tavotratsan kaJ ínelšym ínvitavoni Jan Trybenekr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Jak vybudovat úspěšný webový portál?
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Vize, Strategie, Cíle.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Jak funguje věda - jak vědci přemýšlejí, - jak přicházejí na své objevy, - co můžeme od vědy očekávat - a co naopak ne Mgr. Jan Kolář, Ph.D. Ústav experimentální.
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Metodologie historického výzkumu volného času
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Skok ve vývoji – a proč? SCHOPNOSTISCHOPNOSTI ČAS Vaši soupeři Vy.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Vybrané metody analýzy
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Kdo je animátor seniorů? Doc. Ing. Aleš Opatrný,Th.D. Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Analýza REGULARIZACE JAKO JEDEN Z NÁSTROJŮ V BOJI PROTI NELEGÁLNÍ MIGRACI.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Reminiscenční terapie
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Inovace (v) Modelu Excelence EFQM
3i3 BUSINESS DEVELOPEMENT INVENTA, s.r.o. Cesta k řízenému růstu firmy Ing. Vladimír Brichta Ing. Miroslav Tůma, Ph.D.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Metodologie měkkých systémů
Thomas Alva Edison Nikola Tesla
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
ZÁKLADNÍ DISPOZIČNÍ PRINCIPY NAVRHOVÁNÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Model struktury strategického managementu
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Jak predikovat na základě velmi malého množství historických dat?
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Ekonomika malých a středních podniků
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Aplikační seminář
Metodologie měkkých systémů
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Reminiscenční terapie
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Transkript prezentace:

tavotratsan kaJ ínelšym ínvitavoni Jan Trybenekr

Dnešní program Motto: „Každý může být inovátorem!“ 1)Inovační mýty a předsudky 2)Nástroje na rozvoj inovativního myšlení 3)Prostor pro otázky

Inovační mýty a předsudky Základní východisko: Žádný oficiální a zaručeně fungující způsob na tvorbu inovativních myšlenek neexistuje. Existuje však mnoho různých nástrojů a metod na rozvoj a zlepšení inovativního myšlení! AKTIVNÍ A SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP H

Inovační mýty a předsudky Inovativní nápady jsou výlučnou záležitostí géniů a nadprůměrně kreativních lidí. Každý může generovat obrovské množství inovativních myšlenek v oblastech, které ho skutečně zajímají. VYTVOŘ SI INSPIRATIVNÍ PROSTŘEDÍ (lidé, místo, situace, …) H

Inovační mýty a předsudky Inovativní nápady přicházejí neočekávaně, obvykle v koupelně, nebo uprostřed noci. Inovativní nápady se postupně vytvářejí z myšlenek, které již v hlavě máme. SBÍREJ RELEVANTNÍ NÁPADY A PODNĚTY (zajímaví lidé, akce, sekundární zdroje) H

Inovační mýty a předsudky Musím počkat, až se mi v hlavě objeví ta správná, milionová myšlenka. Čekání v dnešní době nestačí. Myšlenkový základ je třeba neustále rozvíjet. KOMBINUJ VÍCE ZPŮSOBŮ HLEDEJ NOVÉ MYŠLENKY SYSTEMATICKY n H

Praktický nástroj: Four Lenses of Innovation

1) Challenging Status Quo zpochybňování „jediných a správných“ postupů „hloupé“ otázky, boj proti konvenčnímu myšlení změna základních předpokladů nalezení překvapivých absurdit návrh extrémního řešení hledání možných propojení H H H H

2) Harnessing Discontinuities budoucnost nejlépe odhadneme pozorným pozorováním přítomnosti, ne křišťálové koule dívat se tam, kam se nedívá konkurence uměle zesilovat slabé signály pochopit historický kontext hledat logické průsečíky H H H H

3) Leveraging Core Competencies and Strategic Assets představa vlastní firmy jako zásobárny klíčových kompetencí a strategických aktiv možné rekombinace, svět jako LEGO stavebnice nalezení unikátních silných stránek identifikace strategických aktiv H H

4) Understanding unarticulated needs nalezení neuspokojených zákaznických potřeb dříve než konkurence i samotný zákazník využití empatie, vcítění se do situace zákazníka přímé pozorování chování zákazníka mapování zákaznické zkušenosti inspirace jinými oblastmi a obory H H H

SHRNUTÍ Major sources of innovative insights: unexamined dogmas unexploited trends underutilized competencies and assets unvoiced customer needs AKTIVNÍ A SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP VYSTOUPENÍ Z KOMFORTNÍ ZÓNY H H

Děkuji za pozornost! „To have a great idea, have a lot of them!“ Thomas Alva Edison