Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Podpora odborného vzdělávání MŠMT - září Vzdělávací nabídka v. požadavky trhu práce -zpětná vazba má dlouhý časový posun -předvídání ekonomického.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky. Aktuální bariéry sociálního partnerství škol a zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský ředitel sekce RLZ a regionálních.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
ROK PRŮMYSLU A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
1 Národní kulatý stůl k problematice vyššího odborného vzdělávání Praha, 25. únor 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Návrhy Ministerstva průmyslu a obchodu a zaměstnavatelů pro zlepšení pozice a kvality výstupů odborného školství.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Nástroje daňových úlev
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Technické a profesní vzdělávání na VŠ – pohled zaměstnavatelů Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně Ing. Josef Bürger Situace na trhu práce v Jihomoravském kraji
Informační a poradenské středisko Mgr. Jindřiška Dvorská Mgr. Markéta Severinová.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Nová opatření na podporu odborného vzdělávání Akční plán podpory odborného vzdělávání III. konference projektu VIP Kariéra II - KP Praha 12. prosince.
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Podpora odborného školství v ČR Česko-německá konference k odbornému školství 25. září 2013 Litomyšl.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Asociace SPŠ Opatření na podporu OV Špindlerův Mlýn 9. října 2012.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Individuální projekt OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Budoucnost odborného školství
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Pilotní projekt duálního systému v msk
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR

 Tradice již od r. 1918, znovuobnoven r (25 let)  Zastupuje 27 odvětvových svazů, celkem 10,5 tis. firem (přes 850 tis. zaměstnanců)  Obhajuje zájmy zaměstnavatelů a podnikatelů v České republice i v zahraničí  Vyhlašovatel Roku průmyslu a tech. vzdělávání Svaz průmyslu a dopravy ČR

Zdroj dat: Středisko vzdělávací politiky Univerzity Karlovy, 2015 Počty nezaměstnaných absolventů VŠ k

Pardubický kraj: maturitní obory

Situace na trhu práce v EU

VOŠ – podíl na počtu maturantů Zdroj

Zavádění prvků duálního vzdělávání :  Daňové úlevy pro zaměstnavatele, kteří vzdělávají žáky (vyřešeno)  Úprava kapacit oborů na základě predikcí trhu práce (v řešení)  Realizace praktické výuky SŠ na reálných pracovištích, vliv firem na obsah školních vzdělávacích programů, účast u závěrečných a maturitních zkoušek (v řešení – projekt POSPOLU)  Smluvní vztah žák-škola-firma: stipendia a motivační příspěvek (v řešení)  Vyřešení postavení instruktorů a odborníky z praxe ve školách (řeší částečně novela zákona o ped. pracovnících)

Návrh predikčního systému : MPO ČSSZ MF Ostatní (MZd, MZe…) MPSVMŠMT ÚP ČR kraje Zdroje dat Expertní board (zpracovatel) Rada (rozhodovací orgán) Zaměstnavatelé (asociace) školy Data z OK Systému Návrh Krajská objednávka Validace Data Zadání pro rekvalifikace Predikce VŠPS Data ČSSZ – substituce

Zavést prvky polytechnické výuky v MŠ a ZŠ (stavebnice, dílny) Podpořit projekty na podporu MAT, FYZ a CHE na ZŠ a SŠ, vč. Učitelů Oslabit vliv financování „na hlavu“ – nastavovat kapacity oborů podle predikce trhu práce Povinné přijímací zkoušky do maturitních oborů, pov. mat. z MAT Prosadit prvky duálního vzdělávání do odborných SŠ Vytvořit systém hodnocení VŠ podle úrovně absolventů, včetně jejich uplatnitelnosti Úpravou bakalářských programů zvýšit jejich profesní zaměření Co dále prosazujeme

Děkuji vám za pozornost Registrujte svou akci nebo návrh spolupráce na: