Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_15_24_opakování TS,DS,MS,CS - riskuj Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / ČLOVĚK Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Formou hry riskuj procvičovaní pojmů z trávicí, dýchací, cévní a mízní soustavy. Žáky rozdělíme na tři skupiny a ti si střídavě vybírají políčka. Kliknutím na pole s číslem se zobrazí otázka. Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Kliknutím na pole „zpět „ se dostaneme na hrací pole a pole s číslem zmizí. Ověřeno ve třídě: VIII. A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OPAKOVÁNÍ TRÁVICÍ, DÝCHACÍ, MÍZNÍ A CÉVNÍ SOUSTAVY
RISKUJ

3 CÉVNÍ DÝCHACÍ MÍZNÍ TRÁVICÍ
100 100 100 100 200 200 200 200 300 300 300 300 400 400 400 400 500 500 500 500

4 CÉVNÍ 100 ODPOVĚĎ POPIŠ ČÁSTI SRDCE, VČETNĚ CHLOPNÍ.
PRAVÁ A LEVÁ SÍŇ, PRAVÁ A LEVÁ KOMORA, POLOMĚSÍČITÉ A CÍPATÉ CHLOPNĚ ZPĚT NA HRACÍ POLE

5 CÉVNÍ 200 ODPOVĚĎ ŘEKNI, Z ČEHO SE SKLÁDÁ KREV.
KREVNÍ PLAZMA, KREVNÍ BUŇKY ZPĚT NA HRACÍ POLE

6 CÉVNÍ 300 ODPOVĚĎ VYJMENUJ VŠECHNY DRUHY TEPEN A ŽIL.
AORTA, PLICNICE, VĚNČITÉ TEPNY HORNÍ A DOLNÍ DUTÁ ŽÍLA, PLICNÍ ŽÍLY ZPĚT NA HRACÍ POLE

7 CÉVNÍ 400 ODPOVĚĎ POPIŠ MALÝ PLICNÍ KREVNÍ OBĚH.
Z PRAVÉ KOMORY PLICNICÍ DO PLIC A Z PLIC PLICNÍMI ŽILAMI DO LEVÉ SÍNĚ ZPĚT NA HRACÍ POLE

8 POPIŠ VELKÝ TĚLNÍ KREVNÍ OBĚH.
CÉVNÍ 500 POPIŠ VELKÝ TĚLNÍ KREVNÍ OBĚH. ODPOVĚĎ Z LEVÉ KOMORY AORTOU DO TĚLA A Z TĚLA DOLNÍ A HORNÍ DUTOU ŽILOU DO PRAVÉ SÍNĚ ZPĚT NA HRACÍ POLE

9 DÝCHACÍ 100 ODPOVĚĎ VYJMENUJ ORGÁNY HORNÍCH CEST DÝCHACÍCH.
ÚSTNÍ A NOSNÍ DUTINA, NOSOHLTAN ZPĚT NA HRACÍ POLE

10 DÝCHACÍ 200 ODPOVĚĎ VYJMENUJ ORGÁNY DOLNÍCH CEST DÝCHACÍCH.
HRTAN, PRŮDUŠNICE, PRŮDUŠKY, PRŮDUŠINKY, PLICNÍ SKLÍPKY ZPĚT NA HRACÍ POLE

11 DÝCHACÍ 300 ODPOVĚĎ VYSVĚTLI POJEM VNITŘNÍ DÝCHÁNÍ.
VÝMĚNA PLYNŮ MEZI KRVÍ A BUŇKAMI ZPĚT NA HRACÍ POLE

12 DÝCHACÍ 400 ODPOVĚĎ POPIŠ ČÁSTI HRTANU.
ŠTÍTNÁ CHRUPAVKA, PRSTENCOVÁ CHRUPAVKA, DVĚ HLASIVKOVÉ CHRUPAVKY, EPYGLOTYS ZPĚT NA HRACÍ POLE

13 ŘEKNI, JAKÝ ÚKOL PLNÍ V TĚLE EUSTACHOVA TRUBICE A JAKÉ ORGÁNY SPOJUJE.
DÝCHACÍ 500 ŘEKNI, JAKÝ ÚKOL PLNÍ V TĚLE EUSTACHOVA TRUBICE A JAKÉ ORGÁNY SPOJUJE. ODPOVĚĎ SPOJUJE NOSOHLTAN SE STŘEDOUŠNÍ DUTINOU, VYROVNÁVÁ TLAKY MEZI VNITŘNÍM A VNĚJŠÍM PROSTŘEDÍM ZPĚT NA HRACÍ POLE

14 PŘEBYTEK TKÁŇOVÉHO MOKU
MÍZNÍ 100 VYSVĚTLI POJEM MÍZA. ODPOVĚĎ PŘEBYTEK TKÁŇOVÉHO MOKU ZPĚT NA HRACÍ POLE

15 MÍZNÍ 200 VYJMENUJ DVA ZPŮSOBY BOJE BÍLÝCH KRVINEK S ANTIGENEM. ODPOVĚĎ TVORBA PROTILÁTEK, FAGOCYTÓZA ZPĚT NA HRACÍ POLE

16 VYSVĚTLI ROZDÍL MEZI AKTIVNÍM A PASIVNÍM OČKOVÁNÍM.
MÍZNÍ 300 VYSVĚTLI ROZDÍL MEZI AKTIVNÍM A PASIVNÍM OČKOVÁNÍM. ODPOVĚĎ PŘI AKTIVNÍM OČKOVÁNÍ SE DO TĚLA VPRAVÍ OSLABENÝ MIKROORGANISMUS, U PASIVNÍHO HOTOVÉ PROTILÁTKY ZPĚT NA HRACÍ POLE

17 MÍZNÍ 400 VYJMENUJ TŘI PŘIROZENÉ OBRANNÉ MECHANISMY ORGANISMU PROTI INFEKCI. ODPOVĚĎ KŮŽE, KYSELINA CHLOROVODÍKOVÁ, SLINY, HLEN… ZPĚT NA HRACÍ POLE

18 VYJMENUJ 3 FUNKCE SLEZINY.
MÍZNÍ 500 VYJMENUJ 3 FUNKCE SLEZINY. ODPOVĚĎ ZÁSOBÁRNA KRVE, ZÁNIK BÍLÝCH A ČERVENÝCH KRVINEK, VZNIK BÍLÝCH KRVINEK A PROTILÁTEK ZPĚT NA HRACÍ POLE

19 TRÁVICÍ 100 ODPOVĚĎ VYSVĚTLI POJEM „MECHANICKÉ TRÁVENÍ“.
ROZMĚLNĚNÍ POTRAVY DÍKY NAPŘÍKLAD ZUBŮM ZPĚT NA HRACÍ POLE

20 TRÁVICÍ 200 ODPOVĚĎ VYJMENUJ DRUHY ZUBŮ TRVALÉHO CHRUPU.
ŘEZÁKY, ŠPIČÁKY, TŘENOVÉ A STOLIČKY ZPĚT NA HRACÍ POLE

21 TRÁVICÍ 300 VYJMENUJ ORGÁNY TRÁVICÍ SOUSTAVY, KDE PROBÍHÁ TRÁVENÍ CUKRŮ. ODPOVĚĎ ÚSTNÍ DUTINA, DVANÁCTNÍK ZPĚT NA HRACÍ POLE

22 TRÁVICÍ 400 ODPOVĚĎ ŘEKNI, KDE VZNIKÁ ŽLUČ. V JÁTRECH
ZPĚT NA HRACÍ POLE

23 JMENUJ DVA DRUHY TRÁVICÍCH ENZYMŮ.
ODPOVĚĎ PTYALIN, PEPSIN, ŽLUČ ZPĚT NA HRACÍ POLE

24 zdroje Není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google