VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Centrální zamykání Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Advertisements

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_08.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_19.
VY_32_INOVACE_AUT2_07 Pohon všech kol. připojitelný pohon všech s rozdělovací převodovkou stálý pohon všech kol samočinně připojený pohon všech kol Rozdělení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_12.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače otáček Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Snímače teploty, tlaku a výfukových plynů Tematická oblast:Zapalování Ročník:2.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek II. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
VY_32_INOVACE_AUT2_15 Posilovače řízení. Posilovače řízení snižují ovládací sílu řidiče na volant. Pro vytvoření posilovacího účinku se využívá energie.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Komunikace řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Imobilizér Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Nestandardní akumulátory Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Palivová soustava traktoru Zetor
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Diagnostika řídících jednotek I. Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_AUT2_02 Spojovací klouby.  křížové klouby  tripoidní klouby  kuličkové klouby  dvojité klouby  suché klouby Druhy.
Zapalování – 14 Šíření rušení Ing. Jiří Špička. 14. Šíření rušení b)Zářením Kapacitní vazbou Induktivní vazbou Vyzařováním.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
VY_32_INOVACE_AUT2_18 Zpomalovací brzdy. Účelem zpomalovací brzdy je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Brzdu nelze použít ani jako brzdu parkovací.
Hydraulické čerpadlo s proměnným geometrickým objemem Výhody: - krátké přestavné časy - malá hmotnost - dobré vlastnosti i při malých průtocích - malé.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Zapalování – 13 Šíření rušení
Technické prostředky v požární ochraně
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Elektromagnetická slučitelnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VY_32_INOVACE_AUT1_17 Rámy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Mechanické řízení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd II.
Číslicová technika.
Název prezentace (DUMu): Princip klasického zapalování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Elektromagnetická slučitelnost
Název prezentace (DUMu): Elektrický výkon
Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_IZOLACE PROTI RADONU_Z1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC

je charakteristický elektronicky řízenou změnou časování a zdvihu ventilů v závislosti na provozním režimu motoru. Rozvod byl původně vyvíjen pro závodní motory F 1 se snahou dosáhnout co nejlepší výkonové parametry. U motorů určených pro osobní vozidla má využití jak u motorů s rozvodem DOHC tak i u motorů s rozvodem SOHC. Rozvod Honda VTEC

1. Rozvod DOHC VTEC Hlavní části:

Činnost a)Nízké otáčky – krajní vačky otevírají ventily přímo rozvodovými pákami, každý z ventilů má různý zdvih, aby bylo dosaženo rozvíření směsi. Střední vačka běží naprázdno, střední páka se volně vykyvuje b)Vysoké otáčky – hydraulickým posuvem děleného čepu dochází k propojení všech tří rozvodových pák a ovládání ventilů určuje střední „ostrá“ vačka, tím se zvýší výkon a průběh točivého momentu..

schéma činnosti

Vačkový hřídel je umístěn v hlavě válců a pro ovládání ventilů se požívají místo rozvodových pák vahadla. Proměnné časování je pouze pro sací ventily. 2. Rozvod SOHC VTEC

3. Honda VTEC – E Hlavní části

a)Nízké otáčky – jeden z obou sacích ventilů je „vyřazen“ z provozu. Funkční ventil má plný zdvih 8 mm, vyřazený pouze 0,65 mm. Tím je umožněno vrstvení zápalné směsi a možnost spalovat chudou směs. b)Vysoké otáčky – pomocí dvoudílného propojovacího čepu dochází k propojení obou vahadel a oba ventily jsou řízeny hlavní vačkou a mají stejný zdvih 8 mm. Činnost

4. Rozvod i-VTEC – vačkový hřídel SV 2 – jednotka VTCE 3 – vačkový hřídel VV 4 – ozubený řemen 5 – kolo pohonu vačkového hř. 6 – kolo pohonu čerpadla 7 – selenoid VTC 8 – kolo pohonu rozvodu

Činnost: Jedná se o rozvod DOHC VTEC doplněný o systém VTC, který umožňuje měnit vzájemné překrytí sacích a výfukových ventilů. Činnost je rozdělena na 4 varianty. V prvních třech variantách motor pracuje jako VTEC-E, plně využívá recirkulace výfukových plynů a ventily dosahují velkého překrytí. Ve čtvrté variantě používá motor všechny 4 ventily.

1.varianta Spalování chudé směsi směšovací poměr je 20:1. Překrytí ventilů je minimální. VV SV DÚ druhý SV uzavřen HÚ DÚ

2. varianta Spalování směsi v poměru 14,7:1, využívá se ERG efekt a překrytí ventilů je maximální.

3. varianta Dynamické překrytí ventilů na základě otáček motoru a jeho zatížení.

4. varianta Motor pracuje ve vysokých otáčkách, oba sací ventily se otevírají a motor pracuje s ostrou vačkou. Překrytí ventilů je optimální za účelem dosažení maximálního točivého momentu.

JAN, Zdeněk, Bronislav ŽDÁNSKÝ a Jinřich KUBÁT. Automobily: Motory. 1. vyd. Brno: Avid, 2008, 165 s. ISBN The K20A : Honda's first DOHC iVTEC Engine. WongKN VTEC Asie [online]. 2000, č. 1 [cit ]. Dostupné z: DOHC i-VTEC, nebo "dva-roll ďábel" od Hondy. Procivic.ru [online]. 2009, č. 1, s. 13 [cit ]. Dostupné z: technology/ technology/ Použitá literatura