Pojem Veškeré činnosti související s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli Z hlediska času se jedná o poslední činnosti podniku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Opakování k maturitě.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Organizace a řízení nákupu materiálu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
ing. Květoslava Plechatá
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Prodejní a odbytová činnost Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Struktura fiktivní firmy.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Odbytové činnosti Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Činnost oddělení Odbyt.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Struktura obchodní smlouvy
Systém p ř ijímaní a vy ř izování objednávek Sony Czech Ivana Plevková, Kristýna Kňapová, Daniela Vojtová, Zdenka Borová.
Struktura obchodní faktury
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_93 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
EVIDENCE ZÁSOB.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Podnikové činnosti Ročník / obor studia: I. –
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Oběžný majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_20. Obsah Charakteristika oběžného majetku Členění oběžného majetku Koloběh oběžného majetku Hospodaření se zásobami.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Struktura obchodní faktury
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Transkript prezentace:

Pojem Veškeré činnosti související s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli Z hlediska času se jedná o poslední činnosti podniku (nákup, výroba, prodej)

Skladování výrobk ů Hotové výrobky skladujeme ve skladu hotových výrobků Probíhají zde 3 činnosti:  Kompletace – sestavování daného výrobku  Značení (adjustace)  Balení – palety, krabice, kartóny Na skladu musí být udržován optimální stav hotových výrobků, a ten je udržován:  Příjemkou hotových výrobků  Skladní kartou hotových výrobků  Výdejkou hotových výrobků

Plánování prodeje plán prodeje se sestavuje jako roční a vychází z požadavků odběratelů navazuje na marketing, protože základem pro jeho sestavení je průzkum trhu (je zaměřen na obyvatelstvo, zboží, konkurenci), tímto zjistíme, kolik výrobků bychom prodali – potřeby, a na základě tohoto zajistíme příslušné zdroje – výrobní kapacita plán prodeje se sestavuje v podobě bilance v peněžních jednotkách

Plánování prodeje Plán prodeje = vyhodnocení potřeb P a zdrojů Z Potřeby (co bychom potřebovali) = zdroje (vyrobíme, nakoupíme hotové) P = Z, ideální v praxi neexistuje P > Z, trh je schopen vstřebat více výrobků, než jsme schopni vyrobit  Řešení: výrobní kooperace P < Z, jsme schopni vyrobit více, než jsme schopni prodat

Personální zajišt ě ní prodeje  jsou to ZAMĚSTNANCI VÝROBNÍ FIRMY – mají na starosti určité odběratelské firmy nebo konkrétní území  jsou to SMLUVNÍ PARTNEŘI – dealeři, obchodní zástupci, jsou to většinou živnostníci, kteří prodávají zboží na základě zprostředkovatelské smlouvy nebo na základě komisionářské smlouvy. Prodejní činnosti provádí za provizi.  jsou to OBCHODNÍ CESTUJÍCÍ – jsou to zaměstnanci výrobce, kteří nabízejí jeho zboží různých firmám, obchodním organizacím nebo konečným spotřebitelům  ZÁSILKOVÁ SLUŽBA – např. prodej podle katalogu  PRODAVAČI V MALOOBCHODĚ – nejčastější varianta, výrobky nakupují od výrobce velkoobchody nebo přímo maloobchody a prodej zajistí zaměstnanci obchodu

Jednání s odb ě rateli Jednání s odběrateli se uskutečňuje různými formami: Individuální jednání – smluvní partneři se sejdou a snaží se jednat, probíhá mezi 2 partnery (ústně, telefonicky) Veletrhy, výstavy – na 1 místě umožňuje uskutečnit jednání s více partnery Burzy – s cennými papíry, plodinová burza, drahých kovů Dražby – speciální forma uzavření obchodu, kdy o výsledné ceně se rozhoduje teprve v průběhu dražby Internet

Kupní smlouva Ústně – je rychlá, ale neexistuje doklad o jejím obsahu Písemně – vznikne oboustranným potvrzením určitého dokumentu, nejčastěji : zašleme objednávku a prodávající jí potvrdí (poštou, faxem), uzavřením kupní smlouvy jakožto listinou Elektronicky – objednávku pošleme em a stejnou cestou obdržíme potvrzení, objednáváme prostřednictvím internetu – potvrzení obdržíme em, jsou-li tyto dokumenty potvrzeny elektronickými podpisy, mají stejnou váhu jako dokumenty písemné

Náležitosti kupní smlouvy  Kdo smlouvu uzavírá a adresy obou stran  Co je povinen prodávající – jaké množství, jakost, cenu, v jaké dodací lhůtě  Co je povinen kupující – převzít dodávku, zaplatit  Další ujednání – záruka za jakost, jak budou řešeny problémy při dodávání  Datum a místo vyhotovení, podpis obou stran

Uzav ř ení obchodu 1. Ústně – obyvatelstvo, u firem drobné obchody 2. Písemně – a) potvrzení objednávky b) kupní smlouva, smlouva o díle (u služeb)

Expedice a fakturace je to činnost, při které se výrobky připravují na skladu odběru včetně nakládání na dopravní prostředek. Uskutečňuje se na základě objednávky odběratele po odeslání výrobků vyhotovuje dodavatel fakturu. Je to dokument o splnění závazků kupní smlouvy, tedy o uskutečnění dodávky. Faktura slouží zároveň odběratelům jako podklad pro zaplacení dodávky. Je to daňový a účetní doklad a musí obsahovat předepsané náležitosti.

Evidence prodeje evidence se vede v KNIZE ODESLANÝCH FAKTUR, která slouží k inventarizaci pohledávek a je povinností podniku ji vést. Můžeme v ní přesně zjistit, kolik, za kolik a komu byly hotové výrobky prodány. Můžeme zjistit dále splatnost jednotlivých faktur, jestli byly nebo nebyly již zaplaceny. Je to přesná evidence odběratelů, kteří jsou např. v prodlení s placením

Hodnocení prodeje při hodnocení prodeje se sleduje celkový prodej v korunách i v naturálních jednotkách, sleduje se také prodej nejdůležitějších výrobků a obchody se stálými a největšími partnery

Obchodn ě technické služby úspěšnému prodeji patří řada služeb, které zákazník od firmy očekává a které ovlivňují jeho spokojenost (poradenství, katalogy, instalace, pozáruční servis)

Distribuce - cesty prodeje  Cesta zboží od výrobce ke konečnému spotřebiteli  Volba je náročná – nelze měnit kdykoliv

Č len ě ní distribu č ních cest  Přímé – výrobce dodává zboží přímo zákazníkovi bez dalších zprostředkovatelů (zásilková forma, podnikové prodejny, výroba na zakázku)  Nepřímé – v praxi běžnější, výrobce využívá zprostředkovatele (velkoobchod, maloobchod)

Použité zdroje Jena Švarcová, Eva Hýblová, Zlín, CEED 2005, ISBN František Smetana, Eva Marešová, Ekonomika pro střední a vyšší hotelové školy 2, nakladatelství Fortuna 2005, ISBN