Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Advertisements

Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Vzájemná hospitační činnost
Metody pedagogické diagnostiky
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Metody pedagogické diagnostiky
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy Anotace: Digitální učební.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
VY_32_INOVACE_PSYM22460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Pedagogická diagnostika
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VZDĚLÁVACÍ OBLAST:TEORETICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ Tematická oblast:Rozvahové účty Předmět:Účetnictví Název:Procvičování – sestavení rozvahy 2 Anotace: Digitální.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Psychiatrické vyšetření
Vyučovací metody v přírodopise
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Škodlivé faktory v těhotenství III.část Anotace: Prezentace je závěrečnou částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Poukazuje na fyzikální a psychosociální.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Metody psychologie IV. Část Experiment, sociometrická metody Anotace : Prezentace slouží jako osnova, která má pomoci učiteli při výkladu. Výukový materiál.
Škodlivé faktory v těhotenství II.část. Anotace: Prezentace je další částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Jsou zde uvedeny základní škodlivé.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Škodlivé faktory v těhotenství Anotace: Prezentace je I. částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Zaměřuje se pouze na chemické faktory. Zaměřuje.
Představy Představy Anotace: Výukový materiál obsahuje vysvětlení vzniku představ, druhy představ. Je určen pro učitele středních škol jako druhy představ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
Metody psychologie.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Speciálně pedagogická diagnostika
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Komunikace učitele se žáky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Společenská výchova – Neverbální komunikace
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Psychiatrické vyšetření
Psychiatrické vyšetření
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vyučovací metody v přírodopise
Psychiatrické vyšetření
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál poukazuje na základní rozdělení, druhy a předmět POZOROVÁNÍ. učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál poukazuje na základní rozdělení, druhy a předmět POZOROVÁNÍ. Klíčová slova: introspekce, extrospekce, projevy – citové, sociální, verbální, neverbální verbální, neverbální Cílová skupina: Žáci středních škol Název: Metody psychologie 1.část – Pozorování Jméno autora: Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace příspěvková organizace Vytvořeno dne: 1.pololetí školního roku roku 2013/2014

Metody psychologie I.část Pozorování Vypracovala: Monika Arsenjevová

Metody psychologie dělíme a) Základní b) Pomocné

Základní metody 1. Pozorování 2. Rozhovor 3. Dotazník 4. Testy 5. Sociometrická metoda 6. Experiment

Pozorování - základní a nejčastěji používaná metoda - používá se jako samostatná metoda nebo v kombinaci s jinými metodami

Dodržujeme tyto zásady: Dodržujeme tyto zásady: plánovitost plánovitost systematičnost systematičnost přesnost a objektivita přesnost a objektivita

Předmět pozorování Předmět pozorování –neverbální projevy – motorické projevy, aktivita, mimika, vnější vzhled atd. –verbální projevy – obsahové a formální charakteristiky řeči (př. vady řeči)

–sociální projevy – navazování kontaktu zájem o sociální okolí zájem o sociální okolí schopnost kooperace schopnost kooperace kdo je dominantní kdo je dominantní kdo je submisivní kdo je submisivní –citové projevy – převládající nálada živost a intenzita emocí živost a intenzita emocí atd. atd.

Mimika, sociální vztahy, motorika – to je vše je předmětem pozorování. Mimika, sociální vztahy, motorika – to je vše je předmětem pozorování.

- můžeme používat – fotografické přístroje - diktafony - diktafony - písemná forma záznamu - písemná forma záznamu - objektivitu zvyšuje – účast dvou či více - objektivitu zvyšuje – účast dvou či více pozorovatelů pozorovatelů

Při pozorování můžeme používat např. fotoaparáty, diktafony, videokamery. Při pozorování můžeme používat např. fotoaparáty, diktafony, videokamery.

Pozorování dělíme: Pozorování dělíme: introspekci – sledování a popis vlastního introspekci – sledování a popis vlastního prožívání prožívání extrospekci – sledování jiného člověka extrospekci – sledování jiného člověka

Dále pozorování dělíme: krátkodobé krátkodobé dlouhodobé dlouhodobé individuální individuální skupinové skupinové

Použitá literatura a zdroje Švingalová, D.: Základy psychologie. Liberec, Technická univerzita v Liberci Štefanovič, J. Greisinger, J.: Psychologie. Praha, Avicenum 1985

video-cameras.html video-cameras.html digitalnifotoaparaty-fotoaparaty-s-nejvetsim- rozsahem-zoomu-clanekid98 digitalnifotoaparaty-fotoaparaty-s-nejvetsim- rozsahem-zoomu-clanekid98 mimiku/deti/spunti/ html probuzeni.html