Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační gramotnost na středních školách
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
ECVET v Programu celoživotního učení
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Výzkum: ženy v politice Rada pro rovné příležitosti pro ženy a muže.
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Marketingové prostředí
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Exkurze na burze práce, vysoké technické škole a v dobrovolnickém centru.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Environmentální výchova a
STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ ŠKOLA KRNOV
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Znáte fondy a programy EU? - výsledky on-line ankety - Praha, 3. prosince 2007.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Pražské analytické centrum inovací CZ / /0002 Kontaktní osoba Karel Volka ESF – JPD 3 Grantové.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
MY A TOPSEC současnost a budoucnost. Obsah prezentace  Splněná očekávání  Přednášky  Další aktivity  Budoucnost  Přednášky  Kontakty  Organizace.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Interiéry knihoven a jejich vliv na psychiku čtenáře Jitka Dofková.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Koncept CSR na ČZU. Představení členů týmu  Monika Hezinová (ČZU)  Denisa Sládková (ČZU)  Štěpán Pospíšil (ČZU)  Dominika Petrová ( VŠE)  Filip Simon.
MA-G 21 Konference pro podnikatelský sektor Náměšť nad Oslavou 15. října 2012 Petr Holý.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Za nejzávažnější ukazatele monitorování pohybové
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Financování a účetnictví základních škol
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Šablony OP VVV a podpora nadání
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Hodnota vnímaná zákazníkem
Subjekty a objekty veřejných politik
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Úvod do kvalitativního výzkumu
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Výzkum veřejného mínění
Závěrečná konference projektu
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Inclusive Senior Education through Virtual U3A – ISEV
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský

Obsah prezentace představení výzkumu zapojení středoškoláci nezapojení středoškoláci diskuze

Představení výzkumu cíle výzkumu časový harmonogram sběr dat prezentované výsledky postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví

Cíle výzkumu Jaký je vztah mladých lidí v České republice k dobrovolnickým aktivitám zaměřeným na péči o přírodní a kulturní dědictví? Jaké panuje mezi nezapojenými středoškoláky povědomí, znalost a míra zapojení do neziskových organizací zabývajících se péčí o přírodní a kulturní dědictví? Zajímají se mladí lidé o možnosti zapojení do ochrany přírody a památek prostřednictvím dobrovolnických akcí? Mají mladí lidé o takové akce zájem? Jaká je představa mladých lidí o takových akcích? Které vnější vlivy ovlivňují míru jejich ochoty zapojit se do takových akcí?

Časový harmonogram 5 / 2010Teoretická příprava výzkumného projektu 6 / 2010Metodologická příprava výzkumného projektu 7 – 8 / 2010Sběr dat na táborech + analytická příprava výzkumného projektu 9 – 10 / 2010 Sběr dat ve školách + analytické zpracování dat výzkumného projektu 11 / 2010 Psaní závěrečné zprávy výzkumného projektu

Sběr dat dotazníky výzkumný vzorek realizace sběru dat

Zapojení středoškoláci – černé ovce, bílé vrány, středoškoláci na pracovně-prožitkových akcích Demografická struktura Jak se o Brontosauru dozvěděli Jak se dozvěděli o konkrétní akci Pokolikáté na akci Předchozí dobrovolnická zkušenost

Zapojení středoškoláci Motivace k dobrovolnictví A proč zrovna pro Brontosaura Jak akci hodnotí Představa ideální akce Jeli by znovu? A jeli by jako organizátoři? A proč se nakonec organizátory nestanou

Demografická struktura

Velikost bydliště Mimoškolní aktivity

Jak se o Brontosauru poprvé dozvěděli Rodina – 42% Kamarádi – 15% Internet – 8% Letáky – 4% (3xnádraží, 1x knihovna) Škola – 5%

Jak se dozvěděli o této akci Výběr ze stránek – 40% Doporučení od kamaráda – 5% Inzerce – 5% Doporučení rodiny – 4% Na minulé akci – 4%

Kolikátá jejich akce s HB 1. – 47% – 23% % Znalost článků v okolí Rozdíly starší účastníci vs. prvoúčastníci

Různé všeliké Motivace k účasti Hodnocení akce Jeli by znovu?

Ideální akce Jsou spokojení Tazatelé nejevili zájem o výrazně odlišný program Děláte to dobře

Mladí a organizování Uvažují o zapojení se jako organizátor? Ano – 53% Ne – 53%

Co brání v zapojení Nedostatek zkušeností – 64% Moc zodpovědnosti – 50% Nikdo je neoslovil – 26% Nedostatek času – 26% Jiný důvod - 55%

Nezapojení středoškoláci postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví

Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví Postoje jak se stanovují vytvářejí mění Výroky kulturní památky příroda dobrovolnická činnost Rozhodně souhlasím Rozhodně nesouhlasím

Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví „index životního prostředí“

Znalost neziskových organizací znalost neziskových organizací nejznámější organizace zdroje informací lokalizace zapojení do činnosti předchozí dobrovolnická zkušenost čas trávený o prázdninách

Znalost neziskových organizací Tabulka 4.4.a: Znalost neziskové organizace (v %)

Nejznámější organizace Tabulka 4.4.b: Žebříček jmenovaných organizací nezapojení středoškoláci (v %) Tabulka 4.4.c: Žebříček jmenovaných organizací zapojení středoškoláci (v %)

Zdroje informací Tabulka 4.4.d: Zdroj informací o neziskové organizaci – nezapojení středoškoláci (v %)

Lokalizace Tabulka 4.4.g: Působnost organizace v okolí respondentova bydliště (v %) Tabulka 4.4.h: Zapojení do činnosti organizace působící v okolí (v %)

Zapojení do činnosti Tabulka 4.4.m: Zapojení do činnosti organizace (v %) Tabulka 4.4.n: Aspekty bránící zapojení – vnitřní (v %)

Předchozí dobrovolnická zkušenost Tabulka 4.6.b: Oblasti dobrovolnické činnosti u nezapojených a zapojených středoškoláků (v %) Tabulka 4.6.c: Motivace k dobrovolnické činnosti (v %)

Čas trávený o prázdninách Tabulka 4.6.d :Čas trávený o prázdninách – nezapojení dle pohlaví a školy (v %)

Ochota k dobrovolnictví Tabulka 4.5.a: Ochota zapojení dle počtu blízkých aktivit v oblastech práce, doprovodného programu, vzdělávání, zážitků (v %)

Ochota k dobrovolnictví - práce Graf 4.5.a: Preference pracovních aktivit (v %)

Ochota k dobrovolnictví - hry Graf 4.5.b: Preference aktivit zábavně doprovodného programu (v %)

Ochota k dobrovolnictví - vzdělávání Graf 4.5.c: Preference témat alternativního vzdělávání (v %)

Ochota k dobrovolnictví - zážitky Graf 4.5.d: Preference forem obohacujících zážitků (v %)

Diskuze C – cílená propagace L – lokalizovaná působnost A – zvýšená atraktivita S – tvorba statusu A – aktivizace Děkujeme za Vaši pozornost.