Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
VÝROBA, OBCHOD, SLUŽBY Mgr. Michal Oblouk.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vybrané problémy z distribuční logistiky
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Význam informací v podnikání
ÚČTOVÁ TŘÍDA 1 ZÁSOBY.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Place – místo prodeje (distribuce)
Velkoobchodní nákup VELKOOBCHODNÍK - VÝROBCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Globální retailing v Evropě
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
EKONOMIKA ZÁSOBOVÁNÍ Ing. Hana Kročová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zahraniční obchod Dovozní operace. Dovozní operace jsou všechny potřebné činnosti, které dovozu předcházejí a s dovozem souvisejí. Dovozní operace jsou.
3 Simulace řízení informačního a materiálového toku - logistická hra
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DISTRIBUCE.
Obecná ekonomie 16. Zahraniční obchod.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
ROZDĚLENÍ SKLADŮ PODLE ÚČELU A VYUŽITÍ
Kalkulace - učitel.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Uzavírání smluv v zahraničním obchodě. Smlouvy v zahraničním obchodě základ každého obchodního styku, právní úprava: Obchodní zákoník, Občanský zákoník,
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cenové triky.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Prokazování shody, certifikace
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Ekonomika Zásobovací činnost 3. Ing. Miroslava Farmačková
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Autor: Ing. Sikorová Renata
Ekonomika Clo a celní politika 4. Ing. Miroslava Farmačková
Zahraniční obchod Dovozní operace.
Transkript prezentace:

Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser

Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení dodavatelů 5.Cesty zboží ke spotřebiteli 6.Nákup zemědělských výrobků 7. Nákup z dovozu 8.Otázky a úkoly

Požadavky na zásobování prodejny Zásobování prodejen má být : plynulé, v potřebném množství, struktuře, sortimentní skladbě a kvalitě. Vztahy mezi odběrateli a dodavateli jsou založeny na předpokladech vzájemné výhodné spolupráce, při dodržení oboustranných povinností.

Cesty zboží ke spotřebiteli Zboží se dostává ke spotřebiteli prostřednictvím zprostředkovatelských organizací. Všechny zprostředkovatelské organizace /výrobce, VO, MO/ spolupracují na dodání zboží spotřebiteli a vytvářejí tzv. distribuční cestu /kanál/.

Dodavatele Význam dodavatelů: zajišťuje potřebné zásoby zboží MO co do množství, sortimentu, jakosti a času je zprostředkovatelem mezi výrobci /dovozci/ a MO dodává zboží do MO zprostředkovává MO seznámení s novými výrobky

Dodavatelsko – odběratelské vztahy Pro dobrou spolupráci mezi odběrateli a dodavateli musí být respektovány určité zásady: Pro dodavatele – zboží předávat na místě určeném kupní smlouvou ve stanoveném čase – informovat odběratele o nových druzích zboží – převzít zpět vratné obaly Pro odběratele – sledovat pohyb zboží na prodejně – mít dokonalý přehled o nákupních činnostech – sledovat zavádění nových výrobků – provádět průzkum spotřebitelské poptávky – dodržovat termíny objednávek

Rozdělení dodavatelů Podle místa výroby tuzemské zahraniční Podle druhu zboží průmyslové zemědělské Podle objemu výroby velkovýrobce malovýrobce.

Cesty zboží ke spotřebiteli Jsou rozmanité a jsou určeny počtem článků, kterými zboží prochází a úkoly, které tyto články v procesu oběhu plní. Z hlediska pohybu zboží od výrobce do prodejen rozeznáváme cesty: jednočlánkové, tj. výroba – prodejna, prodejna zde vystupuje jako článek v oběhu zboží, používá se pro zboží s krátkou dobou použitelnosti, např. chléb, pečivo, lahůdky, cukrářské výrobky dvoučlánkové, tj. výroba – VO – prodejna, VO a prodejna představují dva mezičlánky, používá se nejvíce pro potravinářské i nepotravinářské vícečlánkové, tj. výroba – odbytové základny výroby /dozrávárny, pražírny, balírny/– VO – prodejna, používají se pro zboží, které potřebuje nějakou úpravu

Nákup zemědělských výrobků Prvořadou podmínkou je dodržování hygienických předpisů, v některých případech je nutno žádat příslušná osvědčení. Nákup může být od: – drobných pěstitelů /chovatelů/ – zemědělských výrobců /firem/ Dodávky mohou být: – přímé, např. prodej ovoce a zeleniny přímo zákazníkům na tržnicích, popř. přímé zásobování prodejen – nepřímé, zásobování konzervárenských a jiných zpracovatelských firem.

Nákup z dovozu Zboží určené pro další prodej mohou dovážet : specializované podniky zahraničního obchodu, jednotliví podnikatelé, ale i obchodní a výrobní firmy. U některých výrobců musí být dovozní licence, která se uděluje licenční zprávou Ministerstva průmyslu a obchodu, např. zbraně, střelivo, jedy. Dovážené výrobky musí odpovídat normám hygienickým, veterinárním, bezpečnostním a i jiným předpisům platným v ČR.

Zahraniční smlouvy Vztahy se zahraničními dodavateli jsou určeny vzájemnou dohodou, kterou je potřeba pečlivě připravit a přesně formulovat: – způsob přepravy – pojištění – způsob předání zboží – podmínky placení zboží – předložení certifikátů – předložení osvědčení u potravinářského a speciálního zboží – placení zboží /bez omezení volně směnitelné měny/. Při převozu zboží přes hranice musí dovozce zaplatit příslušné clo, DPH a případně spotřební daň, při dovozu může být využito služeb dopravců, špediterských firem, pojišťoven atd.

Otázky a úkoly 1.Jaké jsou kladeny požadavky na zásobování prodejen? 2.Jaký význam mají dodavatele pro fungování prodejny? 3.V čem hlavně spočívají dodavatelsko-odběratelské vztahy? 4.Jak můžeme rozdělit dodavatele prodejny? 5.Jaké jsou hlavní cesty zboží ke spotřebiteli? 6.V čem spočívají zvláštnosti nákupu zemědělských výrobků? 7. Charakterizuj hlavní zvláštnosti nákupu zboží z dovozu 8.Otázky a úkoly