Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4
Východiska Obchod a služby potřebují pro svůj rozvoj zákazníky Každá ekonomická aktivita je motivována ziskem Je riskantní investovat v situaci, kdy není zřejmá ekonomická návratnost Ta může být zajištěna pouze stabilním prostředím a stabilním přílivem pravidelných návštěvníků
Výhody města a regionu Aš Výhody Dobrá sportovní infrastruktura Nezničené přírodní bohatství Strategická poloha Nevýhody Lidé městem pouze projíždí Nedostatek infrastruktury pro turistický ruch Kopcovitý terén
Předpoklady úspěchu Využít potenciál návštěvníků města Zviditelnění města a regionu Vytvořit stabilní prostředí pro podnikatelské subjekty Podmínka pro vytvoření pracovních míst a nabídky služeb
Využít potenciál návštěvníků města Udržet návštěvníky ve městě a zajistit jejich návrat Organizovat události, které trvají déle než jeden den Hudební festival, festival lokálních jídel, sportovní soutěže Akce pro seniory Poskytnou obecní půdu k výstavbě rekreačních objektů Zvýšit ubytovací kapacitu bez výrazných investic města Podpora ubytování v domácnosti Vznik penzionů a hostelů Výstavba kempu
Využít potenciál návštěvníků města Podpora podnikání a rozvoj Oslovit existující podnikatelské subjekty v ČR a SRN s nabídkou rozšíření působnosti do regionu Aš Využití jejich know-how k získání dalších pravidelných turistů Hotelnictví Gastronomie Služeb Investiční pobídky Založení PPP spolupráce s účastí města Nabídka využití městského majetku Využít zdrojů EU k vzdělání obyvatel v oblastech problematiky podnikání Problematika účetnictví a podnikání (ubytování v domácnosti) Jazykové vzdělání – především němčina
Zviditelnění města a regionu Vybudovat infocentrum s širší kompetencí Poskytování informací a rezervací v češtině a němčině kde: se ubytovat se najíst trávit volný čas Odpovědnosti infocentra Rozvoj vztahu s partnery v ČR a SRN Správa webových stránek a aktualizace Organizace událostí ve městě a blízkém okolí
Zviditelnění města a regionu Využít partnerů Informovat o akcích a službách Aše stávající partnery města cestovní agentury CzechTurism – Kudy z Nudy (webové stránky) Zahájit spolupráci s cestovními agenturami v SRN Vytvořit balíčky služeb pro cestovní agentury (sportovní, turistický, kulturní) Včetně systému provizí pro zvýšení motivace Využít moderních médií Propagace infocentra Multimediální přístup (Facebook, internet, Skype,)
Obecná doporučení Zlepšit přehlednost internetových stránek Pravidelně aktualizovat informace Propagovat primárně služby Aše a blízkého okolí Propagovat Aš a její služby na ostatních turisticky zajímavých místech v ČR i Německu Informovat o návštěvnosti města a regionu