Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Hardware1 (EUPŠInf2),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Hardware2 (EUPŠInf3),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Počasí a podnebí.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
desetiminutovka = = = = min= . h .min 425s = . min ..s
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŘEŠENÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Měsíc.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výšky v trojúhelníku Procvičení. Výšky v trojúhelníku Procvičení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Pythagorova věta v rovině
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Podobnost trojúhelníků
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta v rovině(EUPŠM16), M 8.r. Zpracoval:Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na upevnění učiva – využití Pythagorovy věty v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. DUM vytvořen:

Pythagorova věta v rovině Využití v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku

Úloha č. 1 Vypočítej výšku rovnostranného trojúhelníku, jehož strana má délku 8 cm. a = 8 cm x = a : 2 = 4 cm v = ? cm AB C a a a v x

Řešení úlohy č. 1 a² = x² + v² 64 = 16 + v² v² = 64 – 16 v² = 48 v = 6,9 cm Výška rovnostranného trojúhelníku má délku asi 6,9 cm.

Úloha č. 2 Vypočítej výšku k základně rovnoramenného trojúhelníku, jehož délka základny je 6 cm a délka ramene je 8 cm. r = 8 cm z = 6 cm x = z : 2 = 3 cm v = ? cm AB C rr v x z

Řešení úlohy č. 2 r² = x² + v² 64 = 9 + v² v² = v² = 55 v = 7,4 cm Výška k základně rovnoramenného trojúhelníku má délku asi 7,4 cm.

Úloha č. 3 A) Rovnoramenný trojúhelník má výšku k základně 6 cm a délku ramene 10 cm. Vypočítej délku jeho základny. B) Rovnoramenný trojúhelník má výšku 5 cm a délku základny 24 cm. Vypočítej délku jeho ramene.

Řešení úlohy č. 3 A) v = 6 cm r = 10 cm z = ? cm x = ? cm r² = x² + v² 100 = x² + 36 x² = 64 x = 8 cm z = 2. 8 = 16 cm Délka základny rovnoramenného trojúhelníku je 16 cm. r v x

Řešení úlohy č. 3 B) v = 5 cm z = 24 cm r = ? cm x = 12 cm r² = x² + v² r² = r² = 169 r = 13 cm Délka ramene rovnoramenného trojúhelníku je 13 cm. x r = ? v