství, Přírodopis, Výchova ke zdraví, Tělesná výchova. 2.2 Platnost dokumentu: od …. 2.3 Přesný název dokumentu.

3. Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 3.1 Zveřejňování výročních zpráv na webu školy. 3.2 Metodou Ctrl+C a Ctrl+V přeneseny celé kapitoly včetně chyb, přepisování textů z minulých školních roků. 3.3 Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků. 3.4 Údaje o výsledcích vzdělávání žáků podle cílů stanovených vzdělávacími programy a podle poskytovaného stupně vzdělání.

4. Školní řád (1) 4.1 Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků a studentů. 4.2 Samostatný tzv. Klasifikační řád. 4.3 Zásady průběžného hodnocení (střední školy). 4.4 Průběh a způsob hodnocení ve vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (střední školy). 4.5 Zásady a způsob sebehodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků, včetně získávání podkladů pro hodnocení (základní školy).

4. Školní řád (2) 4.6 Provoz a vnitřní režim školy. 4.7 Pro školská zařízení, např. školní jídelnu, platí vnitřní řád. 4.8 Dohled. 4.9 Mobilní telefony a jejich odebrání Komisionální zkouška –nelze rozšiřovat nad právní normu (absence žáka, ředitel má pochybnosti).

5. Organizační řád 5. 1 Přesné označení zřizovatele. 5.2 Vzdělávací programy. 5.3 Kompetence pedagogické rady. 5.4 Rejstřík škol a školských zařízení. 5.5 Vlastní hodnocení školy. 5.6 Školní vzdělávací programy ve školní družině, dětském domově, domově mládeže.

6. Závěr Doporučení V rámci vlastního hodnocení školy:  Vhodné provést kontrolu, platnost, úplnost, přesnost, aktuálnost dokumentů.  Školní řád, školní vzdělávací program, organizační řád, výroční zpráva.  Následně úpravu dokumentů.  Zveřejnění dokumentů.

Přeji úspěšný rok 2014, (i roky další). Karel Bárta