Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Zvláště chráněná území ČR Číslo: EU DUM 6_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_08_Moravskoslezský.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ČS_MÍSTO, KDE ŽIJEME TEMA:
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotacePříklady.
GEOLOGICKÝ VÝVOJ A STAVBA ČR Př_161_Geologie_Geologický vývoj a stavba ČR Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Odraz světla na rovinném zrcadle
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_10_Kocůrková
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Přírodní památky Plzeňského kraje VY_32_INOVACE_C02
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Živočichové
Společenstva polí Živočichové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Digitální učební materiál
Ochrana přírody v okolí Nesovic
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Mikroregion Miroslavsko Číslo: EU DUM 5_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína.
TÉMA: Národní parky a chráněné krajinné oblasti
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZEMĚDĚLSTVÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Krkonošský národní park.
JIHOČESKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_18_VLASTIVĚDA
Věcné učení Ochrana přírody
IKT Českosaské Švýcarsko
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Česká republika - Třeboňsko
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Základní společenstva – skály a hory
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_18.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Vláda prvních Habsburků
Pravidla chování v CHKO, národních parcích a přírodních rezervacích
Závislost elektrického odporu
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Zvláště chráněná území ČR Číslo: EU DUM 6_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt: Podpora kvality vzdělávání na ZŠ Hostěradice CZ.1.07/1.4.00/ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost – EU – Peníze školám Klíčová aktivita: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

VY_32_INOVACE_6_15_ICT Název: Zvláště chráněná území ČR Název: Zvláště chráněná území ČR Autor: Mgr. Pavlína Kociánová Autor: Mgr. Pavlína Kociánová Vytvořeno: březen 2012 Vytvořeno: březen 2012 VM je určen pro 4. ročník VM je určen pro 4. ročník Vzdělávací oblast, téma: Člověk a jeho svět ; Místo, kde žijeme Vzdělávací oblast, téma: Člověk a jeho svět ; Místo, kde žijeme Anotace: Vzdělávací materiál je určen k seznámení s učivem vlastivědy ve 4. ročníku – oblast ČESKÁ REPUBLIKA – chráněná území ČR Anotace: Vzdělávací materiál je určen k seznámení s učivem vlastivědy ve 4. ročníku – oblast ČESKÁ REPUBLIKA – chráněná území ČR

Zvláště chráněná území ČR Rozdělují se na dvě základní skupiny: Rozdělují se na dvě základní skupiny: A) maloplošná – sem patří národní přírodní rezervace (NPR), přírodní rezervace (PR), národní přírodní památky (NPP) a přírodní památky (PP) A) maloplošná – sem patří národní přírodní rezervace (NPR), přírodní rezervace (PR), národní přírodní památky (NPP) a přírodní památky (PP) B) velkoplošná – sem patří pouze chráněné krajinné oblasti (CHKO) a národní parky (NP) B) velkoplošná – sem patří pouze chráněné krajinné oblasti (CHKO) a národní parky (NP) Maloplošných chráněných území je mnohem více a stupeň ochrany je zde nižší Maloplošných chráněných území je mnohem více a stupeň ochrany je zde nižší

Maloplošná chráněná území ČR

PP U kapličky Na území obce Hostěradice se také nachází přírodní památka Na území obce Hostěradice se také nachází přírodní památka Předmětem ochrany jsou zde rostliny: kosatec písečný, koniklec luční a křivatec český Předmětem ochrany jsou zde rostliny: kosatec písečný, koniklec luční a křivatec český Dále některé druhy ptáků a bohatá entomofauna Dále některé druhy ptáků a bohatá entomofauna Tyto druhy jsou chráněné proto, že patří do vzácně se vyskytujícího společenstva suchomilných travin Tyto druhy jsou chráněné proto, že patří do vzácně se vyskytujícího společenstva suchomilných travin

Velkoplošná chráněná území ČR

Národní parky ČR Zatímco první CHKO na našem území vznikla v roce 1955 (Český ráj), první NP vznikl u nás až v roce 1963 a to Krkonošský NP Zatímco první CHKO na našem území vznikla v roce 1955 (Český ráj), první NP vznikl u nás až v roce 1963 a to Krkonošský NP V současné době má ČR 4 národní parky: V současné době má ČR 4 národní parky: 1) Krkonošský NP 1) Krkonošský NP 2) NP Podyjí 2) NP Podyjí 3) NP Šumava 3) NP Šumava 4) NP České Švýcarsko 4) NP České Švýcarsko

Krkonošský národní park Vyhlášen v roce 1963 Vyhlášen v roce 1963 Hlavním předmětem ochrany jsou alpinské trávníky, rašeliniště a porosty borovice kleč Hlavním předmětem ochrany jsou alpinské trávníky, rašeliniště a porosty borovice kleč Žije zde mnoho ohrožených druhů živočichů i rostlin (alpinské druhy) Žije zde mnoho ohrožených druhů živočichů i rostlin (alpinské druhy) Krajina byla v minulosti formovaná ledovci - kary Krajina byla v minulosti formovaná ledovci - kary Krkonošský NP se nachází i na polské straně hranice

Národní park Podyjí Je v ČR nejmenší a byl vyhlášen v červnu 1991 Je v ČR nejmenší a byl vyhlášen v červnu 1991 Mimo rostliny a živočichy se zde nachází vzácné geomorfologické útvary – tzv. dyjský kaňon Mimo rostliny a živočichy se zde nachází vzácné geomorfologické útvary – tzv. dyjský kaňon Jde o meandrovitá údolí řeky Dyje se skalnatými břehy Jde o meandrovitá údolí řeky Dyje se skalnatými břehy Opomenout nelze ladní vřesoviště Opomenout nelze ladní vřesoviště NP Podyjí se rozkládá jak na české, tak na rakouské straně hranice

Národní park Šumava Park vznikl v roce 1991 a hlavní předmět ochrany jsou bukové a smrkové pralesy, rašeliniště a ledovcová jezera (Černé, Čertovo, Laka, Plešné a Prášilské), najdeme zde známý Boubínský prales Park vznikl v roce 1991 a hlavní předmět ochrany jsou bukové a smrkové pralesy, rašeliniště a ledovcová jezera (Černé, Čertovo, Laka, Plešné a Prášilské), najdeme zde známý Boubínský prales

Národní park České Švýcarsko Park vyhlášen v roce 2000 Park vyhlášen v roce 2000 Předmětem ochrany jsou zejména vzácné pískovcové útvary Předmětem ochrany jsou zejména vzácné pískovcové útvary Nejznámějším skalním útvarem je Pravčická brána Nejznámějším skalním útvarem je Pravčická brána Na německé straně navazuje NP Saské Švýcarsko Na německé straně navazuje NP Saské Švýcarsko

Jak se chovat v chráněném území? Základní pravidlo zní: Když odcházím, dané místo vypadá úplně stejně, jako když jsem přišel. Základní pravidlo zní: Když odcházím, dané místo vypadá úplně stejně, jako když jsem přišel. O právní stránku ochrany se stará zákon č. 114/1992 sbírky, podle kterého v NP např.: O právní stránku ochrany se stará zákon č. 114/1992 sbírky, podle kterého v NP např.: Nesmíme lovit zvířata ani trhat rostliny Nesmíme lovit zvířata ani trhat rostliny Nesmíme tábořit a rozdělávat oheň Nesmíme tábořit a rozdělávat oheň Těžit nerosty, horniny, provádět chemický posyp atd. Těžit nerosty, horniny, provádět chemický posyp atd. Horolezit, paragliding, hromadné sport. akce apod. Horolezit, paragliding, hromadné sport. akce apod. Stavět jakékoliv stavby a provádět jakékoliv zemědělství Stavět jakékoliv stavby a provádět jakékoliv zemědělství

Zdroje: fotoarchiv Mgr. Ilona Scharfová fotoarchiv Mgr. Ilona Scharfová archiv autora archiv autora