Nad vědou v dějinách (I. a II.) Mgr. Pavel Rušar instruktor kurzu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dominika Kalasová, Karel Kolář Talnet, Praha Veletrh nápadů učitelů fyziky , Hradec Králové.
Advertisements

Výzkumný záměr Kontrolní den prosinec 2006 Vedoucí řešitel projektu: PhDr. Milada Švecová Projekt č.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Ústav pedagogických věd FF MU
Velké infrastruktury pro výzkum, vývoj a inovace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Matematická analýza 1 Základy matematiky
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
S TUDENTSKÉ T RENÉRSKÉ C ENTRUM I LEARN TO TEACH.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
PERUN Péče Rozvoj a Uplatnění Nadání Návrh systémových opatření a verifikace základních prvků národního systému provyhledávání, rozvoj a uplatnění nadaných.
Mathematica pro zvídavé v Talnetu S. Zelenda MFF UK Praha.
Co nabízí KDF MFF UK (např. vedoucím klubů malých Debrujárů a malým Debrujárům) Zdeněk Drozd.
E-learning ve výuce na SŠ
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
HODNOCENÍ UMĚLECKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ A JEJICH VÝSLEDKŮ.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
Badatelské mimoškolní aktivity jako příležitost k identifikaci a rozvoji nadání i obohacení výuky Vojtěch Tutr.
Příprava výzkumného projektu II. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 23. listopadu 2011.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Herbert Alexander Simon  Narozen 1916 v Milwaukee ve státě Wisconsin  Syn elektroinženýra (vynálezce a později patentový právník) a klavíristky  1937.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU. Co Vás dnes čeká? Představení realizátora a partnera projektu Představení projektu a jeho aktivit Možnosti mobilních technologií.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovace 2012 podevatenácté Pavel Švejda Praha, 4. prosince 2012 INOVACE 2012, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Microsoft Inovační Centra  Innovation Day, Brno
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Dějiny logiky II. přednáška č. 3 a 4
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 19. února 2014.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Domečkologie Projekt učitelé.
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Semináře, volitelné předměty a maturitní práce
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Sdružený seminář SPN Talentcentrum NIDV
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar.
Expedice a já.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Polytechnické vzdělávání v praxi
Maturita Informace pro třeťáky Informace pro třeťáky Maturita
Ekonomika malých a středních podniků
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Katedra historie Filozofická fakulta UP Olomouc
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Nad vědou v dějinách (I. a II.) Mgr. Pavel Rušar instruktor kurzu

Úkoly 1Úkoly 2 = PRVNÍ ROVINA KURZU

Úkoly 3 Úkoly 4 Vytvoření badatelského záměru = DRUHÁ ROVINA KURZU tzn. student si výběrem úkolů volí první, druhou nebo i smíšenou „rovinu“ kurzu ti, co si ji zvolí = tzv. GARANTI

Úkoly 1, 2 Úkoly 3, 4 dějiny vědy, znalost předmětu infrastruktura vědy, instituce formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy plynoucí z výkladu dějin vědy např. Aristotelovo pozorování, Baconova indukce garantování aktivity badatelské sekce na expedici

Úkoly 1, 2 dějiny vědy, znalost předmětu infrastruktura vědy, instituce

Úkoly 3, 4 garantování aktivity badatelské sekce na expedici formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy

Badatelský záměr Veroniky Deketové (14 let), ukázky:

Úkol 6.3, Vít Mužík (16 let), ukázky:

Základní principy kurzu: Výzkum plánují a vedou studenti, je to jejich kurz Instruktor není učitelem, jeho hlas je poradní Sekce jsou propojené, roli hraje interdisciplinarita Studenti si nehrají na vědu, ale dělají vědu Dělají vědu společně, pracují jako tým

KOMISE TALNETU Badatelský záměr A Badatelský záměr B Badatelský záměr C Badatelský záměr D Badatelský záměr E realizace výzkumu EXPEDICE Možnost pokračovat na vývoji pro další rok

Nad vědou v dějinách III. a IV. ? ? ? Filozofie vědy Věda – náboženství – umění Kritické body v dějinách vědy Metodologické zlomy PROGRAM JE VE VÝVOJI