ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Advertisements

Slohové postupy.
POPIS OSOBY.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
POPIS teorie.
POPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: ČESKÝ JAZYK ROČNÍK: 7. ROČNÍK TÉMA: SLOH - POPIS AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_27_KM

Anotace: Cílová skupina: Prezentace určena jako doplněk učiva pro žáky 7. ročníku. Práci lze využít při činnostním učení i v jiných ročnících. Téma: Popis Cíl: Procvičení slohového popisného postupu Pomůcky: Psací potřeby, slohový sešit Klíčová slova: popis statický, dynamický, termíny, popis předmětu, osoby, pracovního postupu a uměleckého díla Pilotáž: Žáci si upevnili znalosti o slohovém útvaru popisu, procvičovali si jazykové prostředky, ocenili samostatné tvoření textů ( písemné i formou řečnických cvičení). Prezentaci doporučuji rozvrhnout do tří vyučovacích jednotek, žáci budou mít dostatek času pro tvorbu zajímavých popisných textů.

* slohový útvar informující o výsledcích pozorování * popisujeme osoby, zvířata, věci i komplexy, lidskou činnost, přírodní děje * popisujeme hlavní, nejnápadnější rysy, pak doplňujeme podrobnosti * záleží na schopnostech vidět, vnímat, pozorovat, rozlišovat, analyzovat

popisujeme předmět v klidu výrobek, umělecké dílo statický pracovní postup dějový popis dynamický

prostý bez poučení sdělují děti není odborný odborný odborné znalosti blíží se výkladu termíny umělecký literární projevy líčení nepřímý pojmy básnické

* popis předmětu musí obsahovat jednoznačná pojmenování, výčet vlastností a znaků * Osnova: 1. Úvod – celkový vzhled, seznámení s předmětem 2. Hlavní část – velikost, tvar - jednotlivé části - barva, zvláštnosti 3. Závěr - využití

DŘEVĚNÝ KONÍČEK PRO MALÉHO SOUROZENCE ■ Vyjmenujte vhodná substantiva, adjektiva, verba, která při popisu použijete. ■ Sestavte osnovu popisu koníčka. ■ Podle osnovy popisujte a popis napište.

* uvádíme rysy typické pro určitého člověka, které rozhodují o tom, že ho poznáme a odlišíme od jiných lidí * užíváme vhodná přirovnání * vnější popis – výška, typ postavy - tvar hlavy, barva vlasů, očí, nos, brada, nos, znaky těla aj. vnitřní popis – vlastnosti, význačné prvky chování, řeč, pohyby, reakce aj.

POZORNĚ SI PROHLÉDNĚTE FOTO Doplňte vhodná adjektiva: celkového vzhledu…………….. postavy………………………………….. hlavy a obličeje………………….. oblečení………………………………... Napište deset sloves, která při popisu využijete………………… Sestavte osnovu. Popis napište.

* popis děje * návod k nějaké činnosti * vhodný výběr sloves * dodržování posloupnosti * popsat všechny fáze postupu * odborné názvy = termíny

Představte si……… Pro naše budoucí spolužáky – prvňáčky jsme vyráběli dárky k zápisu. Velmi se nám podařily kočky ze samotvrdnoucí modelovací hmoty, namalované barvami a nalakované. ☺ vyjmenujte vše, co potřebujeme k činnosti ☺ podle obrázku odhadněte, jak se při výrobě postupovalo ☺ sestavte osnovu postupu a podle ní pak popisujte

* popis obrazu, plastiky, sochy, umělecké fotografie aj. * popis složitější, detaily * vhodné jazykové prostředky * od nejdůležitějších částí k méně důležitým * systematicky části popisujeme * př. popisu obrazu: osnova:1. Úvod – název obrazu, autor, motiv 2. Stať – popředí - střed obrazu - pozadí 3. Závěr – celkový dojem

Prohlédněte si následující umělecké fotografie a ústně je popište. Volte vhodná a rozmanitá adjektiva. Užijte přirovnání. Zdůrazněte hlavní motiv.

Složitější popis Vyjmenujte vše, co vidíte na následujícím obrázku. Rozdělte si obraz na tři části. Napište větnou osnovu. Podle osnovy obraz popisujte.

* navzájem se propojují v jednom textu * vypravování příběhu + popisy postav, věcí, prostředí * popis + vypravování o příhodě spojené s tím, co popisujeme

Zdroje: Archiv autora, vlastní tvorba