Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.2.3 Zapalovací soustavy T.2.3 Zapalovací soustavy Obor:Autoelektrikář Ročník:3. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Bezkontaktní systémy zapalování Liší se podle způsobu spínání úhlu sepnutí na snímače indukční nebo Hallovy
Mono - Motronic Systém plně elektronic- kého zapalování a vstřik o-vání. Řídicí jednotka ovládá koncový stupeň se zapalovacím transformá - torem, který přivádí vys o-ké napětí do rozdělovače, který ho rozděluje na jednotlivé svíčky.
Motronic Systém je doplněn o snímač klepání - piezo- elektrickou sondu, kde vznikají elektrické napěťové impulzy. Řídicí jednotka na základě tohoto signálu zmenší úhel zážehu a potom pokud nedostane další impulzy se jej snaží vrátit nazpět.
Plně elektronické zapalování Tento systém už neobsahuje rotující rozdělovač a řízení se provádí pomocí řídící jednotky a zapalovacího transformátoru nebo zapaovací lišty.
Individuální cívky pro zapalování Výhodou je možnost použití i pro lichý počet válců (3, 5). Vysoké napětí se vytváří přímo v zapalovací cívce ovládané řídící jednotkou. Předstih je vypočítáván na základě okamžitého plnění, otáček motoru a složením směsi.
Vyhledávání závad a seřízení zapalování Diagnostiku elektronického zapalovaní prová- díme pomocí diagnostického přístroje, kde se závady ukládají do paměti. Pokud se závady pomocí diagnostického přístroje neodstraní, musíme hledat závadu pomocí osciloskopu.
Vyhledávání závad a seřízení zapalování Dnešní údržba zapalovací soustavy spočívá pouze v pravidelné výměně svíček a jejich seřízením pomocí spárových měrek. Interval výměny svíček se prodloužil až na 60000km, ale pokud je nějaká závada vyměňujeme je i dříve.
Střední průmyslová škola Uherský Brod,