Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Advertisements

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikace Společenská kultura
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Lidská komunikace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
OSOBNOST.
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Komunikace a její využití v řízení
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
(specifické prostředí ve škole)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
KOMUNIKACE V..
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Neverbální komunikace
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
Pedagogická komunikace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 1. ÚVOD DO STUDIA PSYCHOLOGIE A MANAGEMENTU VRATISLAV POKORNÝ Operační program Vzdělávání.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociologie pro SPP/SPR
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Sociální psychologie.
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Komunikace neverbální (poznámky pojmoslovné)
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/ PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE

INTERAKČNÍ POJETÍ (vzájemné ovlivňování) MLUVČÍ POSLUCHAČ MLUVČÍ

SOUDOBÁ SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE – PODSTATA :  KDO to říká – mluví za sebe, nebo za skupinu …  Co říká – obsah sdělení, jeho hodnota…  KDY to říká - co předcházelo, situačně i dějově..  KDE to říká – před kým, za jaké situace…  JAK to říká – srozumitelnost, hlas, jak se chová…  PROČ to říká – z jakých důvodů,čeho chce dosáhnout…  JAKÝ je účinek, co říká – s jakým efektem se setkává to, co bylo řečeno…

ČEHO SI PŘI SOCIÁLNÍ KOMUNIKACI VŠÍMAT : Skupina lidí v interakci Rozhovor, dialog a jeho struktura Posluchač, naslouchající adresát Souvislosti se vším, co se děje kolem… Konotace (svrchní tón řeči), souvislosti slova s kulturou Informační stránka řeči Sociálně patologické jevy ( postoje, vztahy mezi lidmi..)

PODSTATA KOMUNIKACE Komunikační model: a)Motivační struktura b)Strategický záměr c)Jak tomu, co říkáme, druhá strana rozumí d)Slovní formulace ( sémantika zvolených slov) e)Akustická a paralingvistická forma sdělení KAŽDÁ OSOBA DISPONUJE URČITÝM SOUBOREM PŘEDPOKLADŮ, S NIMIŽ VSTUPUJE DO KOMUNIKAČNÍCH VZTAHŮ

Proces verbální komunikace  Hovořící osoba  Myšlenkový impuls  Převedení myšlenkového impulsu do kódu jazyka pro vysílání, přenos,příjem  Vysílací kanál  Naslouchající osoba

ŘEČ je ideálním prostředkem přímého, okamžitého sdělní, má významnou složku citovou PÍSEMNÁ PODOBA verbální komunikace překonává časová a prostorová omezení.

POZOR na HALÓ EFEKT ! Zvládnete-li situaci, jakou na lidi působíte, budou se k vám chovat tak, jak od nich očekáváte, a vnímat vás tak, jak si přejete. Typické chyby: - chaotická mimika a gestikulace - strnulost, křečovitost - tiky a nekoordinované pohyby - porušování společenských norem - nekompetentní chování Naučte se "číst" druhé lidi, mezi vzhledem a osobní identitou je úzká spojitost.

První dojem:  je mnohdy rozhodující (a nelze jej opakovat)  má dlouhé trvání  polovina našeho názoru na druhého člověka se opírá o jeho vzhled  ženy potřebují jen vteřin k tomu, aby odhadly svůj protějšek  k obhájení své profesionality, společenského postavení, zásad a inteligence máte při prvém setkání k dispozici nejvíce čtyři minuty.

Neverbální komunikace Albert Mehrabian zjistil, že:  verbální složka tvoří pouhých 7% obsahu sdělení,  vokální složka (tón hlasu, modulace, tempo řeči, artikulace a další) tvoří 38% obsahu sdělení  a zbývajících 55 % obsahu je zprostředkováno neverbálními signály. Neverbální komunikace je vývojově starší, přikládáme ji proto automaticky a nevědomě větší důležitost.

Nonverbální sociální komunikace Emocionální stránka sdělení Vnitřní vlivy – např. vlastní aktivita posluchače Zpětnovazební okruhy Ohled na to, co by se mělo stát a co se stane po sdělení….

Literatura: LEWIS,D.Tajná řeč těla.Praha:EAST PUBLISHING s.r.o.,1989.ISBN WAGE,J.L. Řeč těla jako účinný nástroj prodeje. Praha:MANAGEMENT PRESS, vyd MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Vydání 1. Praha: GRADA Publishing, stran. ISBN