Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Revize RVP SKAV, KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE Praha
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Popis školících a informačních aktivit CERMATu
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Etická výchova a Finanční gramotnost
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Cesta k modernímu vzdělávání
Projekty rozvoje ICT ve škole Blanka Kozáková MŠMT odbor 55 SIPVZ
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Rámcový vzdělávací program 15. října Malé ohlédnutí – pohled do historie RVP pro gymnázia r materiál k diskusi – r –setkání autorů.
Autoevaluace dnes a zítra Procházková Lucie Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Projekt „Vzdělaný zastupitel“ Podpora volených představitelů měst a obcí Jaromír Jech výkonný místopředseda Svazu XIII. celostátní finanční konference.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
KLÍČE KE KVALITĚ (METODIKA II.) Systém metodické, informační a komunikační podpory při zavádění školních vzdělávacích programů s orientací na rozvoj klíčových.
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ Stanislava Krčková, Milena Lásková, Romana Lisnerová, Jan Tupý (za přípravný výbor)
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Kurikulum G Podpora učitelů gymnázií jako pilířů kvality vzdělávání Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Komplexní systém hodnocení
Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání KLÍČ
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková

Smysl projektu

Co má projekt za cíle?  Ověřit fungování celého čtyřletého cyklu výuky podle ŠVP na gymnáziích  Předat gymnáziím osvědčené postupy spojené s výukou podle ŠVP  Poskytovat gymnáziím konzultační a metodickou podporu k tvorbě ŠVP a výuce podle něj pomocí zkušených koordinátorů z pilotních škol  Proškolit lektory, kteří by předávali učitelům zkušenosti s tvorbou ŠVP a výukou v oborech/předmětech

Pro koho je projekt určen? Cílové skupiny  Primární skupina: Učitelé a koordinátoři gymnázií  Sekundární skupina: Žáci gymnázií (zkvalitnění výuky lze provést jen tak, že zkvalitníme práci učitelů) Spolupracující subjekty  NÚOV, NIDV, ČŠI, AŘG, vysoké školy vzdělávající učitele, odborníci ze všech typů škol

Na jaké potřeby projekt reaguje?  Učitelé vnímají reformu mnohdy rozporuplně – je nutné je motivovat a pomoci jim s její realizací, aby se reforma nestala pouze formální změnou

 Školy očekávají, že koordinátor bude důležitý i po vytvoření ŠVP – bude potřeba koordinátorům pomoci s jejich dalšími úkoly

 Poptávka ředitelů, koordinátorů a učitelů gymnázií po další metodické, konzultační podpoře a po dalším vzdělávání

Jedinečná možnost využití potenciálu pilotních škol  16 škol v projektu Pilot G vytvořilo své ŠVP a 2 roky podle nich učí  Tyto školy mají jedinečné KNOW-HOW, které je dobré využít – dokáží své zkušenosti předat ostatním školám, aby je tyto školy nemusely složitě objevovat  Tyto školy dokáží MOTIVOVAT ostatní školy k realizaci reformy

Aktivita 1 Sledování realizace ŠVP na pilotních gymnázií Analýza implementace ŠVP na gymnáziích získání uceleného obrázku po 4 letech výuky, stanovení doporučení pro další školy, pojmenování slabých míst realizace ŠVP a nalezení řešení, vyhodnocení implementace ŠVP na gymnáziích Výstupy: zprávy a studie z ověřování ŠVP zprávy a studie z ověřování ŠVP závěrečná studie s doporučeními závěrečná studie s doporučeními

Aktivita 2 Metodická podpora tvorby a realizace ŠVP a) Koordinátorům zajištění metodické pomoci a podpory v krajích, síťování koordinátorů prostřednictvím pilotní školy v kraji a zkušeného koordinátora na této škole a prostřednictvím internetové komunity Výstupy: soubory dotazů-odpovědí a diskutovaných problémů-návrhů na řešení v souvislosti s tvorbou a zaváděním ŠVP soubory dotazů-odpovědí a diskutovaných problémů-návrhů na řešení v souvislosti s tvorbou a zaváděním ŠVP školení a semináře pro koordinátory na nepilotních gymnáziích školení a semináře pro koordinátory na nepilotních gymnáziích internetová komunita pro koordinátory internetová komunita pro koordinátory

Aktivita 2 Metodická podpora tvorby a realizace ŠVP b) Učitelům záznam příkladů dobré praxe do výuky z českého i zahraničního prostředí, proškolení lektorů schopných předávat zkušenosti s tvorbou učebních osnov a s výukou podle ŠVP v relaci k moderním trendům vzdělávání Výstupy: příručka s příklady dobré praxe z českého a zahraničního prostředí příručka s příklady dobré praxe z českého a zahraničního prostředí proškolení lektoři pro tvorbu učebních osnov a výuku podle ŠVP proškolení lektoři pro tvorbu učebních osnov a výuku podle ŠVP

Aktivita 3 Informační a propagační podpora a organizace a řízení projektu Průběžné řízení aktivit projektu, marketing projektu, publicita, distribuce výstupů, finanční řízení projektu Výstupy: konference, tiskové zprávy, tištěné a elektronické texty a články konference, tiskové zprávy, tištěné a elektronické texty a články setkání, prezentace setkání, prezentace

Náklady na projekt  Celkové náklady: tis. Kč Propagace, prezentace, semináře, konference, vzdělávání tis. příklady dobré praxe z ČR i ze zahraničí, metodické materiály, podpora koordinátorům tis. reflexe z ověřování ŠVP tis tis. pronájem + služby, režie (telefon, internet, poštovné), audit, projektový tým - interní osobní náklady tis.

Návaznost projektů  Pilot G Těžiště: Zjištění efektivních cest při tvorbě ŠVP, vyhodnocení procesu tvorby ŠVP a výuky v prvních 2 letech gymnaziálního cyklu Náklady: tis. Kč  Kurikulum G Těžiště: Metodická a poradenská podpora školám při tvorbě ŠVP a výuce podle něj, vyhodnocení celého vzdělávacího cyklu na gymnáziích podle ŠVP Náklady: tis. Kč

Vazba na jiné projekty  AUTOEVALUACE průběžné výsledky z projektu budou poskytovány PŠ tak, aby mohly reflektovat nastavení AE ve svých ŠVP a její skutečné provádění průběžné výsledky z projektu budou poskytovány PŠ tak, aby mohly reflektovat nastavení AE ve svých ŠVP a její skutečné provádění  KLÍČ (Klíčové kompetence) průběžné výsledky z projektu napomohou Gy vytvořit si v práci s klíčovými kompetencemi systém a lépe celou problematiku uchopit průběžné výsledky z projektu napomohou Gy vytvořit si v práci s klíčovými kompetencemi systém a lépe celou problematiku uchopit  METODIKA II. na Metodickém portálu budou uveřejňovány komentované ukázky ze ŠVP, příklady dobré praxe z výuky podle ŠVP a další inspirativní a metodické materiály pro ostatní nepilotní školy na Metodickém portálu budou uveřejňovány komentované ukázky ze ŠVP, příklady dobré praxe z výuky podle ŠVP a další inspirativní a metodické materiály pro ostatní nepilotní školy  KURIKULUM S pracovní týmy obou projektů budou vzájemně konzultovat a připravovat realizaci některých aktivit (např. školení lektorů, popis příkladů dobré praxe apod.) pracovní týmy obou projektů budou vzájemně konzultovat a připravovat realizaci některých aktivit (např. školení lektorů, popis příkladů dobré praxe apod.)  PODPORA v rámci projektu bude přípraven lektorský tým učitelů pro DVPP v rámci projektu PODPORA v rámci projektu bude přípraven lektorský tým učitelů pro DVPP v rámci projektu PODPORA

Podpora strategických partnerů  Asociace ředitelů gymnázií VÚP spolupracuje s AŘG dlouhodobě VÚP spolupracuje s AŘG dlouhodobě AŘG kladně hodnotí metodickou pomoc, která byla nabízena školám v průběhu projektu Pilot G a předpokládá její pokračování AŘG kladně hodnotí metodickou pomoc, která byla nabízena školám v průběhu projektu Pilot G a předpokládá její pokračování  CZESHA pozitivně hodnotí a podporuje předávání osvědčených postupů a zkušeností s tvorbou ŠVP a výuky podle něj z pilotních škol na ostatní pozitivně hodnotí a podporuje předávání osvědčených postupů a zkušeností s tvorbou ŠVP a výuky podle něj z pilotních škol na ostatní kladně hodnotí snahu ověřit celý čtyřletý cyklus vzdělávání na gymnáziích kladně hodnotí snahu ověřit celý čtyřletý cyklus vzdělávání na gymnáziích

Děkujeme za pozornost.