Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_18-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
ZÁKLADNÍ TYPOGRAFICKÁ PRAVIDLA Mgr. Petra Toboříková.
Záhlaví a zápatí, Makro Tabulkový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
HTML (I) (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Spuštění programu (10).
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Lineární rovnice a nerovnice I.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
Digitální učební materiál
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
PEXESO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Informační a komunikační technologie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ZÁKLADNÍ TYPOGRAFICKÁ PRAVIDLA
INFORMATIKA - Test č.3 VY_32_INOVACE_07
Části obchodního dopisu, osnova
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Informatika – Základní operace s buňkami
Základní ovládání „Windows“
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_18-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka Černá Tematický celekICT pro první ročník Ročník1. Datum tvorby2. září 2012 Anotace Učební materiál seznámí studenty s pracovním prostředím MS Word 2010, se základy jeho používání a základními typografickými pravidly psaného textu. Metodický pokyn Student má otevřený MS Word na svém pracovním PC a orientuje se v něm na základě prezentace vyučujícího. V části typografie vyučující doplňuje text v prezentaci vhodnými příklady z praxe. Materiál je doplněn o jednu matematickou slovní úlohu, kterou je možné vyřešit pro oživení hodiny. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Seznámení s pracovním prostředím MS Word 2010, základní typografická pravidla

Úvodní obrazovka

Popis zobrazeného okna Rychlá nabídka Je možné ji rozšířit o další ikony, ale v přednastaveném stavu je postačující Pás karet Novinka firmy Microsoft od verze 2007, jednotlivé karty si budeme přibližovat a jejich funkce vysvětlovat v dalších hodinách Pravítka – vodorovné a svislé Pomocí pravítek můžeme nastavit šířku textu, nastavovat tabulátory Jejich zobrazení lez potlačit, či naopak vyvolat

Svislý posuvník Umožní zobrazit či skrýt pravítko Pohyb po textu pomocí jezdce, v dialogovém okně se zobrazí číslo stránky, na které se nacházíme Pohyb po jednotlivých řádkách vpřed či vzad (jednoduchá šipka) Přesun na začátek či konec dokumentu (dvojité šipky) Další možnosti procházení textu umožňuje nabídka skrytá pod „kolečkem“

Vodorovný posuvník Nemusí být zobrazen vždy, záleží na velikosti zobrazení stránky Stavový řádek Podává informace o počtu stránek dokumentu, o počtu slov, o jazyku, kterým je dokument psán. Pod informací o množství slov je ukryto dialogové okno s podrobnými informacemi. Dále zde je možnost přepínat libovolná zobrazení dokumentu (bude probráno podrobněji v jiné hodině) Vpravo je lupa, která umožní rychlé zvětšení či zmenšení dokumentu.

Základní typografická pravidla Většinou používáme patkové písmo (při psaní dlouhých textů) Patky u písma jej nezkrášlují, ale „uzavírají“ a zlepšují tím identifikaci písmena MS Word umožňuje mnoho možností jak zvýraznit text (POZOR na přílišné užívání) Na konci řádku nepoužíváme klávesu Enter Za slovem, interpunkčním znaménkem, závorkou, … píšeme mezeru, ale jsou výjimky Mezeru např. nepoužijeme za tečkou, pokud jsme ukončili odstavec. Předložka nesmí stát na konci řádku Úkol: napište úplný název školy a jednou jej naformátujte patkovým, podruhé bezpatkovým písmem, povšimněte si rozdílů

Mezera ano či ne? 20% bez mezery čteme jako dvacetiprocentní 20 % s mezerou čteme jako dvacet procent 10km čteme desetikilometrový 10 km čteme deset kilometrů 45° např. sklon roviny 45 °C stupně Celsia

Mezera není! V závorkách (píšeme bez mezer) V uvozovkách „píšeme bez mezer“ Při použití dvojtečky např. časový údaj 15:45, skóre zápasu 3:1, měřítko mapy 1: U čísel v textu, kde symbolem zdůrazňujeme hodnotu +3, -3 V titulechPh.D. ových adresách Při použití spojovníkubude-li, česko-rakouský Vyznačení rozsahu

Mezera musí být V datu U velkých čísel Poměrvíno s kolou v poměru 1 : 2

Úkol: samostatně napište text: Určete jaký úhel svírá silnice s vodorovnou rovinou, je-li na dopravní značce vyznačeno 12% stoupání. Pomocí „vědecké“ kalkulačky ve Windows spočtěte. Odpověď: Velikost úhlu je 6,48°. Úkol: zobrazte si libovolný článek na internetu a vyhledejte v něm případnou chybu

Dlouhý text Dlouhý text dělíme do odstavců, zde musíme dát pozor na tzv. sirotky a vdovy „sirotek“ poslední řádek odstavce je na nové stránce „vdova“ první řádek odstavce ke na předcházející stránce

Těchto chyb se vyvarujeme, použijeme-li formátování odstavce v menu „Domu“, Odstavec, Tok textu

Nadpisy Nejideálnějším místem kam umístit nadpis v textu je pozice, která přitahuje nejvíce pozornosti: tzv. zlatý řez Nadpisy je lepší psát na pravou stranu knihy (oči se prvně podívají vpravo)

Na internetu vyhledejte www stránky, které se zabývají tematikou typografie Vyhledejte informace, které jsme nezmínili Ověřte správnost informací Pro ukázku „sirotku“ a „vdovy“ byl použit text z