Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Č ÍSLO MATERIÁLU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

CESTOVNÍ RUCH Přednáška Marketing cestovního ruchu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Management cestovního ruchu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 17. PowerPoint – zadání a ukázka – představení osoby NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUDUM 1 – Lomené výrazy – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 11 - Odmocniny NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
V hotelnictví a cestovním ruchu
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU DUM 11 – Rozšířený marketingový mix NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice A UTOR Ing. Gabriela Bendová Karpytová T EMATICKÝ CELEK Marketing R OČNÍK III. ročník, maturitní obor Hotelnictví a turismus D ATUM TVORBY Listopad 2013

Anotace: Tento materiál slouží k pochopení rozšířeného marketingového mixu. Nejprve jsou však definovány zvláštnosti marketingu v pohostinství a v cestovním ruchu, následně 5P – lidé, 6P – tvoření balíčků služeb a jejich programování a 7P – spolupráce. Prezentace je pojata jako výukový materiál, ke kterému je vhodné poskytnout doplňující komentář. Metodické pokyny: Materiál je vytvořen jako prezentace v programu MS PowerPoint. Pro jeho využití je potřeba mít k dispozici počítač nebo notebook, dataprojektor, promítací plochu a příslušné programové vybavení.

ZVLÁŠTNOSTI MARKETINGU V POHOSTINSTVÍ A V CESTOVNÍM RUCHU

Vymezení služeb  Nehmotný charakter služeb – nelze je testovat, jediným hodnotícím kritériem je předcházející vlastní zkušenost (popř. doporučení)  Místní a časová vázanost služeb – realizace a spotřeba služeb probíhá většinou současně a za účasti zákazníka  Pomíjivost služeb – nemohou být poskytnuty do zásoby

 Distribuční cesty fyzicky neexistují – zákazníci přicházejí spotřebovat služby; některý nákup se realizuje prostřednictvím zprostředkovatelů (CK, agenti…)  Podmíněnost nákladů – každý zákazník vyžaduje jinou pozornost  Vztah služeb a provozovatele – některé druhy služeb jsou neoddělitelné od jedince, který tyto služby poskytuje

Charakteristika služeb v pohostinství a CR  Kratší expozitura služeb – pro vytvoření dobrého dojmu u zákazníka je kratší doba, poskytování služeb probíhá rychle  Výraznější vliv psychiky a emocí při nákupu služeb  Větší význam vnější stránky poskytovaných služeb (vybavení hotelu, čistota, dekorace) – zákazníci ji spojují s kvalitou poskytovaných služeb a naopak  Větší důraz na úroveň a image

 Složitější a proměnlivější distribuční cesty – využití zprostředkovatelů (CK, agenti) – výrazně ovlivňují nákupní rozhodnutí zákazníka  Větší závislost na komplementárních firmách  Snazší kopírování služeb  Větší důraz na propagaci mimo sezonu  Lidé plánují dovolenou dopředu  Kapacita ubytovacích zařízení je fixní (je dána, nedá se rychle rozšířit)  Využití existující kapacity v období mimo hlavní sezonu

ROZŠÍŘENÝ MARKETINGOVÝ MIX

Používání více než 4P  PEOPLE – LIDÉ  Pracovníci  Zákazníci  PACKAGE A PROGRAMMING – TVOŘENÍ BALÍČKŮ SLUŽEB A JEJICH PROGRAMOVÁNÍ  Vytváření zvláštní nabídky kombinace různých služeb a souvisejících programů, které odpovídají zjištěným potřebám zákazníků, např. víkendové pobyty v centrech měst, pobyty pro důchodce se slevami, nabídky různých kurzů ve střediscích CR  PARTNERSHIP – SPOLUPRÁCE  Vzájemná spolupráce mezi komplementárními organizacemi, které mohou ovlivnit spokojenost zákazníka  Udržovat dobré vztahy se zprostředkovateli a s přepravci

Větší význam ústní reklamy  Služby nelze předem vyzkoušet – doporučení těch, kteří již služby vyzkoušeli nebo o ní slyšeli  Pravidlo 2/10 – 2 pochválí, 10 pomluví

Používání emotivní přitažlivosti propagace  Využití emocí a intuice při rozhodování o nákupu služeb  Někdy rozhoduje i kouzlo člověka (prodejce)

Složitější ověřování inovací  Služby lze snadno kopírovat  Nutnost být připraven měnit a inovovat služby

Rostoucí význam dobrých vztahů s komplementárními firmami  Dodání služeb stejné úrovně!

LITERATURA  FRANTIŠEK SMETANA, Eva Marešová. Ekonomika 2 pro střední a vyšší hotelové školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, ISBN