Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Počítačová grafika a digitální fotografie ve škole
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Kreativní prvky ve vzdělávání proti násilí a nenávisti (multikulturní výchova) , Marianna Sršňová.
Environmentální výchova a
Prima A setkání s rodiči 18.června 2007 aula školy.
Průřezová témata.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Česká republika: vodstvo
Rámcové a školní vzdělávací programy
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Vítejte na zápisu prvňáčků na 31.ZŠ. Gymnastika Házená Lední hokej Judo Běh na lyžích Basketbal Cvičení pro předškoláky Posilovna Aerobic Sportovní aktivity.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
 Název projektu: Poklady kolem nás a v nás  Zkrácený název: Kolumbus  Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.13/  Žadatel projektu: Blažek & Blažek,
PRAKTICKÁ PODPORA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY S VYUŽITÍM AUDIOVIZUÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ reg.číslo:CZ.1.07/1.1.00/ Člověk v tísni o.p.s. vzdělávací program.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
ŽIJEME SPOLU Sdružení obcí ORLICKO Petr Fiala, předseda Sdružení obcí Orlicko Antonín Fiala, manažer.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
VOŠP a SPGŠ Litomyšl UNESCO. Lidská práva a svobody Pozornost tématu věnována napříč humanitními vzdělávacími předměty Zapracováno do ŠVP Používány moderní.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Individualita žáků a její rozvíjení
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Základní škola, Most, Jakuba Arbesa 2454
Plán vzdělávacích aktivit
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Bc. Magdalena Zábranská
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Kraje ČR - základní symboly, poloha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Konflikt, koření života
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Š A B L O N Y II.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií

Název: Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce. Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií. Autorka: Zuzana Klímová Vaňková Vydala Charita Česká republika, Praha 2010 Materiál vznikl v rámci projektu Prohloubení povědomí a rozvojových otázkách mezi učiteli a žáky 2.stupně na základních školách v ČR. Projekt byl podpořen z prostředků Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce ČR.

 Manuál je jedním z výstupů projektu Prohloubení povědomí o rozvojových otázkách mezi učiteli a žáky 2. stupně na ZŠ v ČR.  Pokud se učitel rozhodne toto téma do výuky zařadit, tento manuál by mu měl pomoci s přípravou.

 Celý text je tematicky členěn a teoretická část slouží především jako podklad pro učitele.  Je vždy doplněna o aktivity, které jsou podrobně popsány. Ty je možné použít v různých předmětech a uzpůsobit věku dětí.  Tento manuál slouží spíše jako inspirace pro učitele. Jeho cílem není postihnout širokou problematiku humanitární pomoci.

1. Globální rozvojové vzdělávání a RVP 2. Metody – popis 3. Humanitární pomoc  Aktivita 1: Aktuální humanitární katastrofy  Aktivita 2: Den humanitárního pracovníka na Haiti  Aktivita 3: Aceh 4. Rozvojová spolupráce  Aktivita 4: Rozvojové cíle tisíciletí  Aktivita 5: Koláž  Aktivita 6: Pojmy  Aktivita 7: Nakresli mapu světa  Aktivita 8: Den rozvojové pracovnice v Čečně  Aktivita 9: Vesnice v Indii  Aktivita 10: Co říkají čísla  Aktivita 11: Pexeso  Aktivita 12: Můj den  Aktivita 13: Co si myslí děti v Ugandě  Aktivita 14: Děti ve světě

5. Zahraniční rozvojová spolupráce České republiky  Aktivita 15: Co je na fotce?  Aktivita 16: Anketa

 Každá aktivita obsahuje: 1. Cíl 2. Vzdělávací obor/Průřezové témat 3. Podklady/pomůcky 4. Popis aktivity 5. Varianty 6. Navazující aktivity + Doplňující informace

 Nabízíme školení na téma Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce pro učitele žáků ZŠ či nižších ročníků víceletých gymnázií ve věku 11 – 15.  Cílem školení je seznámit učitele s otázkami humanitární pomoci a rozvojové spolupráce a představit nové metodické materiály s ukázkami různých aktivit využitelných ve výuce.  Školení je vhodné pro učitele českého jazyka, občanské nauky, zeměpisu, dějepisu, přírodopisu, výtvarné výchovy či cizího jazyka.  V nabídce máme také speciální školení učitelů na téma Humanitární a rozvojová spolupráce v hodinách zeměpisu a matematiky.  Školení probíhají několikrát do roka v různých regionech České republiky. Po dohodě jsme schopni zajistit i školení pro celý učitelský sbor přímo na Vaší škole.  ŠKOLENÍ JE PRO VŠECHNY ÚČASTNÍKY ZDARMA.

 Charita Česká republika  Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií