Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice
Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.500/ Per aspera ad astra
Hodnocení před vstupem do projektu Škola vznikla sloučením tří bývalých subjektů k V těchto bývalých školách byla úroveň počítačového vybavení rozdílná. Když byl zahajován tento projekt v roce 2012, byl stav počítačů, projektorů i notebooků méně uspokojivý. Technika nebyla dostačující nejen z hlediska počtu, ale hlavně kvality.
Nedostačující vybavení neskýtalo velký prostor pro rozvoj počítačové gramotnosti žáků školy, proto jsme uvítali možnost zapojit se do projektu na podporu zkvalitnění vybavení ICT. Přehled notebooků, projektorů a počítačů Budovanoteboook dosudnotebook nověprojektor dosudprojektor nověpočítač dosudpočítač nově Riegrova Riegrova Šalounova CELKEM dosud ks CELKEM nově pořízených ks
Převážná většina pedagogů se odpovědně začala připravovat na tvorbu vlastních digitálních učebních materiálů a začala se sama intenzivně připravovat k této tvůrčí činnosti.
Pořízená technika Osobní počítače do učeben a kabinetů – 65ks Monitory – 42 ks
Notebook HP Probook 455 – 15 ks
Projektor Epson EB-X11 – 10 ks Projekční plátno – 1 ks
Zrcadlovka Canon EOS 1100D + objektiv EF – 1 ks Kompakt Canon PowerShot SX170 – 1 ks
Kamera Sony Handycam HDR-CX220E – 1 ks
Hodnocení na závěr projektu: Škola byla dovybavena novou technikou svým zaměřením odpovídající současným požadavkům moderní výuky.
Pro pedagogy samotné měla tvorba digitálních učebních materiálů nemalý význam z hlediska ověření jejich potenciálu a možnosti, seznámení se s novým stylem práce, a v neposlední řadě byl velmi významný i určitý pocit uspokojení při zjištění, že jsou jejich vlastní učební materiály využívány i ostatními kolegy, jsou přístupné na celorepublikovém portálu a využívají je i učitelé ostatních škol.
Důležité bylo ověření učiteli připravených materiálů přímo v praxi při jednotlivých vyučovacích hodinách. Zde se ještě nechaly provést některé korekce, které vedly poté ke kvalitnějšímu výsledku.
Vytváření digitálních učebních materiálů mělo významný vliv na změnu myšlení některých pedagogů, na zpestření metodické práce, i na zlepšení celkového klimatu v hodinách, které se tímto staly pro žáky zajímavější, plně v souladu s požadavky na moderní a kreativní výuku.