Letní škola EtV a další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti EtV PhDr. Eva Švarcová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola Bečov nad Teplou
Advertisements

Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Různé role zástupce ředitele školy
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Národní institut dětí a mládeže MŠMT Centrum ekologické výchovy DŘÍPATKA pracoviště pro školní i mimoškolní environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu,
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt podpory etického vzdělávání Královéhradeckého kraje pro období ("Projekt EtV")
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Exkurze na burze práce, vysoké technické škole a v dobrovolnickém centru.
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Komunitní a otevřená škola
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.
Centrum jazykového vzdělávání Language Centre. VZNIK A ČINNOST CJV bylo zřízeno rozhodnutím Akademického senátu Fakulty humanitních studií na návrh děkanky.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Prahy a Středočeského kraje
Příjemce podpory: TRIALOG
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Základní vzdělávání a další …
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
Vzdělávání lidí s postižením
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Konference primární prevence PK
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Centrum kolegiální podpory CKP
Odborník ve školní praxi
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Kariérové poradenství a podnikavost
Novinky v preventivně výchovné činnosti u HZS ČR
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

Letní škola EtV a další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti EtV PhDr. Eva Švarcová, Ph.D.

Letní škola EtV Realizována ve spolupráci s MŠMT ve dnech 27. a 28. srpna 2010 v prostorách Univerzity Hradec Králové.

Program LŠ EtV Program letní školy EtV byl určitou nabídkou možností, jak v rámci nového předmětu s žáky pracovat. Cílem akce bylo zároveň motivovat absolventy kurzu k dalšímu studiu v oblasti etické výchovy a k rozšíření jejího začleňování do ŠVP v jednotlivých školách. Součástí Letní školy EtV bylo také stručné představení nového oboru Etická výchova, který je katedrou pedagogiky a psychologie připraven k akreditaci.

Účastníci LŠ EtV Letní školy EtV se zúčastnilo celkem 53 zájemců nejen z řad učitelů, ale také vychovatelů, akademických pracovníků z jiných univerzit, pracovníků školní inspekce a institutu pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

Organizace LŠ EtV Organizačně a lektorsky Letní školu zajistili členové Kabinetu etické výchovy, kteří jsou zároveň pracovníky Katedry pedagogiky a psychologie UHK. Dále spolupracovala externí lektorka Ing. Macháčková, zástupkyně ředitele Gymnázia Letohrad.

Ohlasy na LŠ EtV Celkově se Letní škola EtV setkala s velkým úspěchem. Účastníci ocenili organizaci akce, nabídku zajímavých aktivit i samotné lektory. Ukázka dopisu paní ředitelky ze ZŠ Smidary, jejíž zástupce a jeden z učitelů se akce zúčastnili:…Letni skola eticke vychovy - hodnocení ZŠ a MŠ Smidary.docLetni skola eticke vychovy - hodnocení ZŠ a MŠ Smidary.doc Poděkování Dr. Tiché a Dr. Rauchové z MŠMT, s jejichž pomocí bylo možné akci uskutečnit.

Vzdělávání pedagogických pracovníků v EtV Vznik Kabinetu etické výchovy při KPP na UHK v roce Akreditované kurzy EtV ve spolupráci s Etickým fórem ČR. Kabinet etické výchovy UHK je garantem kurzů EtV organizovaných Etickým fórem České republiky v celé republice.

Zavedení EtV do škol V současné době se nacházíme v období, které je mnohými odborníky nazýváno morálním úpadkem. Upřímně řečeno, není se čemu divit. Pokud ve společnosti mizí obraz kladného hrdiny a je nahrazován hrdinou agresivním, pak je jasné, že není něco v pořádku.

Je známo, že na děti a mladé lidi nepůsobí výchovně pouze rodina a škola, ale také prostředí, ve kterém žijí, vše co vidí, slyší, čtou. Vzhledem k tomuto faktu a především ke vzorům, které jsou jim předkládány, je zcela pochopitelné, že se chovají mnohdy agresivně, vulgárně mluví a jejich vystupování má velmi daleko ke kultivovanému projevu. Taková situace se nám dospělým samozřejmě nelíbí, na děti se zlobíme, trestáme je a kritizujeme.

Restrikce ale nestačí, mladým lidem je potřeba nabídnout kvalitní vzory. Ke změně je tudíž nezbytné zapojení všech subjektů podílejících se na ovlivňování mladé generace a to včetně médií. Kdy jsme například naposledy viděli film s hrdinou, který nezištně pomáhá druhým? Vždyť i v písničkách a dokonce v pohádkách je obdivována drzost a často i násilí!

Umět se agresi bránit je důležité. Ano, v dnešní společnosti jistě, ale zároveň je z hlediska lidskosti potřebné rozvíjet empatii čili schopnost vcítit se do situace druhého. Právě sociálně-emoční inteligence, je jedním z faktorů, které nás odlišují od zvířat. Nechceme se přece chovat jako tlupa primitivních tvorů, kde zvítězí ten, kterého se všichni bojí, protože nemá slitování?

Prosociální chování se musí stát prioritou ve všech oblastech života společnosti a je nutné takové chování oceňovat. Pokud se budeme sebevíce snažit pouze ve školách, výsledky rozhodně nebudou příliš optimistické a to i při sebedokonalejším školském systému.

Vývoj naší společnosti je jednoznačně v rukou nás všech. Jednak v tom, zda se budeme sami chovat kultivovaně a s ohledem na druhé, ale také v tom, zda a do jaké míry budeme negativní chování tolerovat. Jestliže nebudeme „táhnout za jeden provaz“, nemůžeme očekávat výraznou změnu. Chování dětí a mládeže je totiž obrazem chování celé společnosti!

My sami jsme strůjci hodnotového systému mladé generace! „Bez lidí dobré vůle by byl život jen nákladné a nebezpečné dobrodružství.“ (Jan Werich) Děkuji za pozornost.