Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast etiketa Ročník 1. – 4. ročník Jméno autora Mgr. Jana Matušíková Název DUM Telefonování Datum vytvoření Duben 2013 Datum ověření Označení DUM VY_32_INOVACE_ Anotace Žák se naučí slušnému chování – Společensky přijatelné chování je cestou k úspěchu.
Telefonní hovor by měl obsahovat tři části: 1. Úvod (představení, pozdravení) 2. Vlastní sdělení 3. Ukončení hovoru (rozloučení)
Soukromé hovory: (pevná linka) do telefonu se hlásíme svým příjmením nebo slůvkem prosím (nebo spojením – „Novák, prosím“) je vhodné zeptat se, zda nerušíme zda zjistíme, že jsme se dovolali na špatné číslo – představíme se a omluvíme při přerušení je na volajícím, aby se znovu ozval dodržujeme nesmyslnou zásadu – do telefonu se usmíváme (pozná se to) přebíráme a vyřizujeme vzkazy (napíšeme si je) máme-li společnost, omluvíme se, hovor vyřídíme co nejstručněji volá-li nám někdo nevhod, omluvíme se mu, sdělíme mu dobu, kdy nám může zavolat, nebo nabídneme, že mu zavoláme my
Pozor! soukromě se nedoporučuje volat před devátou ráno o víkendu před desátou po deváté večer kolem oběda kondolence, se vyřizují dopisem nebo osobně nikdy telefonicky
Úřední hovory: (pevná linka) do telefonu uvádíme jméno firmy a své příjmení volající vždy zdraví, představuje se a uvádí jméno firmy neznáme-li jméno toho, s kým mluvíme, napíšeme si je hned, co se nám představí volaného oslovujeme 5. pádem (nikdy 1.pádem) musíte-li během hovoru něco vyřídit (třeba podpis), upozorníme během hovoru volajícího do mluvítka nekašleme, nesmrkáme a věnujeme se pouze volání jste-li v cizí kanceláři a kolega má hovor, naznačte, že se vzdálíte pokud vás vyzve, abyste zůstal, obraťte pozornost jinam a neposlouchejte
Pozor! jako první ukončuje hovor významnější osoba poslouchat cizí hovor je neslušné pokud přepínáme na hlasitý odposlech, volajícího upozorníme služební telefony nevyužíváme k soukromým hovorům
Telefonování: Mobil: