Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Hodnocení žáků a vlastní hodnocení školy V této kapitole škola popisuje, jak a na základě čeho jsou žáci hodnoceni a které oblasti jsou součástmi vlastního.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Systém kurikulárních dokumentů
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Cíle studia didaktiky pedagogiky
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Rámcové a školní vzdělávací programy
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
9. Tvorba individuálního plánu
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Evaluace v mateřských školách
Základní vzdělávání a další …
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
9. Tvorba individuálního plánu
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Transkript prezentace:

Předškolní vzdělávání

 Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská škola podle RVP – týká se celé MŠ.  Třídní vzdělávací program je otevřený pracovní plán pedagoga – týká se určité třídy. RVP představuje státní úroveň, ŠVP a TVP představují školní úroveň v systému dokumentů.

 RVP a ŠVP: závazné výhradně pro PEDAGOGY  Pedagog je povinen směřovat k daným cílům a nabízet daný vzdělávací obsah.  Obsah stanovený v RVP a konkretizovaný v ŠVP a TVP není závazný pro děti. Děti si jej osvojují v souladu s individuálními možnostmi a potřebami.

 základní pedagogický dokument pro práci MŠ  odpovídá konkrétním podmínkám MŠ, přizpůsobuje se možnostem, potřebám, přáním dětí a rodičů  veřejný dokument, zveřejněn na přístupném místě (rodiče mohou nahlížet)  odpovědnost za vytvoření má ředitel/ka (vedoucí učitel/ka), dokument musí projednat se zřizovatelem  se ŠVP by měli být seznámeni rodiče

Každý ŠVP musí obsahovat informační okruhy: Součástí mohou být nepovinné přílohy (pedagogické materiály, vnitřní organizační a provozní pravidla). 1. Základní údaje o mateřské škole a jejím vzdělávacím programu 2. Vzdělávací obsah (uspořádání učiva do ucelených částí) 3. Evaluační činnosti

 identifikační údaje  charakteristika školy  charakteristika vzdělávacího programu  podmínky a organizace vzdělávání  obvyklý denní program, týdenní režim, plánované aktivity ve školním roce

 uspořádání učiva: v podobě tematických celků či projektů  název bloku: libovolný (heslovitý, rozvinutý)  bloky různě obsáhlé (dlouhodobé, střednědobé, krátkodobé)  bloky na stejné úrovni (měsíční témata) nebo se k hlavnímu bloku vážou menší celky  důležité: vnitřní propojení určitým tématem INTEGROVANÉ BLOKY

Volba bloků (témat)  svátky, slavnosti, různé události, tradice  měsíce, roční období  zaměření školy  svět pohádek, příběhů  situace ze života dětí  regionální zvláštnosti  inspirací může být otázka dítěte, zájem dětí Uveďte názvy témat (vymyslete či využijte podněty z praxe).

Charakteristika bloku  věcný a stručný popis: hlavní cíle (záměry, výstupy, očekávaný přínos) a vzdělávací obsah (hlavní okruhy činností) Příklady:  Téma je zaměřeno na…  Téma se vztahuje…  Blok je inspirován…/nabízí inspiraci…  Hlavním cílem je posilovat/rozvíjet/ poznávat/objevovat/experimentovat/ kultivovat/prohlubovat/vést děti k…  Téma se dotýká…

Skladba bloků  pro všechny věkové skupiny nebo zvlášť pro různé věkové skupiny, společná může být jen část bloků  povinné pro celou MŠ nebo doporučené  nabídka bloků – pedagog si vybírá jen některé Která z možností vás zaujala? Proč?

Uveden přehled hlavních evaluačních činností (zpětná vazba, průběžné vyhodnocování procesu vzdělávání, ale také podmínek)  na úrovni školy (naplňování cílů programu, kvalita podmínek vzdělávání, práce pedagogů)  na úrovni tříd (zpracování a realizace integrovaných bloků, sebereflexe pedagogů)  na úrovni jednotlivých dětí (sledování a hodnocení výsledků, pokroků) Důležité jsou metody evaluace, časový plán, odpovědnost jednotlivých pedagogů.

Vypracujte část ŠVP:  název MŠ  název vzdělávacího programu  charakteristika programu (na co je zaměřen, na co klade důraz)  názvy měsíčních bloků (témat): září až červen Ocením zejména propojení částí (název MŠ, název programu, názvy témat).

 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze,  Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005.