Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Věty vedlejší příslovečné úvod
Digitální učební materiál
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Vedlejší věta předmětná
Věty vedlejší.
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Přívlastek shodný a neshodný
Shoda přísudku s podmětem 2
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
III/2 III C
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Podmět a přísudek. Vedlejší věta podmětná a přísudková
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Větné členy Opakujeme.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Vedlejší věta předmětná Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Slovesa modální a fázová
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Přísudek.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Druhy vedlejších vět Podmětné Přísudkové Předmětné Přívlastkové
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Podmětná a přísudková věta
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
Transkript prezentace:

Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2

Kolik je v textu souvětí? Kolik vět jednoduchých? 1.Ve čtvrtek půjdu do divadla. 2.Těším se tam. 3.Uvidíme divadelní hru Romeo a Julie. 4.Vím, kdo je autorem této hry. 5.Obdivuji umění herců. 6.Kdybych mohla, stala bych se herečkou také. 7.Pojedou žáci osmých a devátých ročníků, ale i někteří sedmáci. 8.Divadlo, které navštívíme, je v Plzni.

souvětí – věta jednoduchá 1.Ve čtvrtek půjdu do divadla. 2.Těším se tam. 3.Uvidíme divadelní hru Romeo a Julie. 4.Vím, kdo je autorem této hry. 5.Obdivuji umění herců. 6.Kdybych mohla, stala bych se herečkou také. 7.Pojedou žáci osmých a devátých ročníků, ale i někteří sedmáci. 8.Divadlo, které navštívíme, je v Plzni.

Druhy vět vedlejších podmětná přísudková předmětná přívlastková příslovečná doplňková Věta vedlejší závisí na jiné větě, můžeme se na ni zeptat.

podmětná Kdo tam přijde, všechno uvidí. kdo uvidí? Líbí se mi, že mu pomáháš. líbí se co – jaká věc ptáme se kdo – co (co – jaká věc)

předmětná Věřím tomu, co mi slíbila. věřím čemu Vím, co si myslíš. vím co – jakou věc závisí na slovese (př. jm.) ptáme se pádovými otázkami (ne 1. a 5.p.), můžeme si pomoci co – jakou věc

přívlastková Ukázal mi svetr, který mu maminka upletla. Dům, kde jsme bydleli, je v této ulici. závisí na podstatném jméně

přísudková Obloha byla, jako by ji vymetl. (Obloha byla vymetená.) vyjadřuje přísudek věty hlavní

doplňková Pozoroval děti, jak si hrají před domem. závisí na dvou slovech podstatné jméno DĚTI sloveso POZOROVAL

Najdi chyby. Vyhledej věty vedlejší, urči. 1.Nikdy se nevrátil do města v němž žil v děctví. 2.Nelíbí se mi, že jsi mě nepomohl. 3.Mně řekli, že se s tim nedá dělat nic. 4.Kdo to ví, přihlásí se. 5.Čím by jste mu udělali radost, to vám řekne otec. Nikdy se nevrátil do města, v němž žil v dětství. přívlastková Nelíbí se mi, že jsi mně nepomohl. podmětná Mně řekli, že se s tím nedá dělat nic. předmětná Kdo to ví, přihlásí se. podmětná Čím byste mu udělali radost, to vám řekne otec. předmětná