CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIV/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLUCELÁ ČÍSLA 10 ČÍSLO SADY2 ČÍSLO MATERIÁLUVY_42_INOVACE_10 AUTOR MATERIÁLUMgr. Michal Divíšek
Příklad 1 Zjisti konečný stav bankovního účtu pana Nováka Počáteční stav - převod +4569,-Kč Nákup kartou Supermarket XX - 986,-Kč Inkaso -2126,-Kč Výběr bankomat BB Praha ,-Kč Mzda ,-Kč Nákup kartou Supermarket XX - 776,-Kč Nákup kartou Oděvy TTT - 820,-Kč Energetika - 700,-Kč Nájemné byt ,-Kč Výběr bankomat BB Tábor ,-Kč Vedení účtu -50,-Kč Zůstatek Kč +5960,- Poznámky : Jistě jsi si povšiml barevného odlišení záporných čísel – červeně. Opravdový výpis je mnohdy daleko složitější a obsahuje více položek. ( Bankovní poplatky, nebo i tvé stravné ve školní jídelně ! )
= 2463 let Maximální stáří této mince můžeme stanovit na 2463 let. Příklad 2 Dovedeš vypočítat stáří mince ? Řecko - Athény drachma po roce 449 před naším letopočtem
°C 0 22°C Pavel nemá pravdu = 39°C Rozdíl teploty venkovní a vnitřní je 39°C. Příklad 3 Jaký je rozdíl teplot venku a doma ? Dnes hlásí v rozhlase velký mráz. Má být až -17°C. Pavel to doma komentuje slovy „ Doma máme 22°C, tak to je jen o 5°C, to nic není.“ Má pravdu ? Kolik °C rozdíl je ?
Odkazy a uvedení autorů : 1) Náčrty, obrázky a schémata : Mgr. Michal Divíšek