Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEÁLNÍ PLYN Stavová rovnice.
Advertisements

Ideální plyn Michaela Franková.
Izobarický a adiabatický děj
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 25 AnotaceDruhy.
První termodynamický zákon a jeho aplikace na děje s ideálním plynem.
 Podíl objemu a termodynamické teploty plynu je při stálém tlaku konstantní. ? Jaké je znění Gay – Lussacova zákona ?  Objem určitého množství plynu.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Struktura a vlastnosti plynů.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Opakování Termodynamiky Fyzikální praktikum 2.  Termodynamika – nauka o zákonitostech přeměny různých forem energie v makroskopických systémech složených.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_11 Název materiáluStavová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_15 Název materiáluAdiabatický.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
6. STRUKTURA A VLASTNOSTI PLYNŮ
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
15. Stavová rovnice ideálního plynu
Základy rovnovážné termodynamiky
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Pístové kompresory VY_32_INOVACE_21_416
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ESZS Přednáška č.4 Tepelný výpočet RC oběhu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Regulátory integrační
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektrárny 1 Přednáška č.4 Pracovní látka TE (TO)
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Molekulová fyzika Stavové změny ideálního plynu (při stálé hmotnosti) z energetického hlediska.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
STAVOVÉ ZMĚNY IDEÁLNÍHO PLYNU.
Závislost elektrického odporu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Adiabatický děj s ideálním plynem
MOLEKULOVÁ FYZIKA A TERMODYNAMIKA
MOLEKULOVÁ FYZIKA A TERMODYNAMIKA
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:VY_32_Inovace_GR04_Mra01_04 Vytvořeno:Listopad 2012 Autor:Mgr. Hana Mrázová Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Sada:Děje v plynech Název vzdělávacího materiálu:Adiabatický děj Ročník:1. až 4. ročník čtyřletého gymnázia

Anotace:Prezentace popisuje adiabatický děj. Slouží pro prezentaci tohoto tématu, ale také jako učební materiál pro samotné žáky. Očekávané výstupy:Žák uvede charakteristiku adiabatického děje

Adiabatický děj Děj, při kterém neprobíhá tepelná výměna mezi plynem a okolím

Poissonův zákon

p-V diagram pro adiabatický děj Závislost tlaku na objemu při adiabatickém ději je v p-V diagramu vyjádřena křivkou označovanou jako adiabata. Poněvadž, klesá adiabata rychleji než izoterma.tlakuobjemudiagramuizoterma

Energetické hledisko Při adiabatickém ději neprobíhá tepelná výměna mezi plynem a okolím a proto tedy je Q = 0J. První termodynamický zákon pak můžeme psát ve tvaru ΔU = -W´= W.tepelná výměnaPrvní termodynamický zákon

Adiabatická komprese a expanze Adiabatická komprese (stlačení) - práci konají vnější síly, ↑T = ↑U Adiabatická expanze (rozpínání) - práci koná plyn, ↓T = ↓U

Adiabatická komprese - schéma

Adiabatická expanze - schéma Budeme-li odebírat závaží z pístu, který je tepelně izolován, bude se plyn adiabaticky rozepínat. Objem plynu se tedy zvětšuje, teplota a tlak klesají.

Adiabatická komprese a expanze v praxi V technické praxi se dosáhne adiabatické komprese nebo expanze tak, že tyto děje proběhnou tak rychle, že plyn nepřijme ani neodevzdá teplo. Ochlazení plynu při adiabatické expanzi se využívá k získání nízkých teplot. Příkladem adiabatické expanze je rychlé zvětšení objemu oxidu uhličitého po zašroubování sifonové bombičky – těleso bombičky se značně ochladí. Zvýšení teploty při adiabatické kompresi způsobí např. vznícení pohonných látek ve válcích vznětových motorů.

Test Při kterém z níže uvedených dějů je přírůstek teploty ideálního plynu úměrný práci na něm vykonané? a) Izochorickém a izotermickém b) Izobarickém a izotermickém c) Adiabatickém a izobarickém d) Izochorickém a adiabatickém c) Adiabatickém a izobarickém

Test Při adiabatickém ději platí zákon: a) Poissonův b) Charlesův c) Boylův – Mariottův d) Gay - Lussacův a) Poissonův

Test Při adiabatickém ději v ideálním plynu: a)Plyn neodebírá teplo z okolí b)Odebírané teplo se využívá na práci vykonanou proti vnějším silám c)Dodané teplo se mění na vnitřní energii plynu d)Dodané teplo se částečně mění na vnitřní energii plynu, částečně na práci vykonanou proti vnějším silám a) Plyn neodebírá teplo z okolí

Zdroje Licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 UnportedCreative CommonsAttribution-Share Alike 3.0 Unported (p,V diagram pro adiabatický děj) (p,V diagram pro adiabatický děj) (adiabatická expanze) (adiabatická komprese)