Konstrukce rovnoběžníku. ROVNOBĚŽNÍKY čtverecobdélníkkosočtvereckosodélník všechny strany mají stejnou velikost protější strany mají stejnou velikost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce lichoběžníku
Advertisements

OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Rovnoběžník 13 Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 7 cm, u = 10 cm, v = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ROZBOR Čtverec a příčka:
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Lichobežník „domčeková metóda“.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
Jsou přímky a , b: rovnoběžky různoběžky Správná odpověď: b a různoběžky.
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Obvod a obsah rovnoběžníku
Věty o podobnosti trojúhelníků
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Výukový materiál pro 9.ročník
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Množiny bodů dané vlastnosti
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Shodnost trojúhelníků Konstrukce trojúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
45 KONSTRUKCE LICHOBĚŽNÍKU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
PODOBNOST.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
27 STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Konstrukce rovnoběžníku

ROVNOBĚŽNÍKY čtverecobdélníkkosočtvereckosodélník všechny strany mají stejnou velikost protější strany mají stejnou velikost všechny strany mají stejnou velikost protější strany mají stejnou velikost všechny vnitřní úhly jsou pravéžádný vnitřní úhel není pravý úhlopříčky se navzájem půlí úhlopříčky mají stejnou délku úhlopříčky mají různé délky úhlopříčky jsou k sobě kolmé úhlopříčky nejsou k sobě kolmé úhlopříčky jsou k sobě kolmé úhlopříčky nejsou k sobě kolmé úhlopříčky půlí vnitřní úhly úhlopříčky nepůlí vnitřní úhly úhlopříčky půlí vnitřní úhly úhlopříčky nepůlí vnitřní úhly všechny úhly jsou shodné protější úhly jsou shodné

1. AB; |AB|= 5 cm A B 3. k 1 ; k 1 (B, r = 5 cm) k1k1 4. C ; C  k 1  BX C k3k3 5. k 2 ; k 2 (C, r = 5 cm) 8. kosočtverec ABCD 2. Postup: Narýsuj kosočtverec ABCD, a = 5 cm,  = Náčrt: A B a = 5 cm b = 5 cm d = 5 cm 3. Nárys: k2k2 k1k1 Úloha má 1 řešení. a = b = c = d X c = 5 cm k3k3  = X k2k2 D 2.  ABX; |<ABX|= k 3 ; k 3 (A, r = 5 cm) 7. D ; D  k 2  k 3 D C věta sus věta sss

1. AB; |AB|= 5 cm A B 2. k 1 ; k 1 (B, r = 3 cm) k1k1 4. C ; C  k 1  k 2 C k4k4 5. k 3 ; k 3 (C, r = 5 cm) 8. kosodélník ABCD 2. Postup: 1. Náčrt: A B a = 5 cm b = 3 cm d = 3 cm 3. Nárys: k3k3 k1k1 Úloha má 1 řešení. a = c, b = d c = 5 cm k4k4 k3k3 D 3. k 2 ; k 2 (A, r = 7 cm) 6. k 4 ; k 4 (A, r = 3 cm) 7. D ; D  k 3  k 4 D C Narýsuj kosodélník ABCD: a = 5 cm, b = 3 cm, |AC| = 7 cm u =7 cm k2k2 k2k2 věta sss

1. KL; |KL|= 4 cm K L 2. h 1 ; h 1 (K, r = 3 cm) h1h1 4. N ; N  h 1  KX N h3h3 5. h 2 ; h 2 (N, r = 4 cm) 8. kosodélník KLMN 2. Postup: 1. Náčrt K L k = 4 cm l = 3 cm n = 3 cm 3. Nárys: h2h2 h1h1 Úloha má 1 řešení. k = m, l = n X m = 4cm h3h X h2h2 N 3.  XKL; |<XKL|= h 3 ; h 3 (L, r = 3 cm) 7. M ; M  k 2  k 3 M M Sestroj kosodélník KLMN: k = 4 cm, n = 3 cm, |< NKL| = 78 0

Sestroj rovnoběžník ABCD: c = 5 cm, d = 4 cm, δ = Náčrt c = 5 cm d = 4 cm a = c, b = d α = γ, β = δ a = c = 5cm b = d = 5cm X A B C D k h l 2. Postup: 1. DC; |DC|= 5 cm 3. k; k(D, r = 4 cm) 2.  CDX; |< CDX|= A ; A  k  DX 5. l; l(C, r = 4 cm) 6. h; h(A, r = 5 cm) 7. B; B  l  h 8. kosodélník ABCD 3. Nárys: D C X k A h l B Úloha má 1 řešení.

1. AB; |AB|= 6 cm A B 2. k 1 ; k 1 (A, r = 4 cm) k1k1 4. X ; X  k 1  k 2 C k3k3 5. AX, BX 10. kosodélník ABCD 2. Postup Pro přemýšlivé: Narýsuj kosodélník ABCD: a = 6 cm, |AC| = 8 cm, |BD| = 6 cm 1. Náčrt A B a = 6 cm 3. Nárys k2k2 k1k1 Úloha má 1 řešení. Úhlopříčky v kosodélníku se půlí k3k3 k2k2 D 6. k 3 ; k 3 (A, r = 8 cm) 7. C ; C  AX  k 3 D C 8 cm 6 cm X X 2. k 2 ; k 2 (B, r = 3 cm) k4k4 k4k4 8. k 4 ; k 4 (B, r = 6 cm) 9. D ; D  BX  k 4 |BX|=|DX| |AX|=|CX|