Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Advertisements

Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Vzorce 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_12.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_01.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozklad čísel na prvočísla
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Násobení mnohočlenů SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_08.
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Matematika a její aplikace
Parametrická rovnice přímky
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum :květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_8C_05_Kraje ČR Téma: Vlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_12_Zaokrouhlování.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
VY_32_Inovace_ Opakování sčítání s přechodem přes 10,
Autor: Andrea Kolářová
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Autor: Andrea Kolářová
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Autor: Ing. Jitka Michálková
I. Podmínky existence výrazu
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Ing. Jitka Michálková
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Ing. Jitka Michálková
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Ing. Jitka Michálková
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Desetinná čísla HRA.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Rozklad mnohočlenů na součin
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin II. Téma: Matematika 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Materiál nabízí výklad nově probíraného učiva a příklady k procvičování. Žáci většinou potřebují větší množství příkladů na dobré osvojení způsobu řešení. Zde se nabízí prostor i pro procvičení, příklady jsou určeny k interaktivnímu řešení a zároveň také lze vytisknout pro souběžnou práci v lavici. Kontrola výsledků řešení pomáhá ke správnému upevnění.

Rozklad na součin II. podle vzorce

Doplňte vzorce: a 2 + 2ab + b 2 = a 2 - 2ab + b 2 = a 2 - b 2 = Řešení: (a + b) 2 (a – b) 2 (a + b). (a – b)

Podle vzorce a 2 + 2ab + b 2 = (a + b) 2 4x xy + 9y 2 = = (2x + 3y) 2 = (2x) xy + (3y) 2 = upravte na součin:

Podle vzorce a 2 - b 2 = (a - b). (a + b) 36x y 2 = = (6x - 4y). (6x + 4y) = (6x) 2 - (4y) 2 = upravte na součin:

Rozložte podle vzorce 81r = m 6 - n 4 = 121m = 0,16r 4 - 4s 2 t 6 = 25x y 2 = 144a b 2 = x 2 = 81r = Řešení (9r – 10).(9r + 10) (m 3 - n 2 ). (m 3 + n 2 ) (11m – 7). (11m + 7) (0,4r 2 -2st 3 ).(0,4r 2 +2st 3 ) (5x - 9y).(5x + 9y) (12a – 15b).(12a + 15b) (8 – 5x).(8 + 5x) (9r - 12).(9r + 12)

y y + 64 = P p + 49 = 16s 2 - 8s + 1 = 9a ab + 25b 2 = x + 4x 2 = 36x x 3 y + y 2 = 100x xy 2 + 9y 4 = 121x xy + 64y 2 = Rozložte podle vzorců Řešení (y + 8) 2 (p - 7) 2 (4s - 1) 2 (3a + 5b) 2 (9 – 2x) 2 (6x 3 - y) 2 (10x + 3y 2 ) 2 (11x – 8y) 2

Zdroje: Zdroje vlastní.