BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ - Mgr. Marie Šimková.
Advertisements

SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Smyslová ústrojí Funkce:
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Opakování 8. ročníku biologie člověka
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
RYBY Přírodopis 7. ročník.
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
VY_III/2_INOVACE_109_Trávicí soustava Trávicí a močová soustava Miroslav Kaňok.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
SAVCI.
Biologie člověka.
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
Soustavy orgánů - opakování
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dýchací soustava.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Sluch.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Stavba těla savců  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA Veronika straková.
Smyslová ústrojí Funkce:
Základní stavba lidského těla
Stavba těla savců.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NERVOVÁ SOUSTAVA III Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA (opakování)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
SRDCE (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
NERVOVÁ SOUSTAVA (opakování)
Smyslové orgány.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
TRÁVICÍ SOUSTAVA II Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Karolina Pátková
KREVNÍ OBĚH (opakování)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Tkáň soubor buněk stejného tvaru a funkce Tkáň v lidském těle:
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_572 Tématický celek: Biologie člověka Autor: Zuzana Šutariková Anotace: Materiál je určen k využití pro práci s interaktivní tabulí. Slouží k zopakování jednotlivých tělních soustav člověka (cévní, dýchací, trávicí, vylučovací, nervová soustava a smyslová ústrojí) formou soutěže. Materiál obsahuje animace a hypertextové odkazy. Základem je tabulka, z níž si žáci volí hodnotu a téma otázky. Odpovědi na otázky se zobrazí po zodpovězení otázky při kliknutí.

START

CÉVNÍ SOUSTAVA DÝCHACÍ SOUSTAVA TRÁVICÍ SOUSTAVA VYLUČOVACÍ SOUSTAVA NERVOVÁ SOUSTAVA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ

PROČ SE CÉVNÍ SOUSTAVA OZNAČUJE TAKÉ JAKO OBĚHOVÁ? její funkcí je oběh krve po těle

VYJMENUJ JEDNOTLIVÉ ČÁSTI SRDCE. pravá a levá předsíň, pravá a levá komora

JAK SE NAZÝVAJÍ KREVNÍ TĚLÍSKA BRÁNÍCÍ VYKRVÁCENÍ? krevní destičky

JAKÝ JE ROZDÍL MEZI TEPNAMI A ŽILAMI? tepny vedou krev ze srdce a žíly ji vedou do srdce

K ČEMU SLOUŽÍ VĚNČITÉ TEPNY? zásobují srdeční sval kyslíkem

JAK SE NAZÝVÁ VAZIVOVÉ POUZDRO, VE KTERÉM JE ULOŽENO SRDCE? osrdečník

K ČEMU SLOUŽÍ DÝCHACÍ SOUSTAVA? k výměně plynů mezi krví a vnějším prostředím

PROČ JE PRAVÁ PLÍCE VĚTŠÍ NEŽ LEVÁ? na levé straně je uloženo srdce

KTERÉ SVALY SE PODÍLEJÍ NA DÝCHÁNÍ? mezižeberní svaly a bránice

KDE DOCHÁZÍ K VÝMĚNĚ KYSLÍKU ZA OXID UHLIČITÝ? v plícních sklípcích obklopených vlásečnicemi

JAK SE NAZÝVÁ TRUBICE,KTERÁ SPOJUJE NOSOHLTAN S DUTINOU STŘEDNÍHO UCHA? Eustachova trubice

ZLATÁ CIHLIČKA

VE KTERÉ ČÁSTI TRÁVICÍ SOUSTAVY DOCHÁZÍ KE VSTŘEBÁVÁNÍ ŽIVIN DO KRVE? v tenkém střevě

JAK SE NAZÝVÁ ZŘEDĚNÁ KYSELINA V ŽALUDEČNÍ ŠŤÁVĚ? kyselina chlorovodíková

KOLIK ZUBŮ MÁ TRVALÝ CHRUP? 32 zubů

VYJMENUJ JEDNOTLIVÉ ČÁSTI TRÁVICÍ SOUSTAVY V POŘADÍ JAK JIMI PROCHÁZÍ POTRAVA. dutina ústní, hltan, jícen, žaludek, tenké střevo, tlusté střevo, konečník

K ČEMU SLOUŽÍ PERISTALTICKÁ VLNA? k posunu potravy jícnem do žaludku

K ČEMU SLOUŽÍ KLKY? k zvětšení povrchu tenkého střeva a k rychlejšímu vstřebávání živin

VYJMENUJ JEDNOTLIVÉ ČÁSTI VYLUČOVACÍ SOUSTAVY. ledviny, močovody, močový měchýř, močová trubice

KTERÉ ORGÁNY ZAJIŠŤUJÍ VYLUČOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK Z TĚLA? ledviny, plíce, kůže

VYJMENUJ TŘI VRSTVY KŮŽE. pokožka, škára, podkožní vazivo

VYJMENUJ TŘI POCITY, KTERÉ VNÍMÁME POMOCÍ NERVOVÝCH ZAKONČENÍ V KŮŽI. teplo, chlad, bolest, tlak

VYJMENUJ ALESPOŇ TŘI DALŠÍ FUNKCE KŮŽE (KROMĚ VYLUČOVACÍ). ochranná funkce, regulace teploty, vstřebávání, podílí se na dýchání, slouží k vnímání tlaku, tepla, bolesti

CO JE TO DAKTYLOSKOPIE? metoda zjišťování totožnosti osob podle otisků prstů

ČÍM JE TVOŘENA CENTRÁLNÍ NERVOVÁ SOUSTAVA? mozkem a míchou

JAK SE OZNAČUJE NERVOVÁ BUŇKA? neuron

UVEĎ PŘÍKLAD NEPODMÍNĚNÉHO REFLEXU? sací, polykací, dýchací

JAK SE JMENOVAL RUSKÝ FYZIOLOG, KTERÝ STUDOVAL PODMÍNĚNÉ REFLEXY? I. P. Pavlov

KTERÁ ČÁST MOZKU SLOUŽÍ K UDRŽOVÁNÍ ROVNOVÁHY A ŘÍZENÍ PŘESNOSTI POHYBU? mozeček

VYJMENUJ VŠECH PĚT ČÁSTÍ MOZKU. koncový mozek, mezimozek, střední mozek, mozeček, prodloužená mícha

VYJMENUJ SLUCHOVÉ KŮSTKY STŘEDNÍHO UCHA. kladívko, kovadlinka, třmínek

VYJMENUJ ZÁKLADNÍ CHUŤOVÉ VJEMY. sladkost, slanost, kyselost, hořkost

CO JE TO OČNICE? dutina, ve které je uložena oční koule

JAKÉ JSOU TYPY SVĚTLOČIVNÝCH BUNĚK? tyčinky a čípky

JAK SE NAZÝVÁ ČÁST OKA OBSAHUJÍCÍ PIGMENT? duhovka

VE VNITŘNÍM UCHU JE KROMĚ ORGÁNU SLUCHU ULOŽEN JEŠTĚ JEDEN ORGÁN, CO JÍM VNÍMÁME? rovnováhu a změny pohybu