 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hašení & zacházení s hasícím přístrojem
Advertisements

BACKDRAFT FLASHOVER ROLLOVER
Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
Dynamika požáru mjr. Ing. Pavel Bér vedoucí pracoviště IZS a služeb
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 8 Autor: Lenka Poláková
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Teorie hašení – Hasební látky
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Redoxní děje = oxidačně redukční
Faktory ovlivňující průběh chem. reakce
Hoření.
Nebezpečné vlastnosti látek
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Teplo a chemické reakce
Podstata hoření Zahřejeme-li úhel -> rozžhavení pevné látky -> stykem se vzduchem shoří PLAMEN= OHEŇ= lidmi řízené hoření, ohraničené určitým prostorem.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
HOŘENÍ HAŠENÍ RZ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Digitální učební materiál
Energetické suroviny 5. ročník
Zdroje uhlovodíků Ropa
Uhlí Výroba paliv a energie.
Úvodní seznámení s problematikou BOZP a PO Praha 2014
Energie Za předpokladu použití psacích potřeb. Zdroje energie Energie ze Slunce – je základem koloběhu vody v přírodě, ohřívání a pohybu vzduchu, důležitá.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Mimořádné události Živelní pohromy
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Vedení tepla (kondukce)
Alkany.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Fosilní paliva – Ropa.
PROSTŘEDKY PRO HASEBNÍ ZÁSAH Kateřina Scholasterová SDH Jančí.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
NEBEZPEČNÉ LÁTKY NÁZEV OPORY – POŽÁRNĚ TECHNICKÉ PARAMETRY HOŘLAVÉ A VÝBUŠNÉ LÁTKY JOSEF NAVRÁTIL Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Požární prevence. Obsah  Legislativa  Základní povinnosti občanů  Chování při zjištění požáru  Hoření a nebezpečí sním spojená  Hašení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
Vytápění Paliva.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Energie ohně.
Energetické suroviny - palivo
změny veličin v průběhu požáru ovlivnění průběhu požáru flashover
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Energetické suroviny 5. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
Transkript prezentace:

 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících, většinou plynných látek)  Význam hoření - velmi důležité v životě člověka (zdroj světla, tepla, úprava potravin,...) - výroba nových látek (např. železa ve vysoké peci) - získávání elektrické energie v tepelných elektrárnách - atd.

 Podmínky hoření: - přístup dostatečného množství kyslíku - zahřátí hořlavé látky na teplotu vznícení Teplota vznícení - nejnižší teplota, při které hořlavá látka po přiblížení plamene vzplane a hoří nejméně 5 sekund

Jaký je rozdíl mezi ohněm a požárem?  Oheň - řízené hoření v omezeném prostoru - člověk ho má pod kontrolou - v případě potřeby ho zvládá uhasit  Požár - nekontrolované hoření - probíhá v nevymezeném prostoru - hašení bývá problematické, často je nutný zásah požárníků

 Hořlaviny: látky, které v prostředí vzdušného kyslíku prudce hoří za vzniku plamene Kapalné hořlaviny rozdělujeme do čtyř tříd (podle teploty vzplanutí) Nejnebezpečnější jsou hořlaviny I. třídy (hořlaviny s bodem vzplanutí do 21 °C) – např. benzín, aceton, nitroředidla … Při manipulaci s hořlavými látkami nesmíme pracovat s otevřeným ohněm, nekouříme, nepoužíváme mobilní telefon. Dodržujeme zásady bezpečného skladování.

Hašení plamene - ochladit hořící látku pod teplotu vznícení - zamezit přístupu vzdušného kyslíku - použít vhodný hasicí prostředek Hašení požáru HASIČI 150

Použití některých hasebních prostředků  Voda - vhodná (dřevo, uhlí, seno, sláma) - nevhodná (el. zařízení pod proudem, benzín, lehké kovy)  Písek - vhodný (na většinu materiálů)  Pěna - vhodná (pevné látky i kapaliny - benzín…) - nevhodná (el. zařízení pod proudem, lehké kovy)  Prášek - vhodný (cenné písemnosti, el. zařízení pod proudem, tekuté plyny) - nevhodný (lehké kovy, jemná elektronika)  Oxid uhličitý - vhodný (el. zařízení pod proudem) - nevhodný (lehké kovy - např. hliník)