Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_32_INOVACE_01 - 08 PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Hlavní zdroj: Šelmy psovité Hlavní zdroj:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Psi – Mé hobby Co se mi na psech líbí a proč jsem si je vybrala na svoji prezentaci Původ psů Anatomie těl psů Chování psů Smysly psů Srsti psů Dělení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Kočka domácí, pes domácí
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Psí Rasy Barbora Myslivečková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Třída: savci Řád: šelmy.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Psovité šelmy.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Psovití RNDr. Václav Procházka.
Stavba těla živočichů Savci
Psovité šelmy By: Petr West.
CHOVANÍ ŽIVOČICHOVÉ Veronika Straková. PSY:  Pes je savec-původně masožravec, kvůli lidem všežravec  Šelma psovitá  Domestikovaný druh  Říše: živočichové.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II.
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Domácí zvířata - savci Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Přírodopis – 8.ročník Savci – psovité šelmy VY_32_INOVACE_
Kočka domácí, pes domácí
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_04
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_15
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Člověk je součástí přírody
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Šelmy psovité Vzdělávací oblast: Člověk a příroda na II. st. ZV-LMP Vzdělávací obor: Přírodopis Ročník: 8.,9 Jméno autora: Mgr. Jiřina Sommerová Vytvořeno dne:

Anotace: Žák by měl porovnat vnější a vnitřní stavbu savců a vysvětlit funkce jednotlivých orgánů. Žák by měl rozlišit jednotlivé skupiny savců a znát hlavní zástupce, objasnit jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Žák by měl vědět o významu živočichů v přírodě i pro člověka a uplatňovat zásady bezpečného chování. Prezentace podporuje aktivitu žáka a schopnost vyhledávání dalších informací. Metodický popis: Materiál je možné použít pro prezentaci při výkladu učiva, pro procvičování a opakování učiva, ale také pro doplnění učiva při zameškané hodině. Žák by měl umět pojmenovat jednotlivé živočichy a popsat zkušenost s chovem vybraných domácích živočichů. Klíčová slova: Šelmy psovité, protáhlá hlava, nezatažitelné drápy, uštvání kořisti, smečka… Další materiály k výuce: - Učebnice : KROULÍKOVÁ ING. PAEDDR., Jarmila; KROULÍK ING. CSC., Josef. Přírodopis 8. Praha: Septima, 1995, ISBN Encyklopedie dle výběru učitele

ŠELMY PSOVITÉ

ZNAKY PSOVITÝCH ŠELEM:  tělo porostlé srstí  protáhlá hlava  výrazné špičáky a trháky  tupé nezatažitelné drápy na nohách  kořist uštvou  ze všech savců nejdokonalejší čich  je-li jim horko, vyplazují jazyk, prudce dýchají, aby se ochladily

VLK OBECNÝ

Charakteristické rysy vlka obecného:  nižší šikmé čelo  šikmo položené oči  u nás trvale nežije, v zimě se může zatoulat z Karpat  v létě žije ve velkých rodinách  v zimě se tyto vlčí rodiny sdružují ve smečky a loví společně

Vlk eurasijský  klikni na níže uvedený odkaz, poslechni si hlas vlka a přečti si další zajímavosti: cz/hlas/selmy/_zpr ava/vlk-eurasijsky— cz/hlas/selmy/_zpr ava/vlk-eurasijsky— 92452

VÝSKYT VLKA:

PES DOMÁCÍ

Charakteristické znaky psů:  pochází z vlka  umí plavat  čich umožňuje rozlišit pachy a nalézt stopu (služební psi)  byl jedním z prvních zvířat, které bylo ochočeno  je ochráncem i pomocníkem člověka  přední tlapa – 4 prsty, pátý zakrněl  zadní tlapa – 5 prstů  silné, tupé nezatažitelné drápy  vidí černobíle  je schopen slyšet zvuky, které člověk neslyší

Plemena psů dělíme do skupin podle toho, k čemu se používají: 1. SPORTOVNÍ A LOVEČTÍ 2. SLUŽEBNÍ A PRACOVNÍ  Anglický chrt a irský basset – honič  Německý ohař krátkosrstý, irský setr, český fousek – ohaři  Foxteriéři, velšteriéři, irští teriéři – teriéři  Jezevčíci – krátkosrstí, hrubosrstí a dlouhosrstí  Německý ovčák (strážní a policejní psi)  Kolie dlouhosrstá  Novofundlandský pes  Dobrman  Čuvač  Bernardýn  Knírač

1. SPORTOVNÍ A LOVEČTÍ  Irský setr  Polský chrt

2. SLUŽEBNÍ A PRACOVNÍ  Německý ovčák  Dobrman

Plemena pro potěšení:  Pudl  Pekingský palácový psík  Čau-čau  Dalmatin  Čivava  A další

Další zástupce psovitých šelem: Liška obecná -poslechni hlas a přečti si:  ava/liska-obecna ava/liska-obecna

Zástupci psovitých šelem  Kojot prérijní  Fenek  Šakal čabrakový  Liška polární  Pes dingo

Opakování:  Vyjmenuj znaky psovitých šelem.  Jaké jsou charakteristické znaky vlka?  Jmenuj alespoň 2 druhy vlka.  Jaké jsou charakteristické znaky psů?  Rozděl plemena psů.  Jmenuj druhy psů?  Víš, jak chovat psa a čím ho krmit?  Jmenuj další zástupce psovitých šelem.

ZDROJE:  PYPAERTV, MODYFIKACJA PLEPLE2000. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (mapa výskytu vlka):USER ERIBRO ON SV.WIKIPEDIA. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (vlk):BOUCNÝ, Luděk. birdphoto.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: or_id=&photo_id=7864&pg=1 or_id=&photo_id=7864&pg=1  (vlk): ŠAJ, Petr. birdphoto.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: or_id=&photo_id=2233&pg=1 or_id=&photo_id=2233&pg=1  (vlk eurasijský):BODLINA. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (irský setr): LUIS MIGUEL BUGALLO SÁNCHEZ. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (polský chrt):NEUVEDENO. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (německý ovčák):ELLEN LEVY FINCH. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (dobrman):NEUVEDENO. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (čivava): LUIS MIGUEL BUGALLO SÁNCHEZ. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  (liška obecná):ŠAJ, Petr. birdphoto.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: or_id=&photo_id=5694&pg=1 or_id=&photo_id=5694&pg=1  (lišky):TUNKA, Zdeněk. birdphoto.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _id=86&photo_id=4409&pg=1#browse _id=86&photo_id=4409&pg=1#browse  Klipart  Poznámka: Použité snímky z jsou využity bezplatně a se souhlasem autorů.