Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika Co se všechno naučíme???
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Program Malování Vytvořila Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD Kliparty Co se všechno naučíme??? Vkládání klipartů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - snímky Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
VY_32_INOVACE_9_7_MS Excel-vzorce
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
Grafický editor GIMP (2)
9. Přenos programu z PC do stroje
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
CorelDRAW - dokument.
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 3 – „Zasněžený text“
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Malování - nástroje grafického editoru
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Tvorba tabulek ve Wordu II.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Grafické seznamy a diagramy
VY_32_INOVACE_09_16_malování
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Co se všechno naučíme??? MS WORD Obrazce Obdélníky Šipky Hvězdy
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Zoner Callisto Úpravy objektů
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Grafický editor GIMP (3)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Základy práce ve vektorovém editoru
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba prostorového tlačítka

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Co už umíme? Panely nástrojů Pomocí těchto ikonek provádím základní práci s grafickými prvky (např. výběr, posun, rotace, vkládání textu a další) Pracovní plocha (plátno) Prostor pro grafický objekt (fotografie nebo vlastní grafická tvorba) Další nástroje (panel) Nejběžnější panel vrstvy – zde vytváříme nebo mažeme jednotlivé grafické objekty, které jsou součástí celého grafického souboru

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Nové pojmy – prostředí GIMPu Vrstvy Do jedné vrstvy vkládáme zpravidla jeden grafický objekt Příkaz Nová vrstva Kanály Slouží pro ukládání výběrů Panel nástrojů – volby nástroje Výběry Přesun Mísení

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba prostorového tlačítka: Přes nabídku Soubor – Nový nastavíme nové plátno Velikost 300 x 300 pixelů (bodů) Jestliže nemáme pozadí bílou barvou, nastavíme pomocí plechovky a barvy v panelech nástrojů Volby nástroje Vytvoříme novou vrstvu a v ní nakreslíme tlačítko nástrojem výběr obdélníku – zaškrtneme zaoblené rohy, nastavíme hodnotu zaoblení 20 Vyplníme černou barvou (plechovka) Uložíme si blikající výběr (budeme ho ještě potřebovat) Pomocí nabídky Vybrat vybereme Uložit do kanálu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba prostorového tlačítka (pokračování): Přidáme další vrstvu (rozměry necháme 300x300) Pomocí nabídky Vybrat vybereme volbu Rozostřit – nastavíme hodnotu na 100 V Nástrojích změníme barvu popředí na červenou, vybereme nástroj plechovka a klikneme do výběru na plátně Potřebujeme znovu použít výběr celého tlačítka Na paletě vzorky vybereme záložku kanály Označíme náš uložený výběr (maska výběru) a klikneme na tlačítko nahradit výběr tímto kanálem Přidáme další vrstvu (rozměry necháme stejné) Vytvoříme světelný odlesk V panelu nástrojů – Volby nástroje vybereme eliptický výběr Budeme vytvářet průnik výběru – stiskneme současně klávesy CTRL a SHIFT vytvoříme výběr podle vzoru

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Postup práce – tvorba prostorového tlačítka (dokončení): Zmenšíme výběr pro lepší vzhled tlačítka V nabídce Vybrat potvrdíme položku Zmenšit – v dialogovém okně nastavíme hodnotu 3 V panelu nástrojů – Volby nástroje vybereme ikonu Mísení U Mísení nastavíme přechod na Popředí do průhlednosti Zkontrolujeme, že máme nastaven lineární přechod a barvu popředí bílá barva Vytvoříme novou vrstvu Pomocí myši vytvoříme přechod podle vzoru – stiskneme myš tam kde je horní křížek a táhneme směrem dolů (dolní křížek) Zrušíme výběr –klávesy CTRL + SHIFT + A Dopíšeme text OK V panelu nástrojů – Volby nástroje vybereme ikonu Text – nastavíme bílou barvu, velikost 60 Klikneme do plátna (našeho tlačítka) a napíšeme OK Jestli nemáme text uprostřed, použijeme nástroj Přesun a přesuneme text podle vzoru

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 PřesunMove VýběrSelection PlátnoCanvas rozměrsize

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Vytvořte tato tlačítka.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Použité zdroje: Prostředí programu GIMP 2