tavotratsan kaJ ínelšym ínvitavoni Jan Trybenekr
Dnešní program Motto: „Každý může být inovátorem!“ 1)Inovační mýty a předsudky 2)Nástroje na rozvoj inovativního myšlení 3)Prostor pro otázky
Inovační mýty a předsudky Základní východisko: Žádný oficiální a zaručeně fungující způsob na tvorbu inovativních myšlenek neexistuje. Existuje však mnoho různých nástrojů a metod na rozvoj a zlepšení inovativního myšlení! AKTIVNÍ A SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP H
Inovační mýty a předsudky Inovativní nápady jsou výlučnou záležitostí géniů a nadprůměrně kreativních lidí. Každý může generovat obrovské množství inovativních myšlenek v oblastech, které ho skutečně zajímají. VYTVOŘ SI INSPIRATIVNÍ PROSTŘEDÍ (lidé, místo, situace, …) H
Inovační mýty a předsudky Inovativní nápady přicházejí neočekávaně, obvykle v koupelně, nebo uprostřed noci. Inovativní nápady se postupně vytvářejí z myšlenek, které již v hlavě máme. SBÍREJ RELEVANTNÍ NÁPADY A PODNĚTY (zajímaví lidé, akce, sekundární zdroje) H
Inovační mýty a předsudky Musím počkat, až se mi v hlavě objeví ta správná, milionová myšlenka. Čekání v dnešní době nestačí. Myšlenkový základ je třeba neustále rozvíjet. KOMBINUJ VÍCE ZPŮSOBŮ HLEDEJ NOVÉ MYŠLENKY SYSTEMATICKY n H
Praktický nástroj: Four Lenses of Innovation
1) Challenging Status Quo zpochybňování „jediných a správných“ postupů „hloupé“ otázky, boj proti konvenčnímu myšlení změna základních předpokladů nalezení překvapivých absurdit návrh extrémního řešení hledání možných propojení H H H H
2) Harnessing Discontinuities budoucnost nejlépe odhadneme pozorným pozorováním přítomnosti, ne křišťálové koule dívat se tam, kam se nedívá konkurence uměle zesilovat slabé signály pochopit historický kontext hledat logické průsečíky H H H H
3) Leveraging Core Competencies and Strategic Assets představa vlastní firmy jako zásobárny klíčových kompetencí a strategických aktiv možné rekombinace, svět jako LEGO stavebnice nalezení unikátních silných stránek identifikace strategických aktiv H H
4) Understanding unarticulated needs nalezení neuspokojených zákaznických potřeb dříve než konkurence i samotný zákazník využití empatie, vcítění se do situace zákazníka přímé pozorování chování zákazníka mapování zákaznické zkušenosti inspirace jinými oblastmi a obory H H H
SHRNUTÍ Major sources of innovative insights: unexamined dogmas unexploited trends underutilized competencies and assets unvoiced customer needs AKTIVNÍ A SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP VYSTOUPENÍ Z KOMFORTNÍ ZÓNY H H
Děkuji za pozornost! „To have a great idea, have a lot of them!“ Thomas Alva Edison