Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.0768 číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce lichoběžníku 1
Rovnoběžník a lichoběžník
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Matematika Lichoběžník.
Matematika Rovnoběžníky.
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Čtyřúhelníky.
VY_42_INOVACE_425_ROVNOBĚŽNÍKY
Užití podobnosti - dělení úsečky
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Vyvození a procvičení učiva
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Rovnoběžníky Marcol René.
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
32.
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Rovnoběžníky, lichoběžníky. Rovnoběžník Rovnoběžník je čtyřúhelník, který má dvě protější strany rovnoběžné. Protější strany mají stejnou délku.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
24.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků I.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Třetí vnitřní úhel trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Čtyřúhelníky 2. Základní škola a Mateřská škola
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Konstrukce rovnoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
TÉMA: Rýsování čtverce
39 ČTYŘÚHELNÍKY ROVNOBĚŽNÍKY.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Konstrukce rovnoběžníku
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Konstrukce kosočtverce
Konstrukce rovnoběžníku
Transkript prezentace:

Kosodélník 1. Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_37_M7_kosodelnik_1 Tématický celek: Matematika a její aplikace Autor: Mgr. Jaroslava Vašíčková

Materiál je určen k výkladu matematiky v 7. ročníku základní školy, tématu Kosodélník. Využití: Materiál lze využít k výkladu daného tématu s využitím již osvojeného učiva. Materiál byl primárně vytvořen pro použití na interaktivní tabuli kdy žáci pracují podle pokynů na tabuli, seznamují se s pojmy, odvozují vlastnosti vnitřních úhlů a úhlopříček kosodélníku a doplňují výsledek zadané početní operace s následnou kontrolou ostatními žáky a učitelem. Součástí prezentace je zadání domácí úlohy k samostatnému procvičení probraného učiva Anotace:

Kosodélník = rovnoběžník, jehož sousední strany mají různé délky a nejsou k sobě kolmé

Konstrukce kosodélníku: Sestroj kosodélník ABCD: a = 6 cm; b = 3 cm; úhlopříčka |BD|= 5 cm Rozbor: Postup konstrukce: 1) AB; |AB|= 6 cm 2) k 1 ; k 1 (A; 3cm) 3) k 2 ; k 2 (B; 5cm) 4) D; D ∈ k 1 ∩ k 2 5) m; m ||AB, D ∈ m 6) p; p || AD, B ∈ p 7) C; C ∈ m ∩ p 8) kosodélník ABCD A B C D a = 6 cm b = 3 cm 5 cm

Změř všechny úhly sestrojeného kosodélníku: α= γ= β= δ= α= γ β= δ ⇒ Každé dva protější úhly kosodélníku jsou shodné α γ β δ

Na základě odvozené vlastnosti vypočítej zbývající úhly v kosodélníku: β= 100° α=α= γ=γ= δ=δ= 80° vedlejší k β 80° protější k α 100°protější k β γ δ α β

Vypočítej zbývající úhly v kosodélníku: α = 75°57´ β=β= γ=γ= δ=δ= 104°03´ 75°57´ 104°03´ β = 179°60´-75°57´ α β γδ Nápověda

Narýsuj úhlopříčky sestrojeného kosodélníku, Jejich průsečík označ S a změř velikosti úseček: |SA|= |SC|= |SB|= |SD|= ⇒ Úhlopříčky kosodélníku se navzájem půlí. AB CD S

Dú. 1) Sestroj kosodélník ABCD: a = 8 cm; b = 5 cm; |BD|=7 cm 2) Vypočítej zbývající úhly v kosodélníku ABCD: α = 123°47´

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Vašíčková.