Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015
Plán hlavních úkolů ČŠI na školní rok 2015/2016 Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Formy inspekční činnosti Obsah Porada ředitelů škol a školských zařízení
Publikovaný na Členěný do 4 částí jako v loňském školním roce Podrobnosti k hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání v příloze Plán hlavních úkolů ČŠI na školní rok 2015/2016 Porada ředitelů škol a školských zařízení
Vyhází z úkolů stanovených školským zákonem Zahrnuje hodnocení, kontrolu a veřejnosprávní kontrolu základním kritériem hodnocení je zejména účinnost podpory rozvoje osobnosti dítěte, žáka a studenta a dosahování cílů vzdělávání ze strany škol a školských zařízení 1.Inspekční činnost ve školách a školských zařízeních Porada ředitelů škol a školských zařízení
Podpora rozvoje, dosažená úroveň a výsledky vzdělávání ve čtenářské, matematické a sociální gramotnosti Výuka soudobých dějin Výuka matematiky Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech a v tématech etické výchovy Vzdělávání v tělesné výchově, podpora rozvoje tělesné zdatnosti 2.Specifické úkoly (výběr) Porada ředitelů škol a školských zařízení
Zájmové vzdělávání Ochrana dětí, žáků a studentů před projevy šikany, diskriminace, nepřátelství nebo násilí Vzdělávání nadaných, talentovaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů Vzdělávání romských žáků v jednotlivých vzdělávacích programech 2.Specifické úkoly (výběr) Porada ředitelů škol a školských zařízení
Vzdělávání dětí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy Vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením Činnost asistentů pedagoga Činnost pedagogicko-psychologických poraden, speciálně-pedagogických center a školních poradenských pracovišť 2.Specifické úkoly (výběr) Porada ředitelů škol a školských zařízení
Hodnocení účinnosti opatření přijatých školami/školskými zařízeními k odstranění zjištěných nedostatků Součinnost školních inspektorů při komisionálních zkouškách 3.Další úkoly ČŠI Porada ředitelů škol a školských zařízení
Úkoly v oblasti mezinárodních zjišťování výsledků žáků (PISA, TIMSS, PIRLS, ICILS) Úkoly vyplývající z realizace projektů ESF Integrace informačních systémů ČŠI s dalšími systémy veřejné správy 4.Rozvojové úkoly ČŠI Porada ředitelů škol a školských zařízení
Publikovaná na Nový koncept – model kvalitní školymodel kvalitní školy Modifikace pro jednotlivé typy škol Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Porada ředitelů škol a školských zařízení
Struktura - 6 základních oblastí, v každé 3–5 kritérií Vysvětlení kritéria – popis ideálního stavu Stabilita v čase Postupně využitelná i školami pro vlastní hodnocení a zřizovateli Model kvalitní školy Kritéria pro hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání (model kvalitní školy )
Koncepce a rámec školy Pedagogické vedení školy Kvalita pedagogického sboru Výuka Vzdělávací výsledky žáků Podpora školy žákům (rovné příležitosti) Model kvalitní školy – oblasti Model kvalitní školy
Inspekční činnost na místě Inspekční elektronické zjišťování (případně elektronické ankety) v systému InspIS DATA Výběrové zjišťování výsledků vzdělávání prostřednictvím systému InspIS SET Formy inspekční činnosti Porada ředitelů škol a školských zařízení
Aktualizace údajů o škole v systému InspIS DATA – důležité pro komunikaci s ČŠI Pokud se změna týká názvu školy, sídla, vykonávané činnosti, osoby ředitele školy, nemůže ji škola provést sama v administraci systému, je třeba o ni požádat Žádost o změnu osoby ředitele na InspIS HELPDESK – postup při změně ředitele na QL/Registracni-formular QL/Registracni-formular Změny v rejstříku škol a školských zařízení Porada ředitelů škol a školských zařízení
Děkuji za pozornost Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Křížová 22, , Brno Tel.: ǀ