Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románské umění 11. – 13. století.
Advertisements

UMĚNÍ ŘÍMA.
Antický dům - Pompeje.
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Řím.
Starověké Athény Dějepis
Charakteristika umělecké památky
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Etruskové Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
VY_32_INOVACE_2D.6.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Antický ŘÍM.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Římská vzdělanost a kultura
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Fakulta architektury ČVUT / Dějiny techniky . ANTICKÝ ŘÍM
Sídla. místo koncentrace hospodářství a ubytování obyvatelstva - jde o základní centrum lidské aktivity. Studiem sídelních útvarů se zabývá věda zvaná.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
I. Starověké středomoří
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Kultura Říma Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Římský dům Michaela Psíková.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Kultura starověké Mezopotámie
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
Římská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o římské kultuře.
I T A L I E VILLA ADRIANA TIVOLI VILLA ADRIANA = HADRIÁNOVA VILA MEZI R. 118 – 138 N.L. JI DAL VYBUDOVAT ŘÍMSKÝ CÍSAŘ HADRIANUS NEDALEKO DNEŠNÍHO MĚSTA.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Téma: Gotika v českých zemích Vypracovala: Ing. arch. Marie Nosková.
Starověký Řím Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_DE15 N á zev š koly C í rkevn í středn í odborn á š.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Římská obydlí ve městech - domus Ondřej Turek, 2A.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_05_Románské umění TEMA: Dějepis.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
Země se mírně otřásla při krátkém a slabém zemětřesení, která jsou v jižní Itálii tak běžným jevem, že jim jen málokdo věnuje větší pozornost, a nejsou.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počátky starověkého Říma
dějiny výtvarného umění
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Digitální učební materiál
Starověký Řím – Římská kultura a umění DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Římské výtvarné umění. Římské výtvarné umění Sochařství - jezdecká socha Marca Aurelia.
Kultura STAROVĚKÉHO ŘÍMA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověké Řecko - Vzdělanost a věda.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Digitální učební materiál Digitální učební materiál
Mykénské období ( st .př.n.l.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Autor: Mgr. Gabriela Hagarová
RODINNÝ DŮM NÍZKOENERGETICKÝ ÚSPORNÝ MÍSTO STAVBY: KLIMKOVICE
Umění starověkého Říma
Výtvarné umění starověkého Říma - test
ženy: jedno jméno např.: Cornelia st.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Kultura ve starověkém Římě Vzdělanost, architektura

Vzdělanost základní vzdělání – čtení, psaní, počítání – doma učí je rodiče nebo domácí učitel soukromé školy – učí v nich propuštěnci - latinská mluvnice - řečtina - zeměpis - dějepis - astronomie - filozofie - literatura děti do 15 let

Další studia řecké nebo latinské školy zaměření na řečnictví, filozofii, práva zahraniční studia – Athény v době císařství mohly studovat i dívky – zejména filozofii, historii

Věda zdokonalovali a využívali všechny dosavadní poznatky uchováno ve spisech latinské názvosloví do dnešních vědních oborů – lékařství, studium náboženství, práva, přírodní vědy, jazykovědy…počítačová terminologie

Architektura po celé Evropě a ve Středomoří, v severní Africe a Velké Británii venkov – chudé chýše, vily – u nich hospodářská stavení

Domy ve městech činžovní z cihel 3-4 poschodí v přízemí dílny, obchody

atriové domy – s vnitřními dvory lemovanými krytým sloupořadím uprostřed nádrž na vodu stěny zdobené Freskami podlahy s mozaikami vyřezávané stropy

kolem atria obytné místnosti – ložnice, koupelny, pracovny, jídelny větší domy – patro přístupné po schodišti, několik atrií v části domu obrácené do ulice obchody a dílny za domem zahrada

Veřejné stavby používají oblouk a klenbu – převzato od Etrusků vítězné oblouky

sloupy

Pantheon

amfiteátry

Coloseum

Cirky – závody na vozech, jezdecké závody

Baziliky – krytá tržiště

Veřejné lázně

Akvadukty

Vzdělanost a věda domácí vzdělávání soukromé školy zdokonalení věd – latinské názvosloví

Architektira venkovské vily městské činžovní a atriové domy vítězné oblouky a sloupy amfiteátry cirky baziliky veřejné lázně akvadukty

Bk/Projekt%20-%20%C5%98%C3%ADm/ 9Bk/Projekt%20-%20%C5%98%C3%ADm/ V. Válková, Dějepis 6, Pravěk a starověk, SPN Praha 2006